Orzechówka: Świetnie działa na jelita i żołądek. Niszczy pasożyty i odtruwa

AlicjaAlicja - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Orzechówka, czyli przyrządzana na bazie włoskich orzechów i spirytusu nalewka, to szlagierowy produkt medycyny naturalnej. Rekomendować jej nadmiernie nie trzeba, zwłaszcza osobom chętnie czerpiącym z dobrodziejstw przyrody. Jakie ma walory? Można je wymieniać długo. Perfekcyjnie działa na układ pokarmowy i jelita, eliminując obecność pasożytów i likwidując nieżyty, takie jak biegunka czy zatrucia. Ponadto stymuluje układ trawienny i poprawia przyswajanie pokarmów, obniża ciśnienie i poziom cholesterolu we krwi. Nalewka z orzechów włoskich działa też wzmacniająco, oczyszczająco, bakteriobójczo, ściągająco i, rzecz jasna, perfekcyjnie smakuje. Choćby z tych powodów warto po nią często sięgać.

1
Słów kilka o nalewkach

Orzechówka - podobnie jak nalewki z bursztynu, pigwy, malin, głogu, wiśni czy tarniny - od pokoleń cieszy się niegasnącą popularnością. Mimo początkowej niechęci lekarzy "urosła" także w ich oczach i szybko zyskała duże uznanie. Powodów tej sympatii jest całe mnóstwo, ale nie sposób pominąć dwóch: bogatego wachlarza smaków, jakich nam dostarcza oraz całej listy właściwości leczniczych. Przyznać należy, że na organizm działa wręcz perfekcyjnie. Ale po kolei.

Orzechówka a układ pokarmowy

Nie bez powodu nasze babcie w chwilach, gdy dopadały ich dolegliwości trawienne czy bóle brzucha, sięgały właśnie po nalewkę z orzechów włoskich. Praktyka pokazuje, że wyjątkowo dobroczynnie wpływa na układ pokarmowy. Po pierwsze działa na niego oczyszczająco i usuwa wszelkie pasożyty, po drugie wykazuje właściwości bakteriobójcze, zwłaszcza w stosunku do gronkowców, paciorkowców, bakterii duru brzusznego czy czerwonki. Ponadto eliminuje stany zapalne i nieżyty, takie jak zatrucia czy biegunka oraz łagodzi uporczywe bóle brzucha czy jelit.

2
Nalewka z orzechów włoskich a trawienie

Smakowita orzechówka stymuluje pracę układu trawiennego, ułatwiając przyswajanie pokarmów oraz usprawniając procesy metaboliczne. Kilka kropli nalewki pomoże między innymi przy uporczywych zaparciach. Podobnie jak cała seria innych popularnych nalewek orzechówka dobroczynnie działa też na nasze serce. Między innymi obniża poziom złego cholesterolu LDL oraz ciśnienie krwi. Na tę ostatnią wpływa też oczyszczająco. Wykorzystywana jest też w profilaktyce cukrzycy.

Nalewka stosowana zewnętrznie na problemy skórne

Nalewkę z orzechów włoskich najczęściej pijemy, a konkretniej delektujemy się jej smakiem, niemniej jednak w celach leczniczych można ją również stosować zewnętrznie. Znajduje zastosowanie w leczeniu schorzeń skórnych, takich jak grzybica czy trądzik oraz owrzodzeń, zapaleń ropnych czy nadmiernej potliwości stóp oraz żylaków.

Kiedy zrywać orzechy na nalewkę?

Orzechy włoskie najlepiej zrywać na przełomie czerwca oraz lipca. Są wówczas odpowiednio miękkie i wykazują znacznie więcej właściwości leczniczych. Przed rozdrobnieniem należy je starannie oczyścić w letniej wodzie. Przyrządzając nalewkę nie zapomnij też o rękawiczkach - młode i świeże orzechy pozostawiają brązowe ślady, których trudno się pozbyć.
3
Jak zrobić orzechówkę?

