Jesienne koktajle prozdrowotne

monika_w - specjalista Tipy.pl
1 z 5
Jesień rozpoczęła się na dobre. Spadła nie tylko temperatura, ale i liście z drzew oraz kasztany. Choć jesień ma wiele uroków, warto pamiętać, że o tej porze roku możemy częściej chorować. By tego uniknąć, należy zadbać o swoją odporność. Pomogą nam w tym warzywno-owocowe koktajle, które jednocześnie wpłyną pozytywnie na naszą sylwetkę i samopoczucie. Podpowiadamy kilka prostych i smacznych przepisów.
1
Koktajl z dyni, marchwi i jabłka
Koktajl z tych składników to prawdziwa bomba witaminowa. Marchewka to bogactwo beta-karotenu, który doskonale wpływa na skórę, z kolei w dyni znajdziemy sporo minerałów, a jabłka świetnie wpływają na układ trawienny. Napój ten jest pyszny i superzdrowy. Podpowiadamy, jak go przygotować.

Składniki
* dwie marchewki
* kawałek dyni
* jedno jabłko
* sok z cytryny
* łyżeczka miodu

Sposób przygotowania
Warzywa i jabłko dokładnie myjemy i kroimy w kostkę. Następnie wkładamy do blendera i miksujemy. Na koniec dodajemy sok z cytryny oraz miód i miksujemy jeszcze raz. Ten koktajl najlepiej pić od razu.
2
Koktajl z rukoli, gruszki, ogórka i orzechów
Nasza kolejna propozycja to koktajl z rukoli, orzechów, gruszek oraz ogórka. Każdy z tych składników to bogate źródło składników odżywczych.

Składniki
* dwie gruszki
* dwie duże garście rukoli
* jeden mały ogórek
* trzy łyżki orzechów (włoskich, migdałów lub nerkowca)
* 200 gramów jogurtu naturalnego

Sposób przygotowania
Gruszkę i ogórka myjemy oraz obieramy ze skórki, a następnie kroimy w kostkę. Myjemy rukolę i kruszymy orzechy. Produkty przekładamy do blendera, dodajemy jogurt i miksujemy - koktajl gotowy.

3
Koktajl z buraka, marchwi, pomidorów, selera i pomarańczy
Nasza kolejna propozycja to koktajl z buraka, marchwi, pomidorów, selera i pomarańczy. Duża zawartość witamin i minerałów w tych składnikach sprawia, że koktajl ten świetnie wpływa na nasz organizm. Pity regularnie wzmocni odporność i poprawi pracę serca. Oto instrukcja, jak go przygotować.

Składniki
* połowa buraka
* jedna marchewka
* cztery pomidorki koktajlowe
* ćwiartka selera
* dwie szklanki świeżo wyciśniętego soku pomarańczowego

Sposób przygotowania
Buraka, selera i marchewkę obieramy, pomidorki wyparzamy. Następnie kroimy warzywa na niewielkie kawałki, wrzucamy wszystko do blendera, dodajemy sok i miksujemy. Koktajl najlepiej pić od razu.
4
art/2018/30560_u2k9Jg.jpg
Bananowy koktajl energetyczny
Ten koktajl doda nam energii i uzupełni niedobory magnezu oraz witaminy B6. Doskonale sprawdzi się na śniadanie. Jego przygotowanie jest bardzo proste.

Składniki
* jeden banan
* 100 mililitrów mleka
* 200 gramów jogurtu naturalnego
* 1/4 płatków owsianych
* łyżeczka miodu naturalnego

Sposób przygotowania
Banana obieramy ze skórki i odkrawamy końcówki, a następnie wszystkie składniki blendujemy.

Na zdrowie!
Strona 1 z 5

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane

Twój e-mail nie będzie widoczny na stronie