Jak szybko się uczyć?

olaa - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Masz chłonną głowę, ale wciąż jesteś głodny wiedzy? A może nauka nie idzie ci zbyt sprawnie? Zadbaj o kilka aspektów, które sprzyjają efektywnemu przyswajaniu wiedzy. Dzięki tym wskazówkom dowiesz się, jak szybko się uczyć.

Typ osobowości a szybkie uczenie

Każdy z nas jest inny, dlatego warto dopasować tryb nauki do typu osobowości. Wykorzystanie odpowiedniego szlaku neuronowego przyspieszy kodowanie przyswajanych informacji.
1
Wzrokowiec

Wzrokowiec powinien uczyć się głównie sporządzając rysunki, wykresy czy mapy myślowe. Ten typ osobowości przywiązuje wielką wagę do estetyki, a tempo nauki może zwiększyć stosując na przykład kolorowe zakreślacze.

Słuchowiec

Słuchowiec najwięcej korzyści wynosi z wykładów, dialogów i innych form dźwiękowego przekazu wiadomości. Nauce sprzyja u niego muzyka, a także głośne czytanie i powtarzanie wyuczonych informacji.

Kinestetyk

Kinestetyk (ruchowiec) najlepiej zapamięta to, co sam zrobił. Lubi ruch i emocje, często gestykuluje. Służy mu powtarzanie informacji w trakcie chodzenia, a także wizualizowanie przyswajanej wiedzy w trakcie czytania.

2
Dźwięki a szybkie uczenie

Zdecydowanie wyciszmy telefon i wylogujmy się z kont społecznościowych na czas nauki. Nieustanne powiadomienia o kolejnych wiadomościach będą nas odrywały od nauki i zdecydowanie ją spowolnią.

Muzyka a szybkie uczenie

W utrzymaniu wysokiego poziomu koncentracji może nam pomóc muzyka barokowa, na przykład Mozart czy Bach lub dźwięki z natury – słuchanie ich ma pozytywny wpływ na synchronizację półkul mózgowych.

3
Otoczenie a szybkie uczenie

Warto zadbać o ciepłe odcienie ścian, w których zazwyczaj się uczymy. To one dodają energii do działania, podczas gdy chłodne kolory mogą działać wyciszająco i neutralizująco. Zdecydowanie lepiej przyswajamy wiedzę w uporządkowanym otoczeniu pozbawionym rozpraszających przedmiotów.

Dostarczanie energii

Proces uczenia się jest wysoce energochłonny, mózg pracuje intensywnie i wymaga dostarczenia racjonalnych dawek kalorii. Wystrzegajmy się produktów ciężkostrawnych, które zamiast dodać nam skrzydeł, wysysają energię niezbędną do ich strawienia. Po takich posiłkach robimy się senni i nauka nie może być efektywna. Sięgnijmy po gorzką czekoladę, która obfituje w magnez, cynk i selen, który ułatwia zapamiętywanie. Zjedźmy garść niesolonych orzeszków ziemnych: obecna w nich lecytyna pobudza układ nerwowy i ułatwia myślenie.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane