Jak odżywić suche włosy po wakacjach?

olaa - specjalista Tipy.pl
1 z 5
Uwielbiamy wakacje, ponieważ dzięki promieniom słonecznym zyskujemy piękniejszy wygląd, a także energię. To właśnie w nich zawarta jest witamina D3, która odpowiada za nasz dobry nastrój oraz prawidłową kondycję skóry. Niestety, promienie słoneczne mogą również nam szkodzić, jeśli nie zabezpieczymy się przed nimi w odpowiedni sposób. Trudno się dziwić, że po wakacjach wiele kobiet narzeka między innymi na przesuszone włosy. Specjalnie dla nich przygotowaliśmy miniporadnik, który pomoże przywrócić włosom blask i witalność.
1
Oczyszczenie włosów
Zaczynamy od dogłębnego oczyszczenia włosów. Dzięki temu pozbędziemy się resztek kosmetyków, które stosowałyśmy w trakcie wakacji, a także przesuszonego naskórka z głowy oraz pozostałości po kąpielach morskich. W tym celu warto zaopatrzyć się w kosmetyki oczyszczające włosy. Znajdziemy je w dobrych drogeriach i aptekach. Nadmierna suchość i sztywność włosów mogą być spowodowane osadem z minerałów, dlatego potrzebne będzie oczyszczenie włosów. Włosy warto oczyścić dwukrotnie, by dokładnie usunąć powakacyjne pozostałości.
2
Głębokie nawilżanie i natłuszczenie
Przesuszone słońcem włosy potrzebują solidnego nawilżenia i natłuszczenia, by wróciły do dobrej formy. Dlatego, należy regularnie stosować kosmetyki z działaniem nawilżającym i natłuszczającym. Polecamy szampony, odżywki i maski z dodatkiem olejku makadamia, który zawiera sporo wartości odżywczych, a w dodatku doskonale natłuszcza i odżywia zarówno włosy, jak i skórę głowy.

Podcięcie końcówek
Po wakacjach niezbędne będzie również podcięcie końcówek. Dzięki temu włosy odżyją i staną się silniejsze. Poza tym, będą wyglądać bardziej atrakcyjnie.
3
Dieta dla zdrowych włosów
Również to, co jemy, ma wpływ na zdrowie naszych włosów. By były silne i piękne, w swojej diecie warto uwzględnić duże ilości warzyw i owoców. Produkty te bogate są w witaminy i minerały, które pozytywnie wpływają na nasze włosy, skórę i paznokcie. Zachęcamy do tego, by jeść więcej warzyw i owoców, z kolei mniej smażonych i tłustych potraw.

Rezygnacja z wysokiej temperatury
Jeśli chcemy, by nasze włosy odzyskały dobrą kondycję po wakacjach, powinniśmy zrezygnować z używania urządzeń do stylizacji włosów, które wytwarzają wysoką temperaturę. Mowa o suszarce, prostownicach czy lokówkach.
4
art/2018/30374_aocVG2.jpg
Naturalne maski na suche włosy
W domowym spa dla suchych włosów świetnie sprawdzą się naturalne maski, które nawilżą, natłuszczą i odżywią nasze włosy. Podpowiadamy trzy sprawdzone przepisy.

Maska majonezowa

Potrzebne składniki
* dwa żółtka;
* dwie łyżki oliwy z oliwek;
* łyżka majonezu.

Składniki dokładnie ze sobą mieszamy, a następnie nakładamy maskę na włosy i pozostawiamy na godzinę. Na koniec dokładnie myjemy włosy szamponem i spłukujemy wodą.

Maska z olejkiem rycynowym i naftą

Potrzebne składniki
Do wykonania tej maseczki będą nam potrzebne:

* trzy łyżki nafty kosmetycznej;
* łyżka oleju rycynowego;
* trzy łyżki nawilżającej odżywki do włosów.

Wszystkie składniki dokładnie ze sobą mieszamy. Powstałą papkę należy nałożyć na lekko zwilżone włosy i pozostawić na co najmniej pół godziny. Następnie myjemy włosy szamponem i spłukujemy ciepłą wodą. Po myciu warto zaaplikować na włosy odżywkę ułatwiającą ich rozczesywanie, ponieważ olejek może zlepiać włosy.

Odżywcza maska na włosy z awokado

Potrzebne składniki
* jedno dojrzałe obrane awokado;
* sok z połówki cytryny;
* przezroczysta folia spożywcza;
* ręcznik.

Miąższ z awokado należy połączyć z sokiem z cytryny. Można zrobić to przy pomocy widelca lub miksera. Otrzymaną maskę nakładamy na głowę delikatnie ją masując. Następnie przykrywamy głowę folią spożywczą i ręcznikiem. Po 40 minutach spłukujemy maskę i dokładnie myjemy włosy.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Aneta
31.08.2018
pitolenie.
polecam keratynowy zabieg - spokoj na 6 mcy .