buty dla dziecka

Jak wybrać buty dla dziecka?
AdelaAdela - specjalista Tipy.pl

Dziecko to twój największy skarb. Cały czas myślisz o nim, troszczysz się o nie i chcesz mu zapewnić wszystko, co najlepsze. Moment, w którym dziecko zaczyna stawiać pierwsze kroki, to chwila, którą zapamiętasz do końca życia. Gdy jednak nauczy się już chodzić, najważniejsze jest jego bezpieczeństwo. Decydując się na zakup butów dla dziecka, musisz się upewnić, że są one najlepsze z możliwych. Oto, co musisz wziąć pod uwagę, żeby wybrać dla dziecka takie buty, które zapewnią mu odpowiedni komfort chodzenia:
1
Po pierwsze, musisz wybrać buty w odpowiednim rozmiarze. Żeby uniknąć zamieszania w sklepie, każ dziecku stanąć na kartce papieru, obrysuj jego stopę flamastrem i zmierz długość od pięty do najdłuższego palca. Długość stopy dziecka da ci ogólny pogląd na to, jakiego rozmiaru butów szukać.
2
Następną rzeczą jest wybranie odpowiedniego rozmiaru butów. Stopa w butach powinna mieć trochę luzu. Między dużym palcem u stopy, a krawędzią buta powinien być około centymetr różnicy. Rozmiar możesz również sprawdzić każąc dziecku dosunąć stopę jak najbliżej przedniej krawędzi buta i sprawdzając, czy między jego piętą, a tylną krawędzią buta może zmieścić się twój palec.
3
Sprawdź, czy but jest stabilny. Powinien mieć również regulację szerokości (w postaci rzepa lub sznurowadeł).
4
Pozwól dziecku wybrać kolor i wygląd butów, ale przed podjęciem ostatecznej decyzji o zakupie, sprawdź czy but jest bezpieczny. Od lat trwa dyskusja na temat tego, co jest lepsze: buty na rzepy, czy sznurowane. Rzepy umożliwiają łatwy dostęp do butów, ale gdy dziecko nauczy się jak działają, możesz pewnego dnia zobaczyć, że biega boso. Sznurowadła wymagają cierpliwości i zaangażowania z twojej strony, ponieważ za każdym razem musisz męczyć się z nimi ubierając lub zdejmując dziecku buty.
5
Unikaj butów wsuwanych i z odsłoniętą piętą. Przyjrzyj się również podeszwie buta. Szukaj takich butów, których podeszwa jest chropowata. Zapewni to odpowiednie tarcie i zapobiegnie ewentualnym poślizgom.
6
Sprawdź, czy buty są wykonane z materiału przepuszczającego powietrze. Najlepsze są buty skórzane lub z płótna. Takie buty zapobiegną tworzeniu się odcisków i brzydkiemu zapachowi.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

lolik
30.08.2010
chyba do ortopedy :P
edek
30.08.2010
do kitu porady, idz pan do ortodonty!!!!!!!!!1111111