Potrzebne składniki:

- 1/2 kg zielonych orzechów włoskich
- 0,5 kg cukru
- 0,5 litra wody
- 1 litr spirytusu 95 proc.
- 3 migdały
- cynamon
- kilka goździków

Sposób przygotowania:

Zebrane najpóźniej w lipcu w orzechy włoskie pokrój na ćwiartki. Przygotuj duży słój, wlej do niego litr spirytusu i dodaj do niego pokrojone orzechy włoskie oraz migdały, cynamon i goździki. Na koniec wlej 250 ml przegotowanej wody. Składniki starannie połącz. Słój zamknij i odstaw na dwa tygodnie w zacienione miejsce. Po czternastu dniach zawartość słoja przecedź. W międzyczasie przygotuj syrop, czyli zagotuj 250 ml wody i dodaj do niego pół kilograma cukru. Gotowy syrop połącz z nalewką. Przefiltruj. Na koniec przelej do butelek i zakorkuj. Odstaw na co najmniej dwanaście miesięcy.

Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (11)

* Pola wymagane

Weronika
08.03.2020
W jakich ilościach, jak często i jak długo spożywać tą orzechówkę aby były efekty w oczyszczaniu?
Naturalna orzechówka do na
28.02.2020
Oryginalna orzechówka to "nastojka" na zaschniętych przegrodach ziarna dojrzałego orzecha. Wspomaga leczenie, stężeniem ekstraktu i ilością alkoholu regulujemy cechy smakowe nalewki. Wymaga cierpliwości, a efekt powala. Robię to od 40 lat i "nie ma robali"
Agata
05.02.2020
@kontiki: Robiłam nalewkę z orzechów zebranych na początku lipca - zagapiłam się, ot co. Wtedy po 2-3 orzechy wkładałam do woreczka, woreczek na deskę i ciach młotkiem. Wysypywałam zawartość woreczka do słoja i kolejne 2-3 orzechy. Robiłam w rękawiczkach, bo orzechy brudzą. Dalej jak w przepisie.
Ed
16.01.2020
Cd2. Jak się ustoi to, ostrożnie przelewamy do mniejszych butelek. Wtedy mamy klarowną nalewkę. Pozostałe orzechy nie wyrzucam, tylko robimy orzechy w gorzkiej czekoladzie. Super smakołyk. Można również same orzechy jeść. Bardzo smaczne i aromatyczne i lecznicze na wrzody i nieżyt żołądka.
Ed
16.01.2020
C. d.poziom wódki też powinien przykrywać orzechy. Też zostawiamy na 6 tygodni. Można dodać miodu wg. uznania. Ja daje 1/2 szklanki na litr. Niektórzy dodają goździki, dla aromatu. Potem zlewamy wódkę i mieszamy ze spirytusem wcześniej zlanym. Przelewam do dużych butelek. Cdn.
Ed
16.01.2020
Moja orzechówka. Zrywam orzechy na Jana. Myje, kroje w ósemki. Zalewam w słoje spirtytem 95%., do poziomu aż orzechy będą zakryte. Zakręcam. Zostawiam na 6 tygodni. Co jakiś czas mieszając. Potem Zalewam do butelek, Zakręcam i odstawiam. Następnie zalewam powtórnie orzechy, ale już wódka 40%. Cdn.
kark
17.11.2019
Witam i expertow pytam. Czy mozna zrobic takie cudo??
kryma
20.10.2019
Obecnie orzechówkę można zrobić z liści dodając inne składki
Mat
20.08.2019
Lecznicza orzechówka: zielone orzechy myjemy, kroimy w ósemki i układamy w słoju. Zalewamy alkoholem 70% tak, by wszystkie orzechy były przykryte. 14 dni i cedzimy. Nigdy nie zalewamy surowca czystym spirytusem
Patryk
08.07.2018
Jest już za późno, orzechy wykształciły już twardą skorupkę. Dwa tygodnie temu były dobre.