ciekawy plakat

Jak zrobić plakat?

BazyliaBazylia - specjalista Tipy.pl
Mając przed sobą biały karton, termin wykonania pracy i całkowity brak weny, możesz uznać, że zrobienie plakatu nie jest rzeczą łatwą. Jednak przestrzegając podstawowych wskazówek, stworzenie atrakcyjnego i skutecznego plakatu jest w zasięgu twojej ręki. Pamiętaj, że twoim celem jest przyciągnięcie uwagi widza i zachęcenie go do tego, by podszedł bliżej i zapoznał się z informacjami zawartymi na plakacie. Żeby ten cel osiągnąć możesz wykorzystać kolory, grafikę i nieograniczone pokłady wyobraźni.
1
Spisz informacje, które koniecznie muszą znaleźć się na plakacie. Na przykład, jeśli reklamujesz przedstawienie teatralne, musisz podać takie informacje jak: data, godzina i miejsce wystawienia sztuki, a także jej tytuł, cenę biletów i numer kontaktowy. Jeśli twój plakat ma przedstawiać projekt naukowy, musisz wymienić jego nazwę i pytanie/hipotezę, na które ma odpowiedzieć.
2
Zdecyduj się na jeden duży element graficzny. Jeden duży element przyciąga uwagę do centralnego punktu całego plakatu. Możliwości do wybrania jest wiele: czarno-biały rysunek, zdjęcie, diagram, wycinek z gazety lub abstrakcyjny projekt.
3
Wybierz taki kolor tła plakatu, który współgra zarówno z jego tematem, jak i z grafiką. Na przykład plakat, który przedstawia kolorowe zdjęcie, powinien mieć tło wybrane spośród kolorów, które znajdują się na fotografii, biało-czarne zdjęcie lepiej będzie się prezentować na kolorowym, niż na białym tle, a jaskrawy róż nie będzie najlepszym wyborem dla plakatu dotyczącego jakiejś poważnej kwestii.
4
Umieść grafikę w widocznym, ale i ciekawym miejscu. Spróbuj pochylić element graficzny lub przesunąć go w lewo, na przykład na jedną trzecią wysokości liczonej od wierzchołka plakatu. Rozważ narysowanie dookoła grafiki czarnej obwódki, która jeszcze bardziej ją uwypukli.
5
Ołówkiem narysuj od linijki cienką linię w miejscu, w którym chcesz umieścić tytuł plakatu. Na przykład, możesz zechcieć przechylić tytuł pod tym samym kątem, co wcześniej grafikę. Gdy narysujesz już linię pomocniczą, delikatnie naszkicuj litery lub użyj w tym celu szablonu.
6
Litery pomaluj kolorem dopełniającym do koloru tła. Napis będzie bardziej wyrazisty, jeśli wokół każdej z liter zrobisz czarną obwódkę. Jeśli tło plakatu jest bardzo ciemne, rozważ wycięcie i naklejenie na plakat liter z jasnego papieru.
7
Znajdź unikalny sposób umieszczenia na plakacie informacji, które przygotowałeś w punkcie 1. Na przykład, na białym plakacie poszczególne informacje mogą mieć różne kolory tęczy. Możesz również umieścić pojedyncze dane w specjalnie wyciętych kształtach (np. balony, serca, dłonie czy cokolwiek innego co pasuje do tematyki plakatu).
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (8)

* Pola wymagane

puwas
06.10.2018
A czy można zrobić podobne wizytówki do takich znalezionych w sieci? Czy może obejmują one prawa autorskie?
Ula
19.09.2018
Ela
4create.eu
01.08.2016
Ja na swojej stronie sam robie plakaty czy wizytówki. Więc dla mnie to nie problem
szczypior
17.06.2015
Dobra rada, dzięki :)
Gucio
13.09.2013
Nie rozumiem dlaczego to się tak długo ładuje!!!
goska87s
03.11.2012
całkiem przydatne rzeczy, o których czasami człowiek po prostu nie pomyśli konstruując plakat. Dobrze spisane, dzięki
oczko
06.12.2011
dziękuję
puszek999
22.09.2011
Świetne, dzięki!!!