pierścionek zaręczynowy z brylantem

Jak wybrać pierścionek zaręczynowy?
DrLoveDrLove - specjalista Tipy.pl

Pierścionek zaręczynowy to jeden z najważniejszych zakupów w twoim życiu. Dlatego zanim ostatecznie zdecydujesz, jaki pierścionek wybrać, musisz dobrze przygotować się do zakupu. Do rozważenia jest tak wiele różnych czynników, jak wiele istnieje typów pierścionków zaręczynowych. Dowiedz się o najważniejszych, a będziesz mógł dokonać świadomego wyboru, który na pewno sprawi radość twojej narzeczonej.
1
Określ swój budżet. Dwumiesięczna pensja to ciekawy pomysł, ale nie zawsze praktyczny. W dzisiejszych czasach ceny pierścionków zaręczynowych znacznie się różnią. Nie jest też nigdzie powiedziane, że musisz kupić pierścionek z diamentem. Jeśli wiesz, że twoja narzeczona chciałaby dostać coś oryginalnego, podaruj jej pierścionek z innym drogim kamieniem. Jeśli jednak chcesz kupić pierścionek z diamentem, ceny mogą się wahać od tysięcy do setek tysięcy złotych.
2
Zdecyduj się, czy pierścionek ma być złoty, czy platynowy. Platyna jest metalem rzadszym, dlatego jest droższa. Jest również bardziej trwała, niż białe czy zwykłe złoto. Żółte i białe złoto są doskonałym, klasycznym wyborem, a wielu jubilerów mówi nawet, że mimo iż platyna charakteryzuje się większą trwałością, złoto jest bardziej lśniące. W rzeczywistości, decyzja zależy od preferencji twojej narzeczonej i budżetu, jakim dysponujesz.
3
Wybierz kształt diamentu. Diamenty mogą być szlifowane na różne sposoby. Niektóre szlify w większym stopniu dodają diamentowi blasku. Ich cena jest oczywiście wyższa. Na przykład, droższe są diamenty o cięciach: Princessa i Łezka, a tańsze o tradycyjnych kształtach: Brylant i Szmaragd.
4
Określ rozmiar diamentu. Rozmiar diamentu mierzony jest jego wagą, a ta z kolei jest wyrażana w karatach. Oczywiście, im więcej karatów, tym droższy pierścionek. Brylanty, mimo iż będą małe, ze względu na swój szlif mogą optycznie wydawać się większe.
5
Wybierz diament odpowiedniej czystości. Ceny diamentów są znacznie niższe, jeśli ich czystość jest niska. Wszelkie znamiona i niedoskonałości diamentu obniżają jego klasę czystości. Na samym szczycie skali są diamenty o czystości IF. Bardzo dobre są również diamenty o czystości VVS1 i VVS2. Bardzo małe znamiona zawierają diamenty o czystości VS1 lub VS2. Diamenty SI1, SI2, a także I1 mają znamiona łatwo zauważalne dla fachowca, ale również są stosowane przez jubilerów. Najgorsze (i najtańsze) są diamenty o czystości I2 i I3. Duże i liczne znamiona wewnętrzne sprawiają, że są one rzadko stosowane.
6
Wybieraj diamenty bezbarwne. Są one najbardziej pożądane, ale zarazem najdroższe. Kolor diamentu ocenia się w skali D-Z, gdzie D-F oznacza diamenty bezbarwne, G-J prawie bezbarwne, K-M bardzo delikatnie żółtawe, N-R lekko żółte, S-Z wyraźnie żółte.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

brokuul
13.09.2012
proste jak drut. Pytać u źródła, każdy dobry jubiler doradzi. Polecam Wam Węca, Impressimo, Taxora, Chatona. Bardzo dobry kontakt i pomoc w wybraniu tego właściwego. Powodzenia.