wybór agencji PR

Jak wybrać agencję PR?
MarcinKMarcinK - specjalista Tipy.pl

Jeśli twojej firmie potrzebny jest dobry PR lub odpowiednio przygotowane materiały prasowe, powinieneś rozejrzeć się za sprawdzoną agencją public relations, która skutecznie wypromuje twoją firmę. Ponieważ agencji PR są setki, dlatego należy się dobrze zastanowić nad wyborem jednej z nich. Zadaniem agencji PR jest zadbanie o to, żeby misja twojej firmy i reklama jej produktów/usług została dobrze odebrana w mediach. Doświadczona agencja PR wypromuje twoją firmę i pozwoli ci pozyskać rzeszę nowych klientów. Oto, czym należy się kierować przy wyborze agencji PR:
1
Agencje public relations powinny być oceniane na podstawie pomysłów i zdolności do ich realizacji. Zanim podpiszesz umowę z którąś z agencji, poproś kilka z nich o sporządzenie przykładowego projektu dla twojej firmy. Dzięki temu będziesz mógł ocenić ich kompetencje i zdolność do stworzenia przekazu, który wpłynie pozytywnie na wizerunek twojej firmy w mediach. Porównanie poszczególnych ofert pomoże ci rozpoznać, która z agencji jest najbardziej profesjonalna.
2
Portfolio agencji zazwyczaj mówi samo za siebie. Nie jest przypadkiem, że największe marki i produkty skupiają się wokół jednej, wielkiej agencji PR. Musisz myśleć długookresowo. Agencja PR ma za zadanie wykorzystać najlepsze strategie marketingowe i stworzyć kampanie informacyjne, które zapewnią firmie właściwy wizerunek w mediach na długi czas.
3
Dowiedz się, czy agencja ma możliwość wyprodukowania produktów, które będą potrzebne do stworzenia kampanii (plakaty, koszulki, kubki itp.) lub czy ma podpisaną umowę z firmą, która się tym zajmuje. Agencja PR z największą liczbą narzędzi i kontaktów jest najwięcej warta.
4
Ustal sposób, w jaki będziesz mierzyć efektywność działań agencji. Możesz to zrobić za pomocą ankiet badających świadomość marki i produktu lub innych badań marketingowych. Jeśli agencja sama zaoferuje ci taką formę sprawdzenia jej skuteczności, będziesz mieć przy okazji dowód na rzetelność jej pracy.
5
Przeanalizuj ceny. Dobry PR jest ważny, ale nie może pochłaniać wszystkich twoich pieniędzy. Upewnij się, że część budżetu, jaką przeznaczasz na public relations jest co najmniej porównywalna do zysków, których spodziewasz się dzięki marketingowi i promocji.
6
Zanim podpiszesz umowę, dokładnie ustal nawet najdrobniejsze szczegóły. Unikniesz w ten sposób ewentualnych niedomówień i kwestii spornych.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane

Twój e-mail nie będzie widoczny na stronie