Kiwi: Pomaga schudnąć, opóźnia starzenie się i nie tylko

_paula_ - specjalista Tipy.pl
1 z 6
Kiwi to popularny, ale jednocześnie niedoceniony owoc, przynajmniej w Polsce. Fakt sięgamy po niego, ale nie zajmuje on wysokiej pozycji na liście najczęściej jedzonych owoców przez Polaków. A szkoda, bo ten niepozorny owoc to bomba wartości odżywczych. Kiwi ma doskonały wpływ na nasze zdrowie i sylwetkę. Oto najważniejsze powody, dla których warto jeść kiwi regularnie.
1
Jakie składniki odżywcze znajdziemy w kiwi?
Można powiedzieć, że kiwi to niepozorny owoc, dlatego, że bogaty jest w wiele cennych składników odżywczych, o czym wielu z nas nie wie. Kiwi to bomba witaminowa, w której znajdziemy witaminy: A, B, C, D, E oraz PP. Ponadto, to dobre źródło wapnia, potasu, magnezu, sodu, fosforu oraz kwasów omega-3. Dużą zaletą tego owocu jest fakt, że jest on niskokaloryczny. W 100 gramach znajdziemy jedynie 60 kalorii, w tym aż dwa gramy błonnika pokarmowego, który usprawnia trawienie i pomaga zrzucić nadprogramowe kilogramy. Kiwi wykazuje jeszcze wiele innych właściwości, które pozytywnie wpływają na nasze zdrowie i samopoczucie.
2
Świetnie wpływa na procesy trawienne
Dzięki wysokiej zawartości błonnika kiwi ma świetny wpływ na nasz układ trawienny. Przyspiesza przemianę materii, a także spalanie tkanki tłuszczowej. Jedząc regularnie ten owoc pozbędziemy się dokuczliwych problemów trawiennych, a także szybciej zrzucimy zbędne kilogramy. Kiwi bez obaw możemy spożywać podczas stosowania diet odchudzających.

Obniża poziom szkodliwego cholesterolu we krwi
Kiwi to również owoc, który pomoże obniżyć poziom szkodliwego cholesterolu w organizmie. To zasługa związków polifenolowych, które mają bardzo korzystny wpływ na układ sercowo-naczyniowy. Regularnie jedzone kiwi może obniżyć poziom LDL nawet o 15 procent! To jeszcze nie wszystko - kiwi wykazuje również właściwość zwiększania poziomu dobrego cholesterolu (HDL).
3
Chroni skórę przed starzeniem się
Włoscy naukowcy odkryli w kiwi nową formę witaminy E, która odpowiedzialna jest między innym za usuwanie wolnych rodników z organizmu. Hamuje zatem procesy starzenia się i zmniejsza ryzyko rozwoju wielu chorób. To kolejny ważny powód, dla którego warto jeść kiwi.

Oczyszcza organizm
Kiwi warto włączyć do diety również dlatego, że to owoc oczyszczający organizm. Usuwa toksyny i szkodliwe substancje, jednocześnie usprawniając ogólną pracę organizmu. Systematycznie jedzone kiwi może zmniejszyć ryzyko rozwoju miażdżycy i chorób serca.
4
art/2018/30517_YrKKwN.jpg
Pozytywnie wpływa na wzrok
Dzięki sporej zawartości witamin kiwi wpływa także dobroczynnie na nasz wzrok. Regularnie jedzone może uchronić oczy przed uszkodzeniami, spowolnić proces zwyrodnienia plamki żółtej, a także zapobiec rozwojowi jaskry i zaćmy.
5
art/2018/30517_szg3da.jpg
Jakie kiwi wybierać najlepiej?
Najlepsze kiwi to te dojrzałe i miękkie. Jeśli kiwi nie jest dojrzałe, możemy przyspieszyć ten proces wkładając owoc do papierowej torby i przechowując w temperaturze pokojowej. Z kolei dojrzałe kiwi najlepiej przechowywać w lodówce z dala od owoców wydzielających etylen (substancję przyspieszającą dojrzewanie), ponieważ mogą stać się szybko przejrzałe.
Strona 1 z 6

Powiązane porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

bronisław
13.10.2018
po zjedzeniu małego kawałka kiwi dostaję skrętu i silne bóle żołądka zdarzyło się, że straciłem przytomność i wzywano pogotowie tak działa na mnie kiwi
Marek
13.10.2018
Ooo! chyba nowy transport płynie do Europy, więc trzeba zacząć kampanię najlepiej jakie to jest pożyteczne dla zdrowia.