Jak usunąć plamy z kosmetyków?

monika_w - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Plamy z kosmetyków to jedne z najtrudniej zmywalnych plam. Przyzna to każda kobieta, która kiedykolwiek próbowała je usunąć. Te świeże czasami udaje się zmyć tylko wodą, ale z zaschniętymi bywa ciężej. Jak uratować ulubioną bluzkę lub ręcznik, gdy zostały zaplamione podkładem? Podpowiadamy sprawdzone sposoby.
1
Świeże plamy
Jeżeli plama jest świeża, należy tkaninę od razu zaprać. Najlepiej w mydle lub proszku do prania. W przypadku plam z tuszu do rzęs, potrzebny może być odplamiacz.

Mydło galasowe
Mydło galasowe doskonale sprawdza się w usuwaniu plam różnego rodzaju. Kupimy je w drogeriach, a także w sklepach oferujących naturalne preparaty do sprzątania. Wystarczy nanieść niewielką ilość na plamę, a następnie pozostawić na kilka minut. Na koniec zaprać wodą.
2
Plamy po kosmetykach na białym materiale
Trudność może sprawić usunięcie plam z kosmetyków na jasnych tkaninach. Jest na to jednak skuteczny sposób, a mianowicie soda oczyszczona. Wystarczy posypać plamę sodą, pozostawić na kilkanaście minut, a następnie zaprać w wodzie z proszkiem.

Płyn micelarny
Płyn micelarny doskonale sprawdzi się w przypadku różnego rodzaju plam po kosmetykach. Możemy stosować go zarówno na świeże, jak i zaschnięte plamy. Wystarczy wylać płyn na plamę i pozostawić na określony czas w zależności od stopnia zabrudzenia. Jeśli jest to plama świeża, wystarczy kilkanaście minut. W przypadku zaschniętej plamy, możemy pozostawić płyn na materiale nawet na całą noc.

Plamy na bawełnie
Jeżeli kosmetyk wetrze się w tkaninę bawełnianą, lnianą lub wiskozę, plamę należy delikatnie namoczyć w alkoholu, a następnie wyprać. Przed nasączeniem tkaniny warto wykonać wcześniej próbę na małym skrawku, by sprawdzić, czy alkohol nie niszczy tkaniny.
3
Na resztki kosmetyków olejek eukaliptusowy
Jeśli na bluzce lub ręczniku zostanie niewielka ilość kosmetyku, z łatwością usuniemy ją olejkiem eukaliptusowym. Wystarczy nalać na plamę kilka kropel, odczekać, a następnie spłukać go czystą wodą.

Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane