Jak usunąć kamień z toalety? Niezawodne sposoby

lucy - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Osadzający się na obrzeżach i w odpływie muszli klozetowej kamień tworzy bardzo nieestetyczny nalot. Jego powstawaniu sprzyja twarda woda, czyli największy wróg armatury łazienkowej. Pozbyć się problemu niełatwo, ale wcale nie jest to zadanie niewykonalne. Na wyciągnięcie ręki mamy zarówno specjalistyczne, chemiczne środki (tak zwane odkamieniacze), jak i w pełni naturalne preparaty starannie przetestowane przez nasze mamy i babcie. Podpowiadamy, które najlepiej wybrać i jak skutecznie rozprawić się z kamieniem.
1
Ocet spirytusowy a kamień

Bardzo skutecznym i jednocześnie tanim sposobem na kamień zalegający w toalecie jest ocet spirytusowy. Jak go zastosować? Najpierw należy usunąć zalegającą wodę z odpływu i odciąć jej dopływ do spłuczki. Następnie zalać odpływ dwoma litrami octu spirytusowego - tak, aby zakrył osad z kamienia i pozwolić mu działać co najmniej przez dwanaście godzin. Aby wzmocnić efekt zabiegu ocet spirytusowy można podgrzać, ale nienadmiernie, bo gorący preparat może trwale uszkodzić ceramikę. Na koniec muszlę klozetową trzeba starannie spłukać wodą. Po osadzie z kamienia nie powinno być śladu. Zabieg warto regularnie powtarzać.

Ocet spirytusowy i soda oczyszczona a kamień

Aby wzmocnić działanie octu spirytusowego, warto połączyć go z sodą oczyszczoną. Optymalna proporcja to jedna szklanka octu na 1/3 szklanki sody oczyszczonej. Gotowym preparatem należy zalać muszlę klozetową i pozwolić mu działać co najmniej przez 20-30 minut. Oczyszczający efekt gwarantowany.
2
Soda oczyszczona i kwasek cytrynowy a kamień

Brzydkiego osadu z muszli pomoże nam się pozbyć mieszanka sporządzona na bazie sody oczyszczonej i kwasku cytrynowego. Wsyp do toalety 1/3 szklanki sody oczyszczonej i 1/4 szklanki kwasku cytrynowego. Po zamieszaniu mikstura zacznie się pienić. Zabieg odkamieniania powinien trwać co najmniej trzydzieści minut. Po upływie tego czasu miksturę należy dokładnie spłukać wodą, a muszlę oczyścić szczotką. Gotowe!

Soda oczyszczona a przykre zapachy

Wykorzystywana w służących do odkamieniania mieszankach soda oczyszczona może śmiało posłużyć także do dezynfekcji muszli i pozbycia się dobywających z niej przykrych zapachów. Wystarczy, że raz w tygodniu wsypiesz szklankę sody oczyszczonej do muszli i po kwadransie spłuczesz.
3
Boraks i sok z cytryny a kamień

Z zalegającym w muszli klozetowej kamieniem skutecznie rozprawi się również boraks. Połącz go z sokiem z cytryny - tak, aby uzyskać konsystencję pasty. Następnie nanieś ją i wetrzyj w powierzchnie toalety, w których nagromadził się kamień. Pozostaw na dwie godziny, a następnie wyszoruj. Po spłukaniu muszli po nieestetycznych śladach nie powinno być śladu.

Napoje gazowane i tabletki do protez a kamień

Odkamieniające właściwości posiadają także napoje gazowane typu cola. Wystarczy, że zalejesz nimi odpływ muszli klozetowej i po jednej-dwóch godzinach spłuczesz. W podobny sposób zadziałają również tabletki przeznaczone do czyszczenia protez. Wrzuć kilka do toalety i pozwól im działać przez kilka godzin, najlepiej przez całą noc. Rano oczyść muszlę wodą i szczotką. Wszelkie osady powinny zniknąć.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (7)

* Pola wymagane

Jan Węglowski
15.08.2018
A jak ktoś nie ma spłuczki i chodzi za stodołę albo do obory?
pintonek
15.08.2018
Do odkamieniania czajnika i innych sprzętów kuchennych używam kwasku cytrynowego, ewentualnie czystej witaminy C dostepnej w sklepach sportowych (wychodzi najtaniej). Żre kamien do czysta.
MadziaKK
15.08.2018
Prościej jest wsypać łyżkę kwasku cytrynowego i nie trzeba czekać nie wiadomo ile, a kilkanaście minut.
Od ponad roku tak robię, powtarzam mniej więcej co tydzień i czajnik od środka mam jak nowy.
hvv
15.08.2018
Polecam środek do czyszczenia kamienia kotłowego. Jedyne co działa. To co tu opisali, to do odkamieniania czajnika.
qwert
15.08.2018
niezłe frajerstwo, wlej litr octu żeby odkamienić czajnik.Próbowałem i słabo działa. Znacznie skuteczniejsze jest wsypanie łyżki kwasku cytrynowego do czajnika i zalanie czajnika do pełna.
Darek
15.08.2018
I co mam razem z rodziną przez 12h nie używać toalety . Ludzie środek do czyszczenia sedesu kosztuje mniej niż ocet i jest w sumie tańszy .
wacek
15.08.2018
ekologicznie i czysto, bez chemikaliow, ktore potem zatruwaja morza i oceany, niszcza morska faune i flore