Świnka wietnamska: Co trzeba wiedzieć?

lucy - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Od kilku lat trwa moda na mikroświnki, które stały się ekstrawagancką alternatywą dla psa czy kota. Przed podjęciem decyzji o zakupie warto zdać sobie sprawę, że to nie maskotka, a żywa istota, która rośnie i potrzebuje odpowiednich warunków.
1
Dopóki jest mała - zachwyca

Zakupowi zwierzątka towarzyszy euforia, bo świnka wietnamska jest wyjątkowo inteligentnym i uroczym stworzeniem. Szybko się uczy i jest reaktywna w kontakcie. Dopiero później okazuje się, że ma znacznie większe wymagania niż sugerowałyby jej początkowe wymiary.

Świnka wietnamska nie nadaje się do życia w bloku

Po około sześciu miesiącach w zwierzęciu, które zaadoptowano do życia w bloku, odżywa się instynkt. Zmęczona życiem w nienaturalnym środowisku świnka wietnamska robi się złośliwa i nierzadko załatwia swoje potrzeby fizjologiczne gdzie popadnie. Ona nie jest w stanie wytrzymać w zamknięciu. Lokatorzy mieszkań powinni definitywnie porzucić myśl o zakupie świnki, chyba, że chcą dzielić przestrzeń z zestresowanym lub osowiałym zwierzakiem.

2
Konsekwencje nieprzemyślanej decyzji

Tysiąc złotych, piętnaście lat życia w stresie, przeorany ogródek, kolejne zwierzę oddane do schroniska, ewentualnie męka zwierzęcia i jego właściciela w czterech ścianach mieszkania w bloku. Takich konsekwencji można się doszukać, gdy prześledzimy rynek hodowców mikroświnek. Jedyny rynek, na którym sprzedający, świadomi, ile z nich ląduje w schroniskach, starają się zniechęcić potencjalnego nabywcę do zakupu. Chodzi o odpowiedzialność.

Zwierzę: Istota żywa

Nie ulegajmy modzie. Być może posiadanie świnki wydaje się komuś być oryginalne, szpanerskie czy łechcące ego, ale to nie są dobre pobudki do przygarnięcia żadnego zwierzaka.
3
Świnka jest świnią i inaczej nie będzie

Świnka wietnamska nie jest psem, kotem ani chomikiem. Świnka jest świnią i nie możemy od niej oczekiwać puszystego futerka czy aportowania.

Naturalny instynkt

Hodowcy wyraźnie podkreślają: to zwierzę dla tych, którzy mają ogrody, a do tego są gotowi częściowo spisać je na straty, bo instynkt każe świni ryć i od tego nie da się uciec.

Świnka rośnie i wymaga coraz więcej

Żywienie świnki wietnamskiej nie jest problemem, bo jada wszystko. Żyje około piętnastu lat i wyraźnie się powiększa. Dorosła świnka wietnamska może ważyć nawet sześćdziesiąt kilogramów. Paradoksalnie, te okazy, które gwarantują możliwie jak najmniejsze wymiary, są najdroższe. W Polsce ich cena może sięgnąć tysiąca złotych, gdy przeciętną miniświnkę można kupić czterokrotnie taniej.

Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane