Jak usunąć plamy po różnego rodzaju kosmetykach?

_paula_ - specjalista Tipy.pl
1 z 5
Tusz, podkład, szminka czy cienie na odzieży? Wiele kobiet nie raz musiało zmierzyć się z takim problemem, ponieważ plamy z kosmetyków bez wątpienia należą do najczęstszych. Niestety, do usunięcia niektórych z nich zazwyczaj sam proszek nie wystarczy. Potrzebne będą inne specyfiki. Podpowiadamy, w jaki sposób usunąć plamy po popularnych kosmetykach.
1
Podkład
Zacznijmy od podkładu, który wiele kobiet stosuje codziennie, dlatego bardzo łatwo ubrudzić nim ubrania. Znamy jednak sprawdzony trik na plamy z podkładu, a mianowicie czyszczenie ich pianką do golenia. Na początku namaczamy plamę delikatnie w wodzie, a następnie nakładamy na nią piankę i delikatnie pocieramy. Na koniec pierzemy tkaninę. Na plamę z podkładu powinno pomóc również mydło glicerynowe. Wystarczy namoczyć plamę w wodzie, a następnie potrzeć mydłem glicerynowym. Na koniec zapieramy plamę w proszku.
2
Szminka
A jak poradzić sobie z plamami ze szminki, które często pojawiają się na męskich koszulach? Wystarczy zamoczyć czystą ściereczkę w wodzie z dodatkiem płynu do mycia naczyń, a następnie nałożyć ją na plamę na koszuli. Gdy zauważymy, że plama zaczyna się rozpuszczać, należy zaprać koszulę. Jeśli zabrudzenie nie zejdzie w całości, należy powtórzyć czynność.

Tusz do rzęs
Podczas malowania nasza odzież może zostać zabrudzona również tuszem do rzęs. Jak go zmyjemy? Bardzo łatwo. Wystarczy wziąć płatek kosmetyczny i nasączyć go w płynie do demakijażu, a następnie zmyć plamę. Zabrudzenia z tuszu do rzęs możemy zmyć również psikając je lakierem do włosów. Następnie czekamy kilka minut i zapieramy plamę w wodzie i proszku.
3
Lakier do paznokci
Bywa też, że zaplamimy tkaninę lakierem do paznokci. W takiej sytuacji kładziemy tkaninę na papierowy ręcznik, by lakier nie pobrudził innych powierzchni. Jeśli lakier nie zdążył jeszcze zaschnąć najlepiej delikatnie zetrzeć plamę ręcznikiem papierowym, a następnie zmywamy plamę w zmywaczu do paznokci i w bardzo delikatny sposób zmywamy lakier.

Skutecznym sposobem usuwania lakieru z tkanin jest także wsadzenie ich do plastikowej torby, a następnie do zamrażarki. Gdy lakier stwardnieje, będzie można łatwo go zeskrobać używając do tego kawałka plastiku, na przykład starej karty bankomatowej. Pozostałość można usunąć zmywaczem.

4
Cienie do powiek, róż do policzków, puder transparentny

Przy plamach z cieni do powiek, pudru transparentnego lub różu do policzków doskonale sprawdzi się mydło i woda. Na początku strzepujemy kosmetyk z ubrania, a następnie delikatnie namaczamy plamę i pocieramy szmatką z mydłem. Na koniec zapieramy plamę w proszku.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane