ból kręgosłupa

Jak pozbyć się bólu kręgosłupa?

DoktorekDoktorek - specjalista Tipy.pl
5
ćwiczenia na ból kręgosłupa

Powyższe ćwiczenia na rozciąganie placów pozwolą ci zacząć dzień bez bólu. Jednak czasem zdarza się, że wstajemy i odczuwamy ból w dolnej części kręgosłupa i biodrach. Kiedy to się zdarzy, stan plecami do ściany i zrób kilka skłonów.

Podczas zginania się staraj się dotknąć palców swoich stóp. Ważne jest by zbytnio nie przemęczać mięśni pleców. Staraj się je rozluźnić. Weź głęboki wdech, odpręż się i pozwól swojemu ciału by mogło naturalnie się rozciągnąć. Jeśli będziesz stać blisko ścian, w razie potrzeby możesz się jej przytrzymać by wyprostować swoje ciało. Na początku może to być bardzo pomocne.

6

Teraz ostatnie ćwiczenie, które pomoże wzmocnić mięśnie pleców i zapobiegnie bólom kręgosłupa.

Ćwiczenie to możesz wykonać rano, zanim jeszcze wstaniesz z łóżka i zaczniesz nowy dzień. Usiądź na krawędzi łóżka. Stopy trzymaj poza krawędzią łóżka. Teraz podciągnij kolana aż do klatki piersiowej i powoli je opuść. Ćwiczenie powtórz około 20 razy, pomoże to wzmocnić mięśnie bioder oraz pleców i złagodzić ból.

?

Wskazówki
* Jeśli w trakcie lub po wykonaniu jakiejś czynności, zaczniesz odczuwać lekki ból pleców, wykonaj kilka powyższych ćwiczeń rozciągających. Dzięki temu zmniejszysz ryzyko wystąpienia później silniejszego bólu.
* Regularnie wykonuj ćwiczenia i rozciągaj mięśnie pleców. Jest to doby sposób na kontrolę bólu. Nawet jeśli spędzasz wiele godzin przed komputerem, nie możesz zaniedbywać regularnych spacerów i ćwiczeń. Kiedy będziesz zaniedbywać swoje ciało, zaczniesz odczuwać ból kręgosłupa. Wystarczy, że wyjdziesz na zewnątrz, zrobisz kilka ćwiczeń rozciągających mięśnie pleców a ból zniknie.
* Regularne ćwiczenia i joga pomagają zmniejszyć ból kręgosłupa.
* Utrzymuj nawodnienie organizmu na odpowiednim poziomie. Pij dużo wody - pomaga to zmniejszyć stan zapalny, który może spowodować ból pleców.
* Jeśli odczuwasz długotrwały ból kręgosłupa, udaj się do lekarza. Być może będzie to wymagało zabiegów lub nawet operacji.
* Nie nadwyrężaj się i nie naciągaj mięśni zbyt mocno. Możesz w ten sposób wyrządzić sobie więcej złego niż dobrego. Bądź zrelaksowany i głęboko oddychaj.
* Zanim zaczniesz ćwiczyć, zapytaj o radę lekarza lub specjalistę od kręgosłupa. Oni z pewnością będą wiedzieli, które ćwiczenia są odpowiednie dla ciebie.

Powiązane porady

ból karku
Joga
sól do kąpieli na bóle mięśni i pleców

Podobne porady

Komentarze (9)

* Pola wymagane

Magda107
01.09.2016
Ćwiczenia to rzeczywiście podstawa, nie ma co się faszerować tabletkami. Ja ćwiczę i jest lepiej. Jakiś czas temu dostałam od narzeczonego urządzenie do elektrostymulacji (gdyby ktoś był taki zielony, jak ja byłam, to proszę, można sobie poczytać http://www.elektrostymulatory.com/ ) i myślę, że pomaga.
wika352
22.01.2016
Boli mnie kręgosłup biore tabletki robię podane ćwiczenia ale nic nie pomaga. Czy wiecie co moge jeszcze użyć? Prosze o odpowiedź.
Basia
13.11.2015
Najlepsze są ćwiczenia. Ja odkąd ćwiczę czyli od jakiś 4 miesięcy nic nie boli. Po prostu jak ręką odjął. A miałam straszne bóle codziennie w lędźwiach. Teraz ćwiczę 3 razy w tygodniu i zero bólu.
Lukasz
08.09.2015
Odnosnie rady co do Specjalisty odradzam moga was bardziej spie................. niz ustawa przewiduje idzcie od razu do jakiegos dobrego lekarza i to najlepiej prywatnie
Karolka22
06.03.2015
Ja chodze na joge, i od momentu, jak się zaczęłam ruszać i rozciągać, to coraz mniej mnie boli. Dostałam nawet od meża w prezencie takie fajne warsztaty jogi, super było. Prowadził je taki znany guru w Sulisławiu, bardzo polecam, jak ktoś chce, to niech wygugla.
Ola
20.07.2012
Cwiczenia, cwiczeniami ale szczerze, próbowałam jak miałam problemy z kręgosłupem i było tylko gorzej, więc stosowalam ciagle tabletki przeciwbolowe az w koncu moja przyjaciolka polecila mi rezonator biofotonowy. Nie bardzo wierze w dzialanie takich urządzeń no ale przekonaam się, że działa. Zero tabletek, rehabilitacji, funkcjonuję normalnie :)
annqq
31.01.2012
masaże, masaże i ćwiczenia. poza tym smarowanie maściami rozgrzewającymi, olejkami. a podstawa to ruch i ćwiczenia
koxu
21.01.2012
brzydszej babki do zdjęc sie bue dalo wybrac?
ja
03.09.2011
Te ćwiczenia to układał jakiś laik. Ludzie nie róbcie tego. Ćw.1,2,5 przy bólu korzeniowym to gwarantowane pogłębienie objawów. Nie ma uniwersalnych ćwiczeń na wszystko. Trzeba iść do specjalisty - fizjoterapeuty, który dobierze ćwiczenia do indywidualnego problemu. Takie poradniki w internecie nie jednego już załatwiły.