produktywność pracowników

Jak zwiększyć produktywność pracowników?
EluniaElunia - specjalista Tipy.pl

Żeby firma odniosła sukces, kierownictwo musi cały czas mieć na uwadze osiągnięcie ostatecznych celów. Jednym z wielu czynników, które bezpośrednio wpływają na rentowność przedsiębiorstwa jest produktywność jego pracowników. Poniżej przedstawiam kilka pomysłów, które pomogą ci zwiększyć ten parametr poprzez zmotywowanie pracowników do osiągania coraz to wyższych wyników.
1
Wprowadź motywacyjny system wynagradzania. Jednym z najlepszych sposobów na zwiększenie produktywności pracowników, jest bezpośrednie związanie ich wynagrodzenia z wynikami, jakie osiągną. W motywacyjnym systemie wynagrodzeń nie ma stawki godzinowej. Wypłata jest uzależniona od tego jak dużo części pracownik zmontuje, ile produktów sprzeda lub ile faktur zaksięguje. Metody tej nie da się oczywiście zrealizować w każdej dziedzinie gospodarki. Jeśli jednak praca twoich podwładnych da się w łatwy sposób policzyć, rozważ przestawienie się na ten system wynagrodzeń.
2
Pokaż pracownikom, że ich wysiłki nie idą na marne. Jeśli udowodnisz im, że za dobrą pracę mogą otrzymać bonus w postaci premii lub awansu, ich produktywność i ogólne wyniki ulegną znacznej poprawie. Nikt nie lubi żyć przekonaniu, że utknął w ślepym zaułku, a jego wysiłki pozostaną niezauważone.
3
Upewnij się, że zapewniłeś pracownikom dobrej jakości sprzęt niezbędny do pracy. W wielu przypadkach produktywność pracowników jest ograniczona przez przestarzały sprzęt, którego zmuszeni są używać. Jeśli twój zakład wyposażony jest w stare, 20-letnie maszyny, które ciągle wymagają naprawy lub jeśli twoi pracownicy muszą korzystać ze starych, wolnych komputerów, nie dajesz im szans na to, by zwiększyli swoją produktywność.
4
Rozważ udział w zyskach. Żeby pracownikom zależało na tym, w jakim kierunku zmierza twoja firma, koniecznym może okazać się podzielenie się z nimi zyskiem. Możesz to osiągnąć wprowadzając plan udziału w zyskach, zgodnie z którym pracownicy otrzymają pewien procent dochodu osiągniętego przez firmę. Im lepsze firma będzie mieć wyniki, tym większy dodatek do płacy podstawowej dla pracowników.
5
Wręczaj pracownikom nagrody za wyniki. Nie licząc finansowej gratyfikacji, wielu pracowników motywuje potrzeba społecznego uznania. Z tego powodu wszelkiego rodzaju wyróżnienia za dobrą pracę są znakomitym sposobem podniesienia ich produktywności. Nagrody takie mogą mieć postać certyfikatów, dyplomów, pucharów, plakietek, a nawet specjalnych miejsc parkingowych.
6
Zapewnij pracownikom odpowiednio długie przerwy. Może się to wydać dziwne, ale odpowiednie przerwy są niezbędne do podniesienia ogólnej produktywności. Przerwa jest nie tylko chwilą, na którą każdy pracownik czeka z utęsknieniem, ale daje również możliwością doładowania akumulatorów przed powrotem do obowiązków. Po przerwie pracownicy wracają wypoczęci, pełni nowych pomysłów i sił na kolejne godziny pracy.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane