bieganie

Jak biegać szybciej? Podstawy treningu.
jakbiegacpl - specjalista Tipy.pl

Chyba każdy się ze mną zgodzi, że bieganie jest nie tylko najprostszą formą ruchu, ale jest przede wszystkim korzystne dla naszego zdrowia. Wystarczy jedyne dobra para butów do biegania oraz odrobinę motywacji, by zacząć przygodę z tym sportem. Regularne bieganie pomaga zapobiegać wielu chorobom cywilizacyjnym i walczyć ze zbędnymi kilogramami. Poniżej znajdziecie wskazówki, które pomogą wam przyśpieszyć tempo waszego biegania.
P

* buty biegowe

1
biegać szybciej
Nieważne, czy trenujesz do maratonu, ultramaratonu, czy po prostu poprawiasz swoją kondycję. Niezależnie od tych celów treningowych, każdy z nas chciałby biec szybciej.

Gdy jesteś w stanie pokonać określony dystans, przychodzi czas na osiąganie sukcesów w imprezach sportowych. To pora na trening szybkościowy!

Podstawowa zasada szybszego biegania- trening, który jest zorientowany na szybkość. Nie zmieni Twojej szybkości bicie kolejnych dziesiątek kilometrów w żółwim tempie. Aby biegać szybciej, musisz włożyć wysiłek w bieganie na wyższych obrotach. Tempo Twojego biegu musi wzrosnąć, a to zaboli.

Nie musisz korzystać z przygotowanych przez specjalistów planów treningowych, choć mogą one czasem pomóc. Często jednak treningi szybkościowe mogą powodować kontuzje u osób z mniejszym “przebiegiem” (cóż za zgrabne określenie).
2
jak biegać szybciej
Postanów, że połowa Twoich treningów będzie zawierała elementy szybkościowe. Dodatkowo możesz do każdego swojego treningu dołożyć mocny finisz. Nawet długie, kilkunastokilometrowe wybieganie możesz zakończyć finiszem w tempie wyścigowym. Kilometr przed domem przyspiesz, jakbyś biegł do mety. Nie tylko wzmocnisz mięśnie, ścięgna i wydolność organizmu, ale nauczysz go, że po długim wysiłku musi jeszcze finiszować.

Jeśli chcesz biegać szybciej, poświęć część swoich treningów tylko na ćwiczenie szybkości. Biegaj krótkie serie w wysokim zakresie tętna. Postaw sobie cel i małymi krokami zmierzaj do niego. Wyjdź na bieżnię i biegnij 400 metrów swoim normalnym tempem treningowym. Odpocznij chwilę maszerując lub podskakując. Potem pobiegnij te 400 metrów w 10-15 sekund szybciej.
3
jak biegać szybciej
Gdy przyzwyczaisz się do szybkiego tempa- zwiększ je jeszcze trochę. Jeśli osiągniesz pożądane tempo na 400 metrów, wydłużaj dystans do 800m, 2km, 5 km, aż uda Ci się przebiec wymarzony dystans w dobrym tempie.

Zwiększanie szybkości musi następować stopniowo i być oparte na lekkich ćwiczeniach siłowych (przysiady, wyskoki, pompki). Pamiętaj, że trening może sprawić Ci wiele bólu, zwłaszcza jeśli wykonasz go nieprawidłowo. Zestawy ćwiczeń znajdziesz na www.jak-biegac.pl . Życzymy powodzenia w wyścigach z sąsiadką.
?

Wskazówki
* Odwiedź serwis www.jak-biegac.pl po dodatkowe wskazówki biegowe.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane