budowanie marki

Jak budować markę w Internecie?
MarcinKMarcinK - specjalista Tipy.pl

Jeśli prowadzisz firmę, musisz zbudować świadomość marki, która wyróżni cię na tle konkurentów. Nie ma znaczenia, czy twoja firma jest duża, czy mała. Marka pozwoli ci polepszyć relacje z klientami i sprawić, że twoja działalność przybierze profesjonalny charakter. Jednym ze sposobów budowania świadomości marki, jest branding w Internecie. Oto kilka porad, które mogą okazać się w tym temacie pomocne:
1

Wygląd i układ strony internetowej. Jedną z najistotniejszych rzeczy, na które musisz się zdecydować jest odpowiedni układ twojej strony. Strona musi wyglądać na profesjonalną, ale jednocześnie być na tyle prosta, by nawigacja nie sprawiła problemów potencjalnym klientom. Wybierz taki wygląd, który będzie odzwierciedleniem profilu twojej działalności. Jeśli w twojej branży jest wielu konkurentów, zorientuj się jakie rozwiązania zastosowali oni na swoich stronach internetowych. Da ci to ogólny pogląd na to co powinieneś zrobić, a czego zdecydowanie unikać.

2

Logo firmy. Logo to najważniejszy element budowy świadomości marki. Odnoszące największe sukcesy firmy, mają loga, które są tak znane, że wystarczą, by klienci rozpoznali produkty tych firm. Ważne jest, żeby logo spełniało jednocześnie dwie funkcje: reprezentowało profil działalności firmy i jednocześnie było atrakcyjne wizualnie. Do zaprojektowania odpowiedniego logo warto wynająć profesjonalnego grafika.

3

Schemat kolorów. Kolejnym bardzo ważnym aspektem budowania marki jest kolor związany z marką i firmą. Schemat kolorów musi być chwytliwy i łączyć się z usługami i produktami, które posiadasz w swojej ofercie. Niektórzy mają w zwyczaju przesadzać w wyborze kolorów. Kolory mają oddziaływać na klientów, ale ich nie przytłaczać. Najlepiej zdecydować się na dwa kolory + kolor uzupełniający. Poszukaj kolorów, które najlepiej oddadzą charakter prowadzonej przez ciebie działalności.

4

Czcionka. Upewnij się, że czcionka, którą wybierzesz będzie identycznie wyświetlana we wszystkich najpopularniejszych przeglądarkach internetowych. Ograniczenia dotyczące czcionek nie zmniejszają twojej kreatywności. Bardziej wymyślne czcionki możesz zastosować np. w logo, czy banerach, które umieścisz na stronie. Postaraj się o to, by rozmiar czcionki był na tyle duży, żeby ze strony mogli korzystać nawet ludzie niedowidzący. Nie przesadzaj jednak. Zbyt duża czcionka będzie wyglądać mało profesjonalnie i utrudni odbiór informacji zawartych na twojej stronie.

5

Zleć wykonanie strony profesjonalnej firmie. Strona internetowa to wizytówka firmy w Internecie. Musi być wykonana profesjonalnie, żeby przyciągnąć do firmy klientów. Z tego powodu ze szczególną rozwagą należy wybrać firmę, która wykona stronę dla ciebie. Przed podjęciem ostatecznej decyzji przeglądnij portfolio poszczególnych firm. Pamiętaj, żeby przedstawić wszystkie swoje sugestie projektantowi i kontrolować, czy strona jest zgodna z twoimi oczekiwaniami.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane