Naturalne sposoby na odciski

olaa - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Kluczowymi czynnikami w profilaktyce przeciw powstawaniu odcisków są właściwa higiena i pielęgnacja stóp oraz - rzecz jasna - odpowiedni dobór butów. Te ostatnie nie powinny być ani za małe, ponieważ powodują ucisk, ani za duże, bo wywołują tarcie. Szczególną wagę powinny przywiązywać do tego osoby zmagające się z deformacjami palców lub płaskostopiem. Pielęgnacja z kolei powinna być na tyle skuteczna, aby zabezpieczała nas przed nagromadzeniem się martwego naskórka. Co najmniej raz w tygodniu zalecane jest moczenie stóp w wodzie z dodatkiem środka zmiękczającego, przykładowo rumianku albo soli epsom oraz usuwanie martwego naskórka przy użyciu specjalnej tarki. Jeśli mimo naszej zapobiegliwości odciski się pojawią, warto sięgnąć po naturalne środki, które pomogą nam pozbyć się dokuczliwego problemu. Poniżej znajdziecie wszystkie wskazówki.
1
Olej rycynowy a odciski

Jeśli zmagasz się z dokuczliwym problemem, jakim są odciski, zastosuj jeden z najstarszych sposobów, czyli sięgnij po niezawodny olej rycynowy. Ten naturalny środek od wieków wykorzystywany jest w zwalczaniu schorzeń skórnych. Skutecznie zmiękcza też wszelkie zrogowacenia skóry i pomaga usunąć odciski czy modzele. Jak wykorzystać olej rycynowy w praktyce? Zmieszaj ciepłą wodę z szarym mydłem oraz niewielką ilością oleju rycynowego. Namocz w mieszance stopy i oczyść je wykorzystując w tym celu pumeks. Dzięki tej prostej metodzie szybko pozbędziesz się odcisków.

Soda oczyszczona a odciski

Soda oczyszczona to wyjątkowo przydatny środek w przypadku problemów skórnych. Zmiękcza i złuszcza naskórek, zapewniając jej zdrowy wygląd. Wystarczy namoczyć stopy w ciepłej wodzie z dodatkiem sody oczyszczonej, dzięki czemu złuszczymy powstałe odciski. Ten naturalny preparat pomoże również ochronić odsłonięty delikatny naskórek przed infekcjami bakteryjnymi lub grzybiczymi, które mogą wystąpić po usunięciu odcisków lub modzeli.
2
Czosnek a odciski

Znany ze swoich zdrowotnych właściwości czosnek stanowi bogate źródło allicyny, która pomoże wyeliminować stan zapalny. Posiada też zdolności antybakteryjne, które ochronią palce i stopy przed infekcjami. Jak go wykorzystać w praktyce? Wystarczy, że po wymoczeniu i dokładnym osuszenie stóp przyłożymy na odciski cienkie plasterki czosnku i przykleimy je plastrami. Opatrunek należy zmieniać dwa razy dziennie aż do czasu aż odcisk zniknie.

Odciski a aspiryna

W walce z popękanymi piętami i rozległymi odciskami pomoże mieszanka na bazie dwóch aspiryn rozdrobnionych w małej ilości wody z dodatkiem soku z cytryny. Gotowym preparatem smarujemy twarde miejsca na stopie, owijamy folią i pozostawiamy na piętnaście-dwadzieścia minut. Po spłukaniu aspiryny usuwamy miękki naskórek drobną tarką.
3
Lukrecja a odciski

W pozbyciu się odcisków może pomóc także kojarzona głównie ze słodkościami lukrecja. Dzięki solidnej porcji przeciwutleniaczy przyspiesza proces złuszczania martwego naskórka, a tym samym pomaga pozbyć się odcisków. jak przyrządzić na ich bazie leczniczą pastę? Wystarczy połączyć sproszkowany korzeń lukrecji z nasiona gorczycy oraz niewielką ilością wody i nałożyć bezpośrednio na odcisk. Na efekty kuracji nie trzeba będzie długo czekać.

Sól epsom a odciski

O ile nie jest to najszybciej działający środek, to z pewnością najbardziej skuteczny. Sól epsom wystarczy wsypać do wanny z gorącą wodą i moczyć w gotowej mieszance stopy przez co najmniej piętnaście minut. Mieszanka minerałów i związków organicznych zawartych w soli epsom pomoże zmiękczyć zrogowaciałe miejsca na stopach, co ułatwi usunięcie modzeli lub odcisków. Pamiętaj, aby nie przesadzić z moczeniem stóp, Nadmierne zmiękczenie skóry zwiększa ryzyko wystąpienia infekcji i innych powikłań.

Strona 1 z 4

Komentarze (0)

* Pola wymagane