Jak wyczyścić łazienkę? Niezawodne sposoby

AlicjaAlicja - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Nie masz pomysłu, jak skutecznie zabezpieczyć łazienkę przed działaniem wilgoci i powstawaniem pleśni albo mimo ciągle podejmowanych prób wciąż zmagasz się z uciążliwymi rybikami? Nie załamuj rąk, tylko działaj. Podpowiemy ci, jak dzięki płynowi z woskiem do karoserii ochronić glazurę, a dzięki zwykłej świecy - fugi. Zdradzimy też, dlaczego warto umieścić w łazience woreczki z suszoną szałwią i mieć zawsze pod ręką olej lniany oraz brykiet.
1
Jak zabezpieczyć łazienkę przed pleśnią?

Jeśli nie chcesz, aby w łazience zadomowiła się pleśń, jak najczęściej wietrz pomieszczenie: uchylaj okno, otwieraj drzwi, włączaj wentylator. Jeśli znajduje się w niej pralka lub wieszasz tam pranie, wietrz nawet dwa razy dziennie. W kątach łazienki możesz też poustawiać naczynia z brykietem węgla drzewnego - pochłania wilgoć. Miejsca, które są najbardziej narażone na wilgoć, zwłaszcza fugi pod prysznicem, co jakiś czas zabezpieczaj - najlepiej pocierając białą świecą.

Jak zabezpieczyć łazienkę przed wodą?

Jeśli chcesz, aby na glazurze połyskującej nie było widać plam z wody, po umyciu nałóż na nią płyn z woskiem do karoserii samochodów (możesz go kupić w sklepach motoryzacyjnych). Jeśli masz w łazience drewniane meble, przed wodą dobrze zabezpieczy je olej lniany. Nałóż go ręcznikiem papierowym, zostaw na całą noc. Następnego dnia meble porządnie wytrzyj.
2
Jak zabezpieczyć łazienkę przed rybikami?

Chcesz zabezpieczyć się przed obecnością rybików? Niezawodnym preparatem na te lubiące wilgoć owady jest boraks wymieszany z cukrem pudrem w proporcji 1:1. Posyp nim podłogę wzdłuż listwy. Właśnie tam są ścieżki rybików. By rybiki nie wróciły, na podłodze (np. za pralką), umieść lniany woreczek z suszoną szałwią.

Jak uniknąć kłaczków na lustrze?

Zwykle po użyciu nieodpowiedniego materiału do czyszczenia na lustrze pojawiają się niechciane kłaczki. Jeśli chcesz tego uniknąć, najlepiej oczyszczaj lustro, wykorzystując w tym celu zgniecione w kulkę miękkie gazety oraz rajstopy.
3
Jak wyczyścić terakotę?

Zastanawiasz się, jak wyczyścić terakotę na błysk? Usuniesz z niej nawet najbardziej uporczywy brud, jeśli umyjesz ją bardzo ciepłą wodą z detergentem i dodatkiem octu. By podłoga ceramiczna ładnie błyszczała, dodaj do wody kilka nabłyszczających tabletek do zmywarki. Czym myć terakotę? Najwygodniejszy jest płaski mop ze ściereczką z mikrofibry. Dobrze zbiera brud, nie pozostawia na powierzchni kłaczków i nie moczy zbytnio płytek, zatem fugi nie popękają i nie pokruszą się.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane