zaskórniki

Jak pozbyć się zaskórników?

YvonaYvona - specjalista Tipy.pl
zaskórniki
1 z 5
Każdy z nas ma zaskórniki. Mogą być małe i ledwie widoczne lub na tyle duże, że tworzą na twarzy wypukłe krostki. Zaskórniki, czy wągry powstają na skutek zatkanych porów. W większości przypadków są rezultatem nadprodukcji sebum, które blokuje pory. Istnieje wiele sposobów na pozbycie się zaskórników. Jednak najskuteczniejszym z nich jest zwalczenie źródła ich powstawania.
1
sposoby na zaskórniki - krok 1
Przyczyny powstawania.

Zaskórniki mogą tworzyć się z wielu różnych powodów. Czasem jest to nadprodukcja sebum, innym razem uboga dieta lub nieodpowiednia higiena. Odwodnienie organizmu lub pocieranie twarzy również mogą doprowadzić do powstawania wągrów.
Pierwszym krokiem jest zatem zidentyfikowanie przyczyny tworzenia się zaskórników. Zastanów się:
- czy nosisz włosy związane czy rozpuszczone?
- czy masz cerę tłustą lub mieszaną?
- czy zaskórniki tworzą się tylko w określonych obszarach twarzy?
- czy jesz świeże owoce, czy tylko słodycze i półprodukty?
- czy pijesz wodę mineralną, czy gazowaną?
- czy często żyjesz w stresie?
2
sposoby na zaskórniki - krok 2
Odpowiedni styl życia i dieta.

Żeby pozbyć się wągrów i oczyścić całą cerę, należy przede wszystkim odpowiednio o nią zadbać. Może to oznaczać spożywanie większej ilości wody, zrezygnowanie z przetworzonego cukru i zwiększenie aktywności fizycznej. Jedzenie dużej ilości owoców i warzyw skutecznie zaspokaja apetyt na cukier i dostarcza organizmowi niezbędnych do utrzymania pięknej cery witamin i minerałów. Wierz lub nie, ale wprowadzenie do swojej diety warzyw i owoców może być jedyną rzeczą, którą musisz zrobić, żeby pozbyć się zaskórników (zwłaszcza jeśli masz cerę normalną lub suchą).

Jeśli żyjesz w stresie, jest kilka możliwości, które powinieneś rozważyć. Spróbuj zacząć uprawiać jogę lub po prostu wychodzić na długie spacery. Możesz również zapisać się na siłownię lub ćwiczyć w zaciszu własnego domu. Dobrym rozwiązaniem jest Pilates, pływanie, taniec lub jakakolwiek inna forma ruchu. Kluczową kwestią jest tutaj zwiększenie tętna i lepszy przepływ krwi w organizmie.

Pory może blokować również makijaż. Co prawda, wielu producentów przekonuje, że ich produkty nie zatykają porów, jednak jeśli na chwilę przestaniesz nakładać makijaż na twarz i zobaczysz, że wyraźnie się ona oczyści, wówczas sama przekonasz się, co jest prawdą. Wybieraj podkład ze szczególną troską i nakładaj go na twarz w niewielkich ilościach.
3
sposoby na zaskórniki - krok 3
Pielęgnacja cery tłustej.

Jeśli twoja cera jest tłusta lub mieszana, może to być główną przyczyną powstawania wągrów. Jednak i w tym przypadku istnieje kilka sposobów radzenia sobie z tym problemem Po pierwsze, trzymaj włosy z daleka od twarzy (upinaj je w kok lub związuj w kucyk), ponieważ mogą one przenosić na twarz dodatkowe bakterie. Unikaj również produktów, które powodują przetłuszczanie się włosów.

Myj twarz raz dziennie, ale unikaj ostrych i drażniących skórę mydeł lub żeli. Wiele dostępnych na rynku środków do pielęgnacji twarzy jest zarówno skutecznych, jak i delikatnych. Polecam produkty marki Neutrogena lub St.Ives. Możesz również stosować domowe środki do mycia twarzy, np. zmieszać dwie równe porcje wody i sody oczyszczonej lub zastosować żel aloesowy, który ma naturalne działanie antyseptyczne i antybakteryjne.
4
łyżeczka unny
Wyciskanie zaskórników.

Mówiąc krótko, nie powinnaś wyciskać zaskórników bez odpowiednich narzędzi. Doskonałym przyrządem do tego celu jest tzw. „łyżeczka unny”, która pomaga usunąć wągry w higieniczny sposób. Nie próbuj wyciskać wągrów palcami, ponieważ nie tylko ryzykujesz uszkodzeniem skóry, ale możesz również zanieczyścić ranę i wywołać stan zapalny. Zanim przystąpisz do wyciskania zaskórników, połóż na twarz bardzo ciepły okład i pozostaw na 10-15 minut. Zmiękczy on skórę i otworzy pory. Następnie użyj łyżeczki unny zgodnie z instrukcją podaną na opakowaniu. Na koniec przemyj twarz delikatnym mydłem, żeby zapobiec ewentualnym infekcjom.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

płatki róż
mycie twarzy
trądzik różowaty

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

Olo
17.02.2015
Ale pierdoły są tu pociskane - tekst nic nie wnosi . Wypełniacz
andre
17.02.2015
Pozbyłem się zaskórniaków z portfela bez żadnego problemu
zdziwiony
17.02.2015
joga na wągry? czy wy czytacie co piszecie?
zigitrn
23.05.2013
Ostatnio zacząłem korzystać z produktów do oczyszczania twarzy, widzę naprawdę sporą poprawę. Zaskórników i pryszczy mam zdecydowanie mniej niż po pielęgnacji twarzy zwykłym mydłem