kobieta z kwiatkiem

Jak pokochać siebie?
MiloscMilosc - specjalista Tipy.pl

Wielu ludzi ma bardzo niskie poczucie własnej wartości. Czy ty również należysz do tej grupy? Nie podobasz się sobie? Uważasz, że jesteś gorszy od innych? Jeśli tak, to koniecznie musisz to zmienić. Dlaczego? Ponieważ jeśli sam się nie pokochasz, to nie pokocha cię nikt inny. Jeśli sam nie będziesz się szanować, to również nikt inny cię nie poszanuje. Dlatego najlepiej zacznij naukę od tej chwili. Poniższe wskazówki powiedzą ci, jak w prosty sposób poprawić sposób postrzegania siebie.
P

* Chęć zmian
* Cierpliwość
* Optymizm

1
Podział znajomych i rodziny

Ten krok jest zdecydowanie najtrudniejszy. Jeśli jesteś w stanie tego dokonać, jestem przekonana, że osiągniesz wszystko.

Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić to podzielić otaczających cię ludzi na trzy kategorie: pozytywnych, negatywnych i neutralnych. Jeśli dana osoba ma pozytywny wpływ na ciebie, umieść ją w grupie pozytywnej, jeśli negatywny - w negatywnej, jeśli natomiast nie ma żadnego wpływu na ciebie – w neutralnej. Negatywne osoby to osoby toksyczne - osoby, które często mówią ci coś przykrego, osoby w których towarzystwie się źle czujesz, osoby które ciągle narzekają i są niezadowolone praktycznie ze wszystkiego itp.

A teraz najtrudniejsza część... Musisz zerwać wszelkie kontakty z osobami, których nazwiska znalazły się na liście negatywnej. Nie ma znaczenia czy są to członkowie rodziny, przyjaciele czy współpracownicy. Jeśli jednak nie możesz całkowicie zerwać tych znajomości, ogranicz spotkania do minimum.

2
Spędzaj czas z ludźmi, których lubisz

Teraz, kiedy ze swojego otoczenia wyeliminowałaś wszystkie osoby, które wpływały na ciebie negatywnie, postaraj się spędzać jak najwięcej czasu z osobami, które zaliczyłaś do grupy pozytywnej. Wyjdź więc z domu i baw się dobrze. Im lepiej będziesz się bawić, tym bardziej siebie pokochasz.

3
Naucz się przyjmować komplementy

Przyjmuj komplementy i się ich nie bój. Każdy chce słuchać komplementów na swój temat, oczywiście dopóki nie są one złośliwe. Nie podejrzewaj, że ktoś mówi ci coś miłego, tylko dlatego, że chce być miły. Przyjmij do wiadomości, że jesteś osobą atrakcyjną, masz wspaniałe włosy, rzęsy, inteligencję itp.

4
Chwal swój wygląd

Każdego ranka spójrz w lustro. Znajdź cechy, które w sobie lubisz, nieważne czy są to usta, oczy, nos czy tez cała twarz. Co dzień mów sobie komplementy dotyczące cech wyglądu, które lubisz w sobie najbardziej.

5
Stosuj afirmację

Zrób listę wszystkich cech swojego charakteru, zapisz te, które masz i w sobie lubisz. Jesteś dobrym słuchaczem? Jesteś bystry? Jesteś wyjątkowo przyjacielski? Dodaj wszystkie cechy do listy i czytaj ją każdego dnia. Może to ci się wydawać głupie, jednak afirmacja jest najlepszą metodą do osiągnięcia swojego celu. Dzięki afirmacji możesz pokochać siebie, stać się wspaniałym kochankiem, być bogatym czy szczęśliwym. Dobrą afirmacją jest również zdanie "Każdego dnia jestem lepsza i lepsza".

6
Znajdź nowe hobby

Nieważne czy będzie to oglądanie imprez sportowych, lekcje tańca, gra w bingo, śpiewanie karaoke, robienie zdjęć czy wyjazdy za miasto. Znajdź coś, co będzie sprawiało ci przyjemność. Dzięki temu poznasz wielu nowych przyjaciół o podobnych zainteresowaniach, którzy na nowo pomogą ci odkryć siebie.

7
Codziennie ćwicz

Wykazano bowiem, że ćwiczenia działają antydepresyjnie. Zatem do codziennego planu dnia wprowadź kilka minut gimnastyki. Za miesiąc lub dwa będziesz zadowolona z tego, co udało ci się dokonać.

8
Ustal dla siebie minimalne cele

Po zrealizowaniu każdego z nich, nie zapomnij się nagrodzić. Pamiętaj jednak, że nagroda powinna być dostosowana do wielkości osiągnięcia – mały cel, mała nagroda.

9
Wpłyń na poprawienie nastroju innych ludzi

Zadzwoń do ludzi, których zaliczyłaś do osób neutralnych. Teraz kiedy twoja samoocena jest znacznie wyższa, może uda ci się wpłynąć na nich pozytywnie.

?

Wskazówki
* Zawsze słuchaj komplementów
* Bądź selektywna względem osób, które znajdują się w twoim otoczeniu. Osoby negatywne obniżają twoją samoocenę.
* Bądź sobą i bądź dumna z tego, kim jesteś.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Ane.
29.01.2018
Świetne wskazówki, na pewno z nich skorzystam : D