Jak odstraszyć mrówki z ogrodu?

monika_w - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Mrówki to jedne z najczęstszych owadów, jakie atakują nasz dom oraz ogród. Szczególnie w lecie mamy z nimi problem, ponieważ właśnie w tym okresie jest ich najwięcej. Mrówki najczęściej żywią się roślinami. Mogą zatem uszkodzić nasze kwiaty, warzywa oraz krzewy. To jednak nie wszystko. Jak wypłoszyć je z ogrodu? Podpowiadamy sprawdzone sposoby.
1
Jakie szkody mogą wyrządzić mrówki w naszym ogrodzie?
Mrówki to podstępne szkodniki. Zazwyczaj żywią się roślinami, więc nasze ogródki narażone są na ich ataki. Mrówki lubią obgryzać kwiaty oraz owoce i warzywa. Jednak to nie jedyne szkody, jakie mogą wyrządzić te owady. Mrówki niszczą również korzenie, bulwy oraz kłącza roślin. Ponadto, dewastują trawnik poprzez budowanie mrowisk.

Walka z mrówkami nie jest prosta, ale wyzwanie to może zakończyć się sukcesem. Oto sprawdzone sposoby, które pomogą wypłoszyć mrówki z ogrodu i jednocześnie nie uszkodzą roślin.
2
Mąka kukurydziana
Posypanie mąką kukurydzianą miejsc, w których są mrówki, to jeden z najskuteczniejszych sposobów walki z tymi owadami. To dlatego, że mąka kukurydziana zabija mrówki, gdy te ją zjedzą. Jednocześnie to produkt, który nie uszkadza roślin.

Pułapka miodowa
Mrówki uwielbiają słodkości, a w tym miód. By przygotować miodową pułapkę, wystarczy na talerzyk lub miseczkę wyłożyć niewielką ilość miodu. Mrówki wejdą do niego i już nie wyjdą. Gdy mrówki obkleją się w miodzie, możemy je śmiało spłukać pod wodą.

Cynamon, czosnek, świeże zioła
Odstraszająco na mrówki oraz inne owady działają również aromatyczne przyprawy oraz świeże zioła. W miejscach, w których się pojawiają, warto rozsypać cynamon, imbir, a także posiekany czosnek oraz świeże zioła.

Soda oczyszczona
Mrówki uciekają również przed sodą oczyszczoną. Warto rozsypać ją w okolicy tras mrówek. Zamiennikiem sody może być sól kuchenna.
3
Wrzątek
Jeśli chcemy w prosty sposób pozbyć się mrowiska, wystarczy zalać go wrzątkiem. Jeśli zostanie odbudowane, to znak, że należy użyć chemicznego preparatu. Gdyby inne naturalne sposoby zawiodły, konieczne będzie zastosowanie silniejszych środków.

Donica z trocinami
Inną metodą pozbycia się całego mrowiska jest ustawienie w ogrodzie wiaderka z trocinami. Należy je na początku delikatnie ubić. Mrówki prawdopodobnie przeniosą swoje mrowisko do naczynia z trocinami. Następnie trociny można wysypać do lasu lub na łąkę.

Jeśli naturalne sposoby zawiodą, warto postawić na skuteczne chemiczne preparaty, które będą miały jak najmniejszy wpływ na rośliny. Musimy jednak liczyć się z tym, że zastosowanie takich środków może uszkodzić rośliny.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (8)

* Pola wymagane

Janusz
11.08.2018
pamiętajmy, że mrówki są wrogami kleszczy ............
Pola
11.08.2018
mrowisko polać wrzątkiem? serio??? to już ten sposób z trocinami jest chyba najlepszy, bo autorka zapomniała, że mrówki też roznoszą nasiona, oczyszczają lasy z martwych organizmów, wpływają pozytywnie na właściwości fizyczne i chemiczne gleby itp.
Jarek
11.08.2018
Hej. Dzięki za tip. W zasadzie to całkiem sensowny zresztą.
Human
11.08.2018
Najlepiej wszystko wyplenić z ogrodu...łącznie z roślinami. Pozostały plac zabetonować.
Tak trudno żyć w zgodzie z naturą
Andy
11.08.2018
Niestety te wspominane tu instrukcje zawiodły, nie odniosły żadnego skutku, dopiero gotowy środek pomógł.
kaz
11.08.2018
Przez kilka lat stosowałem tzw. "domowe sposoby" i......zero skutku. W tym roku wreszcie zastosowałem najzwyklejsze środki chemiczne w aerozolu przeciw pełzającym owadom. Każde miejsce gdzie "zamieszkują" spryskałem i efekt idealny. Zero mrówek, trawnik czyściutki i zero problemu
Polecam
11.08.2018
Najlepszy jest mrowkojad.
lmm
11.08.2018
przepis na zabijanie. zatruć, oblepic miodem. A gdzie jest miłość. to są żywe organizmy.