Jakie sporty warto uprawiać jesienią?

monika_w - specjalista Tipy.pl
1 z 5
Wielu z nas jesień kojarzy z przebywaniem w domu i spędzaniem chłodnych wieczorów z kubkiem herbaty i książką. Niestety, taki styl życia może owocować przybraniem dodatkowych kilogramów po okresie jesienno-zimowym. By tego uniknąć, nie należy rezygnować z czytania książek i dogrzewania organizmu, ale pamiętać o aktywności fizycznej. Wbrew pozorom jesień to doskonała pora na uprawianie różnego rodzaju sportów. Podpowiadamy, które z nich szczególnie dobrze sprawdzą się o tej porze roku.
1
Jogging
Zacznijmy od joggingu, który od ładnych paru lat nie wychodzi z mody. Tak naprawdę biegać możemy przez cały rok. Warto jedynie zaopatrzyć się w odpowiedni strój, czyli na przykład ubrania termiczne, które w chłodne dni pomogą nam zatrzymać ciepło. Zapewniamy, że z prawidłowo dobraną odzieżą bieganie jesienią i zimą będzie naprawdę przyjemne. Przed rozpoczęciem biegania jesienią warto zapoznać się również z fachową opinią na temat uprawiania sportów w chłodne dni. Dzięki temu przygotujemy się do tego lepiej i uzyskamy bardziej spektakularne efekty. Pamiętajmy, że regularny trening organizmu sprawia, że nasza odporność jest mocniejsza, a my zdecydowanie rzadziej chorujemy.
2
Nordic walking
Jesienią warto sięgnąć również po popularne dzisiaj kije do nordic walkingu. Dlaczego ten sport to świetna opcja na jesień? Ponieważ nie tylko dba o naszą sylwetkę, ale również poprawia nasze samopoczucie. Nordic walking to prawdziwa przyjemność, szczególnie gdy spacerujemy w lasach i parkach w miłym towarzystwie. Kolejny plus tego sportu to możliwość rozmowy podczas spacerowania. Po ciężkim dniu pracy z pewnością sprawią nam przyjemność plotki z przyjaciółką w lesie. Jeśli dopiero zaczynamy przygodę z kijkami, koniecznie zasięgnijmy wcześniej wiedzy na temat tego sportu. Nordic walking to sport dobry na każdą porę roku. Właściwie można go uprawiać zawsze i wszędzie. To doskonały wybór aktywności fizycznej dla seniorów.
3
Trekking
Trekking to opcja dla miłośników gór, a jesienny klimat sprzyja górskim spacerom, choć pamiętajmy, żeby przed wybraniem się w góry dokładnie sprawdzić pogodę. Niezbędne będzie zabranie ze sobą ciepłej bluzy i kurtki przeciwdeszczowej. Przydadzą się, jeśli w górach złapie nas deszcz lub silny wiatr. Jesienią na górskich szlakach jest również znacznie mniejszy ruch. Wędrowcy będą mogli odnaleźć upragnione wyciszenie ducha i umysłu. Po sezonie łatwiej znaleźć również nocleg.

Jazda na rowerze
Jesienią świetnie sprawdzą się również przejażdżki rowerowe. Jeżdżąc na rowerze wzmacniamy przede wszystkim mięśnie nóg i pośladków. Rower to również doskonała opcja dla osób, które chcą się odstresować. Pamiętajmy, by w chłodne dni zaopatrzyć się w odzież termiczną.

Sporty drużynowe
Jesień i zima to również dobry czas, by umówić się ze znajomymi na piłkę siatkową lub inny sport drużynowy. Takie spotkania nie tylko służą poprawie naszej aktywności fizycznej, ale także integracji z innymi ludźmi.
4
art/2018/30457_PitiYD.jpg
Siłownia i aerobik
W jesienne dni świetnie sprawdzą się również siłownia oraz aerobik. Nie tylko poprawią one naszą sylwetkę i samopoczucie, ale pomogą nawiązać nowe znajomości. Jeśli decydujemy się na aerobik, koniecznie zapiszmy się do większej grupy. Z pewnością nie pożałujemy.

Pilates
Kolejna propozycja to pilates, czyli ćwiczenia, które mają na celu zwiększyć elastyczność naszego ciała. Pilates mogą uprawiać osoby w każdym wieku, bez względu na płeć, wiek czy kondycję fizyczną. To doskonała propozycja dla tych, którzy chcą poprawić elastyczność swojego ciała, a jednocześnie jego wygląd. Pilates pomaga również zachować odpowiednią postawę ciała na co dzień i zapobiec rozwojowi schorzeń kręgosłupa. Jeśli decydujemy się na rozpoczęcie takich ćwiczeń, to koniecznie korzystajmy z porad specjalistów. Zaletą pilatesu jest również fakt, że można ćwiczyć go zarówno samodzielnie w domu, jak i w grupie.

Basen
W jesienne wieczory warto wybrać się również na basen, najlepiej na taki, który posiada saunę. Będziemy mogli się porządnie wypocić i wydalić z organizmu szkodliwe toksyny. Pływanie to jeden ze sportów, które angażują do pracy większość mięśni. Dlatego regularne pływanie pomoże nam wyrzeźbić piękną sylwetkę, a także wzmocni odporność organizmu.

Pamiętajmy, że regularna aktywność fizyczna zwiększa wydzielanie hormonu serotoniny, która odpowiedzialna jest za nasz dobry nastrój. Uprawiając sporty jesienią zmniejszamy zatem ryzyko złapania chandry.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane

Twój e-mail nie będzie widoczny na stronie