Jak drylować wiśnie i czereśnie? Sprawdzone sposoby

monika_w - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Niedawno rozpoczął się sezon na czereśnie i wiśnie. W sklepach spotkamy je już w naprawdę dobrych cenach, więc zapewne ich miłośnicy zrobią porządne zapasy na przetwory. Przygotowując je, musimy oczywiście najpierw wydrylować owoce. Jak zrobić to szybko i sprawnie? Podpowiadamy sprawdzone sposoby.
1
Drylownica
Najpopularniejszą metodą drylowania wiśni jest używanie drylownicy. To urządzenie, które pozwala sprawnie i szybko pozbyć się pestek z owoców. Wystarczy wrzucić kilka wiśni do otworu drylownicy i dociskać tłoczek za każdym razem, gdy wpadnie pod jego końcówkę nowa wiśnia lub czereśnia. Pestki zostają w pojemniku, a wydrylowane wiśnie spadają do przygotowanego przez nas naczynia. Drylownice znajdziemy dzisiaj w różnych cenach. Te najtańsze kupimy nawet za kilkanaście złotych.
2
Butelka i patyczek
Warto jednak wiedzieć, że pestek z owoców możemy pozbyć się również bez używania drylownicy. Jednym ze sposobów jest wypychanie pestek przy pomocy długiej wykałaczki lub cienkiego patyczka. Jak to zrobić? Na otwór butelki kładziemy czereśnię lub wiśnię, a następnie wbijamy w owoc patyczek próbując wypchać do butelki pestkę. Następnie wrzucamy owoc do naczynia przygotowanego obok.

Plastikowa słomka
Wiśnie lub czereśnie możemy wydrylować również używając szerokiej plastikowej słomki. Wystarczy mocno wepchnąć słomkę do owocu aż pestka wypadnie. W taki sam sposób postępujemy z każdym następnym owocem.

Mała łyżeczka
Do drylowania posłużyć może również mała deserowa łyżeczka lub jej spiczasta końcówka. Wbijamy łyżeczkę do owocu i wyciągamy pestkę.
3
Wsuwka
Pestki z wiśni i czereśni usuniemy również przy pomocy wsuwki, czyli drucianej spinki do włosów. Należy ją delikatnie rozsunąć i włożyć do środka owocu okrągłą częścią. Kręcimy kilka razy wsuwką wewnątrz owocu, co ułatwi usunięcie pestki.

Spinacz
W drylowaniu pomoże również spinacz. Wystarczy wygiąć go w kształt przerwanej ósemki. Jedną część umieszczamy w środku owocu i zdecydowanym ruchem wyciągamy nią pestkę.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (10)

* Pola wymagane

wladek
20.07.2018
Ja dryluję tak: "Owoc do brzuszka, pestka na chodnik? Jak zależy mi na "zrobieniu nalewki", wlewam alkohol również do brzuszka.
Paweł
20.07.2018
sezon na wisnie i czeresnie dobiegł konca !
echodnia
20.07.2018
drylować przy użyciu słomki? a co z sokiem? na łapach. a soku szkoda. jak ktoś nie chce się babrać, niech kupi wydrylowane. a jak ktoś ma swoje wiśnie lub dużo przetworów z nich robi, niech kupi drylownicę ze zbiorniczkiem na sok i pestki. sprzęt na lata.
Karol
20.07.2018
Cena wiśni za kg w skupie: przemysłowa 50gr, na mrożenie 1-1,3zł. Warto wybrać się na wieś bezpośrednio do producentów, bo tam wiśnie kupimy tanio, a jeśli sami będziemy zbierać, możemy je dostać za marne grosze lub nawet darmo. Wiele plantacji zostanie niezebranych, więc sezon na przetwory do września
szelma
20.07.2018
Miało być szybko? Zaprezentowane sposoby zajmują dużo czasu, Po tytule spodziewałem się czegoś szybszego niż drylownica za podajnikiem której nawet tu nie zaprezentowano.
tera
20.07.2018
Jeszcze lepsza jest agrafka, polecam.
xcvxcvxcvvxcv
20.07.2018
wystarczą dwa palce. Trzeba trochę ścisnąć, a pestka sama wypadnie do kubka
Eva
20.07.2018
Od lat dryluję wiśnie agrafką, tj. częścią przeciwną niż ostra końcówka. Szybko, skutecznie,
i nie zajmuje tyle miejsca co drylownica, nie mówiąc o kosztach. Polecam.
ktos
20.07.2018
Nasze babcie robiąc kompoty nie drylowały. Ja również tego nie robię i nikomu z rodziny/dzieci nie zaszkodziły. Rozumiem drylować do dżemów.
kolo
20.07.2018
Probowalem wyciagac, tak jak piszecie. Nie da sie. Latwiej jest przepchnac, zeby pestka wyszla druga strona.