ciekawy plakat

Jak zrobić plakat?

BazyliaBazylia - specjalista Tipy.pl
Mając przed sobą biały karton, termin wykonania pracy i całkowity brak weny, możesz uznać, że zrobienie plakatu nie jest rzeczą łatwą. Jednak przestrzegając podstawowych wskazówek, stworzenie atrakcyjnego i skutecznego plakatu jest w zasięgu twojej ręki. Pamiętaj, że twoim celem jest przyciągnięcie uwagi widza i zachęcenie go do tego, by podszedł bliżej i zapoznał się z informacjami zawartymi na plakacie. Żeby ten cel osiągnąć możesz wykorzystać kolory, grafikę i nieograniczone pokłady wyobraźni.
1
Spisz informacje, które koniecznie muszą znaleźć się na plakacie. Na przykład, jeśli reklamujesz przedstawienie teatralne, musisz podać takie informacje jak: data, godzina i miejsce wystawienia sztuki, a także jej tytuł, cenę biletów i numer kontaktowy. Jeśli twój plakat ma przedstawiać projekt naukowy, musisz wymienić jego nazwę i pytanie/hipotezę, na które ma odpowiedzieć.
2
Zdecyduj się na jeden duży element graficzny. Jeden duży element przyciąga uwagę do centralnego punktu całego plakatu. Możliwości do wybrania jest wiele: czarno-biały rysunek, zdjęcie, diagram, wycinek z gazety lub abstrakcyjny projekt.
3
Wybierz taki kolor tła plakatu, który współgra zarówno z jego tematem, jak i z grafiką. Na przykład plakat, który przedstawia kolorowe zdjęcie, powinien mieć tło wybrane spośród kolorów, które znajdują się na fotografii, biało-czarne zdjęcie lepiej będzie się prezentować na kolorowym, niż na białym tle, a jaskrawy róż nie będzie najlepszym wyborem dla plakatu dotyczącego jakiejś poważnej kwestii.
4
Umieść grafikę w widocznym, ale i ciekawym miejscu. Spróbuj pochylić element graficzny lub przesunąć go w lewo, na przykład na jedną trzecią wysokości liczonej od wierzchołka plakatu. Rozważ narysowanie dookoła grafiki czarnej obwódki, która jeszcze bardziej ją uwypukli.
5
Ołówkiem narysuj od linijki cienką linię w miejscu, w którym chcesz umieścić tytuł plakatu. Na przykład, możesz zechcieć przechylić tytuł pod tym samym kątem, co wcześniej grafikę. Gdy narysujesz już linię pomocniczą, delikatnie naszkicuj litery lub użyj w tym celu szablonu.
6
Litery pomaluj kolorem dopełniającym do koloru tła. Napis będzie bardziej wyrazisty, jeśli wokół każdej z liter zrobisz czarną obwódkę. Jeśli tło plakatu jest bardzo ciemne, rozważ wycięcie i naklejenie na plakat liter z jasnego papieru.
7
Znajdź unikalny sposób umieszczenia na plakacie informacji, które przygotowałeś w punkcie 1. Na przykład, na białym plakacie poszczególne informacje mogą mieć różne kolory tęczy. Możesz również umieścić pojedyncze dane w specjalnie wyciętych kształtach (np. balony, serca, dłonie czy cokolwiek innego co pasuje do tematyki plakatu).
Strona 1 z 2

Powiązane porady

badanie rynku
segmentacja rynku
reklama radiowa, reklamy radiowe, skuteczna reklama radiowa

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

4create.eu
01.08.2016
Ja na swojej stronie sam robie plakaty czy wizytówki. Więc dla mnie to nie problem
szczypior
17.06.2015
Dobra rada, dzięki :)
Gucio
13.09.2013
Nie rozumiem dlaczego to się tak długo ładuje!!!
goska87s
03.11.2012
całkiem przydatne rzeczy, o których czasami człowiek po prostu nie pomyśli konstruując plakat. Dobrze spisane, dzięki
oczko
06.12.2011
dziękuję
puszek999
22.09.2011
Świetne, dzięki!!!