zabawa z chomikiem

Jak się bawić z chomikiem?

KahlanKahlan - specjalista Tipy.pl
Chomiki pozbawione ludzkiej uwagi są dzikie, wystraszone, uciekają przed ręką lub ją gryzą. Ale oswojony chomik, któremu poświęci się dużo czasu i ciepła będzie przyzwyczajony do ludzi, szczęśliwy, zdrowy i co najważniejsze, przyzwyczai się i obdarzy cię taką samą miłością jak ty jego. Poniżej znajdziesz instrukcję jak bawić się z chomikiem by stał się członkiem rodziny.
1
Pozwól by chomik wspinał się po twoich rękach przekładając jedną dłoń przed drugą. To doskonały sposób by chomik przyzwyczaił się do twojego zapachu a dodatkowo jest to dla niego dobre ćwiczenie, zwłaszcza, jeżeli ma w twoim domu mało miejsca do biegania.
2
Odpowiednio wyposaż klatkę. Obecnie jest wielki wybór klatek, ponieważ chomiki lubią być w ruchu. Im większa klatka tym lepiej. Niektóre klatki mają wbudowaną sprężynę do wspinania się na górę i rury do zjeżdżania w dół, kołowrotki do biegania, a nawet specjalne łóżeczka dla chomika.
3
Często, najlepiej codziennie przytulaj swojego chomika, tylko pamiętaj by nie robić tego zbyt mocno, gdyż możesz zrobić mu krzywdę.
4
Zrób labirynt dla swojego chomika i pomóż mu go przejść kierując go delikatnie ręką. Pierwszy raz może mieć drobne problemy, ale z czasem na pewno sam da sobie radę. Pamiętaj, aby zawsze wynagrodzić go jakimś owocem lub świeżym warzywem za dobrą robotę.
5
Doskonałym smakołykiem, który zachęci chomika do działania jest ser. Niektórzy hodowcy jednak zwracają uwagę, że chomiki mogą być uczulone na nabiał, jednak w wielu przypadkach to się nie sprawdza. Musisz, więc sam zaobserwować jak twój zwierzak reaguje na ser.
6
Pamiętaj, że chomiki to nocne zwierzęta i nie będą zachwycone, jeżeli obudzisz je na siłę zanim dobrze sobie wypoczną.
7
Bądź przygotowany na ugryzienie. Chomik może ugryźć zupełnie niespodziewanie np. gdy coś go boli, gdy się przestraszy, gdy jest zły, bo został zbyt wcześnie obudzony lub jest chory. Gdy chomik cię ugryzie nie wolno ci go puścić lub rzucić nim, nawet, jeżeli jesteś zaskoczony jego zachowaniem. Jeżeli miejsce ugryzienia krwawi spokojnie odłóż chomika do klatki, przemyj i opatrz ranę.
8
chomik w kulce do biegania
Kulki do biegania są doskonałe, jeżeli chcemy utrzymać chomika w dobrej kondycji. Umieść chomika w kulce i zostaw ją w przestronnym pokoju. Wcześniej postaraj się posprzątać w pokoju i usunąć z drogi jak najwięcej przeszkód. W przeciwnym razie chomik może się bardzo zdenerwować tym, że stale wpada na jakieś obiekty. Chomik może biegać w kulce nie więcej niż 30 minut, pilnuj tego czasu.
9
chomik w kulce
Im milszy jesteś dla swojego chomika tym więcej respektu i zaufania od niego otrzymasz, więc bycie miłym i opiekuńczym leży w twoim interesie.
?

Wskazówki
* Niektóre zwierzątka nie lubią być stale trzymane na rękach. Jeżeli chomik wygląda na śpiącego lub próbuje cię ugryźć odłóż go do klatki - prawdopodobnie ma dość zabawy.
* Im częściej będziesz się bawić ze swoim chomikiem tym lepiej będzie oswojony.
* Jeżeli chomik cię ugryzie nie krzycz na niego, bo nie zrozumie, czemu tak się zachowujesz - tylko niepotrzebnie go zdenerwujesz.
* Dobrym pomysłem na zabawę z chomikiem bez ryzyka, że ucieknie jest umieszczenie go w wannie bez wody, gdzie będzie mógł swobodnie pobiegać. Zanim jednak włożysz chomika do wanny upewnij się, że jest ona czysta i sucha.
* Chomiki dużo śpią. Jeżeli będziesz zbyt często przeszkadzać mu podczas odpoczynku musisz być przygotowany, że stanie się nieprzystępny i zły.
* Zawsze myj ręce przed i po zabawie za chomikiem. Chomik może łatwo zarazić się zarazkami, które możesz mieć na rękach.
* Nigdy nie zostawiaj chomika poza klatką bez nadzoru, bo na pewno ci ucieknie.
* Bądź łagodny, nigdy nie ściskaj i nie wypuszczaj z rąk chomika.
* Trzymaj klatkę w suchym miejscu z dala od okien i grzejników.
* Nie zostawiaj chomika bez picia i jedzenia na dłużej niż 30 minut, np. w kulce do biegania.
* Bądź ostrożny, gdy chomik jest w kuli, gdyż upadek ze schodów, może mieć tragiczne skutki.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

chomik
chomik
Chomik w ciąży

Podobne porady

Komentarze (15)

* Pola wymagane

ChomiczQi
25.08.2017
Mój chomik jest ze mną prawie 2 lata i nawet sam się nauczył wchodzić do klatki gdy chce polecam także sprawdzenie pokoju czy chomik może bezpiecznie po im chodzić i puścić go na 20 minut by pobiegał ;)
Chomisie
17.05.2016
Moje ulubione zwierzaki to chomiki i psy
Wet.Walkowiak
08.04.2016
Kule to najgorsze co może byc, to są tortury dla chomika . chomiki słabo widza i polegają na słucha a najbardziej na zapachu. Więc jak je włożysz do kuli to tym bardziej biegną na ślepo i uderzają o meble przez co się stresują.
Wet.Walkowiak
08.04.2016
;(
16.11.2015
Moj chomik mnie nie lubi ;( Gdy go biore na reke odrazu kupe robi i mnie gryzie
nlola
30.09.2013
Ja z moim chomikiem dużo się bawię codziennie po parę godz i jest tak przyczajona ze ma juz 4 mies i nikogo nie ugryzła powinnam sir martwic ? to dla mnie dziwne czy to zasada zwyczaju ponieważ jest cala biala i czemu jest madra? Mam w ręku coś to ona podchodzi i nielapczywie bierze
nlola
30.09.2013
Czemu mój chomik nienawidzi kołowrotku juz dostal 3 i mu nie pasują moja chomi lubi spadać chociaż ja lapie instykt xd i za to mój chomik ma drabinke mala taka i po 20razy dziennie lubi spadać z niej trochę nienormalne :)
puma
01.08.2012
pomocy!!!jakom mozna zrobic zabawke dla chomika pomuzcie
puma
01.08.2012
mam telewizor na stoliku a obok telewizora mam chomika . czy to mu może zaszkodzic???
Śpiący_Omiś
30.03.2012
Jednakże moja przyjaciółka miała chomika który biegał w kuli, skręcił łapkę i dostał krwotoku wewnętrznego. Po czym zmarł. Zmarł dnia 4.02.2011