Dlaczego warto ucinać sobie drzemkę?

jolanda - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Każdy z nas ma czasami ochotę, by uciąć sobie choć kilkuminutową drzemkę w ciągu dnia. To nic dziwnego, ani tym bardziej nieodpowiedniego, a wręcz przeciwnie. Okazuje się, że regularnie praktykowane drzemki mają świetny wpływ na nasze zdrowie, a co za tym idzie - samopoczucie i sprawność umysłową. Praktykowali je między innymi Albert Einstein i Winston Churchill. Oto kilka najważniejszych powodów, dla których warto ucinać sobie drzemki w ciągu dnia. Zapewniamy, że warto!
1
W jakiej porze dnia najlepiej ucinać sobie drzemkę?
Zacznijmy od pory dnia, w jakiej powinniśmy ucinać sobie drzemkę. Najlepiej robić to między godziną 13. a 16. Jeśli zdecydujemy się na drzemkę później, możemy mieć problemy z zaśnięciem. Sprawdźmy, jak drzemki różnej długości wpływają na nasz organizm.
2
Drzemka sześciominutowa - świetna na poprawę pamięci
Okazuje się, że już kilkuminutowa drzemka może wspomóc procesy pamięciowe. Świetnie sprawdzi się w trakcie nauki czy pracy umysłowej.

Drzemka piętnastominutowa - pomaga obniżyć poziom stresu
Z kolei drzemka trwająca piętnaście minut pomoże zredukować poziom stresu w organizmie. W efekcie może przyczynić się do zmniejszenia ryzyka zachorowania na schorzenia układu sercowo-naczyniowego.

Drzemka trwająca od dwudziestu do trzydziestu minut - pomoże zrzucić zbędne kilogramy
Śpiąc od dwudziestu do trzydziestu minut w ciągu dnia poprawiamy czas reakcji mózgu. Jesteśmy zatem bardziej sprawni zarówno intelektualnie, jak i fizycznie. Ponadto, nasz organizm lepiej radzi sobie wówczas ze spalaniem kalorii, zatem drzemka takiej długości pomoże nam również zgubić zbędne kilogramy.
3
Drzemka trwająca od trzydziestu do sześćdziesięciu minut - pomoże w podejmowaniu decyzji
Jeśli chcemy poprawić proces podejmowania decyzji, a także orientację w przestrzeni, polecamy praktykować drzemki trwające od trzydziestu do sześćdziesięciu minut.

Drzemka sześćdziesięciominutowa - poprawia pamięć długoterminową
Natomiast śpiąc godzinę poprawiamy pamięć długoterminową. Taki rodzaj drzemki służy niewątpliwie każdemu z nas, a w szczególności uczniom, studentom i osobom pracującym umysłowo.

Drzemka dziewięćdziesięciominutowa - poprawia kreatywność
Badania Matthew Walkera z University of California w Berkley, potwierdzają, że drzemka trwająca około dziewięćdziesiąt minut doskonale wpływa na naszą sprawność intelektualną. Poprawia kreatywność, zapamiętywanie, a także pomaga radzić sobie z emocjami.

Ponadto, drzemki pomogą uzupełnić nam niedobory snu i poprawią samopoczucie psychiczne. Drzemki potrzebne są szczególnie osobom, których mózg jest przemęczony nauką i pracą.

Krótko mówiąc, drzemki warto praktykować, pamiętajmy jednak, by ucinać je w odpowiednich warunkach. Niezbędne będą: cisza, ciepło, a także wygodne podłoże.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane