Warzywa dyniowate: Regulują trawienie i wspomagają odchudzanie

olaa - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Jesień to najlepszy czas na urozmaicenie swojego jadłospisu o warzywa dyniowate, takie jak kabaczek, papryka, bakłażan czy po prostu dynia. Wszystkie stanowią bogate źródło karotenu, kwasu foliowego, witaminy C, składników mineralnych oraz łatwo przyswajalnego przez organizm białka pochodzenia roślinnego. Co więcej, nie zawierają ani grama sodu, dzięki czemu są bardzo przyjazne dla osób z nadciśnieniem. Co jeszcze warto o nich wiedzieć? Sprawdźcie poniżej.
1
Co zyskamy włączając do diety warzywa dyniowate?

Kabaczek

Kabaczek szczególnie zalecany jest osobom dbającym o linię, bo jest niskokaloryczny, oraz wszystkim tym, którzy zmagają się z dolegliwościami układu pokarmowego i trawiennego - skutecznie usprawnia pracę jelit i eliminuje przyczyny zaparć. Jego walorem jest też, rzecz jasna, wyborny smak.

Dynia

Dynia stanowi bogate źródło beta-karotenu, witamin z grupy B, w tym kwasu foliowego, witaminy C, potasu, magnezu, wapnia, żelaza oraz pektyn. Ponadto dostarcza nam też fitosteroli, lecytyny, witaminy E, wapnia, potasu, wapnia witaminy B1, witaminy B2, witaminy PP, witaminy C oraz karotenu. Jak działa na nasz organizm? Między innymi obniża poziom cholesterolu, reguluje trawienie i działa odkwaszająco.

Bakłażan

Bakłażan z kolei - za sprawą solidnej porcji melongeny i potasu - bardzo dobroczynnie wpływa na nasze serce. Zapobiega stwardnieniu tętnic, obniża poziom cholesterolu we krwi.

Patison

Patison stanowi bogate źródło witaminy C oraz potasu. Szczególnie zalecany jest osobom dbającym o linię i walczącym z nadwagą czy nadciśnieniem.
2
Co jeszcze zyskamy dzięki warzywom dyniowatym?

Warzywa dyniowate - zwłaszcza pod postacią puree - są szczególnie zalecane osobom zmagającym się ze schorzeniami wątroby oraz dolegliwościami układu pokarmowego, po operacji pęcherzyka żółciowego oraz rekonwalescentom. Do swojej diety powinni włączyć je też wrzodowcy. Dlaczego? Soczysty miąższ tych warzyw nie podrażnia przewodu pokarmowego.

Moc witamin ukryta w skórce

Co jeszcze warto wiedzieć? Tuż pod skórą warzyw dyniowatych skrywa się mnóstwo prozdrowotnych substancji, np. fitosterole, beta-karoten, witaminy z grupy B, witamina C oraz wapń, magnez i jod, dlatego młode warzywa powinny być jedzone ze skórką.

Jesteś właśnie na diecie? Warzywa dyniowate to doskonała propozycja dla Ciebie. Cukinie, dynie i kabaczki, dzięki zawartości sporej ilości rozpuszczalnego błonnika, regulują trawienie i wspomagają odchudzanie.
3
Jakie są jeszcze walory warzyw dyniowatych?

Do walorów warzyw dyniowatych zaliczyć należy fakt, że nie odkładają się w nich metale ciężkie. Znajdują ponadto szerokie zastosowanie w medycynie naturalnej:
- przy stwardnieniu tętnic,
- miażdżycy,
- chorobach sercowo-naczyniowych,
- schorzeniach nerek,
- schorzeniach wątroby,
- schorzeniach pęcherza moczowego,
- nadciśnieniu,
- zaburzeniach przemiany materii,
- pomagają pozbyć się pasożytów, np. owsików.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

daniel0080
23.10.2018
Jakie pasożyty? Przecież wg medycyny pasożyty nie istnieją. .....
Pozdrawiam myślących
Olga
23.10.2018
Warzywa dyniowate są wspaniałe i warto jeść ich jak najwięcej. Drobna korekta - bakłażany nie należą do warzyw dyniowatych:), ale też są zdrowe.