Niezawodne sposoby na szybkie i udane prasowanie

dominika_d - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Nie bez powodu prasowanie wywołuje u nas same negatywne skojarzenia. Wymaga cierpliwości, pochłania czas, wysysa energię, a tym samym niejednokrotnie doprowadza nas do szału. Nie taki jednak diabeł straszny, jak go malują. Czy wiesz, że prasowanie lnianych tkanin lub jeansów ułatwi umieszczenie ich w zamrażarce, świeceniu się ciemnych ubrań zapobiegnie siateczka, a w walce z zagnieceniami pomoże ocet? Podpowiadamy, jak dzięki wcieleniu w życie kilku prostych zasad i zastosowaniu paru sprytnych trików zamienić znienawidzony obowiązek w całkiem znośną - by nie powiedzieć przyjemną - codzienną czynność.
1
Segreguj pranie

Udane prasowanie zaczyna się od właściwego prania. Jeśli pakujesz do bębna pralki wszystkie ubrania na chybił trafił, no może zwracając uwagę jedynie na kolory, sam utrudniasz sobie życie i dokładasz pracy. Nie tylko nie usuniesz uporczywych zabrudzeń i resztek po detergentach, ale w dodatku pognieciesz odzież. Zawsze segreguj tkaniny i podziel pranie na etapy.
To pierwszy krok do sukcesu!

Sukienki i koszule susz na wieszakach

Czas poświęcony na właściwe powieszenie wypranej odzieży to świetna inwestycja. Dokładnie strzepnij odzież i zawieś na suszarce lub sznurku. Spodnie i bluzki odpowiednio przypnij klamerkami, a sukienki i koszule susz na wieszakach. Te banalnie proste zabiegi znacznie skrócą czas prasowania.

Prasuj z głową

Zoptymalizuj prasowanie: przygotuj wcześniej wieszaki na koszule i sukienki, deskę ustaw w pokoju, w którym jest szafa i zorganizuj miejsce, w którym ubrania będą mogły odparować, zanim ułożysz je na półkach.
2
Dostosuj temperaturę do rodzaju tkaniny

Każda tkanina ma swoje wymagania. Odpowiednio posegreguj ubrania, najlepiej kierując się kryterium wymaganej temperatury prasowania. Jakieś przydatne wskazówki?

* Poliester
Tkaniny z poliestru najlepiej prasować na sucho lub skropić lekko wodą i nie mocno nagrzanym żelazkiem. Maksymalna temperatura wynosi 85 stopni Celsjusza.

* Aplikacje
Ubrania z aplikacjami należy prasować na lewej stronie w temperaturze nie przekraczającej 80 stopni Celsjusza.

* Jedwab
Tkaniny z jedwabiu prasuj, gdy są jeszcze wilgotne, najlepiej przez cienką szmatkę. Temperatura stopy żelazka nie powinna przekraczać 130 stopni Celsjusza.

* Bawełna
Jasne tkaniny wykonane z bawełny najlepiej prasować w temperaturze 180 stopni Celsjusza i po prawej stronie. Z kolei ciemne - po lewej stronie.

* Len
Tkaniny wykonane z lnu skrop wodą i włóż na pół godziny do zamrażalnika, a następnie prasuj w temperaturze 220 stopni Celsjusza.

Jeans podobnie jak len zamrażaj

Zabieg z zamrażarką ułatwi też prasowanie jeansów. Najpierw skrop je wodą, a następnie umieść w zamrażalniku. Dzięki temu podczas prasowania wytworzy się para, który pomoże szybko rozprawić się z zagnieceniami.
3
Wykorzystaj folię aluminiową

Prasowanie może też przyspieszyć folia aluminiowa. Wystarczy, że umieścisz ją (błyszczącą stroną do góry) pomiędzy pokrowcem a deską. W sklepach dostępne są też pokrowce odbijające światło.

Zawsze pomocny ocet

W walce z trudnymi zagnieceniami pomoże niezastąpiony w kuchni i w łazience ocet. Zmieszaj go z wodą w proporcji jeden do czterech, umieść w butelce z atomizerem i dodaj parę kropel swojego ulubionego olejku, który nada miksturze piękny zapach. Gotowym płynem spryskaj tkaninę. Dzięki temu zabiegowi prasowanie nie sprawi ci najmniejszych problemów i zajmie znacznie mniej czasu.

Jak zapobiec świeceniu się tkanin?

Irytuje cię świecenie się ciemnych tkanin, mimo że prasujesz je po lewej stronie? W sklepach dostępne są specjalne siateczki, które zapobiegną pojawianiu się tego efektu.

Na koniec rzecz o tkaninach plisowanych. Przed prasowaniem odpowiednio je ułóż i zepnij spinaczami. Ten banalny trik zapobiegnie ich rozsuwaniu.

Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane