medytacja

Jak zwiększyć poziom dopaminy?

naturalnienaturalnie - specjalista Tipy.pl
medytacja
1 z 7
Dopamina to neuroprzekaźnik wytwarzany w ludzkim mózgu potocznie zwanym hormonem szczęścia. Odgrywa ona ważną rolę w regulowaniu emocji, nastroju, radzenia sobie ze stresem, poziomu lęku i możliwości snu. Poziom dopaminy może także wpłynąć na zwiększenie zdolności do podejmowania decyzji oraz kontroli nad pragnieniami. Podobnie jak pozytywne doświadczenia wysoki poziom dopaminy może działa korzystnie na rozwijanie umiejętności społecznych. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak w sposób naturalny zwiększyć poziom dopaminy.
1
dojrzałe banany
Do codziennej diety włącz dojrzałe banany. Banany podczas swojego dojrzewania wytwarzają substancję zwaną chininą dopaminową, która jest naturalnie występującą formą dopaminy. Małe brązowe obszary banana wskazują, ze owoc został w tym miejscu obity, ale te właśnie obszary posiadają największe ilości dopaminy.
2
jagody i truskawki
Uzupełnij dietę w produkty bogate w przeciwutleniacze. Wolne rodniki zmniejszają poziom dopaminy w organizmie a przeciwutleniacze eliminują wolne rodniki. Większość warzyw i owoców zawiera przeciwutleniacze, najbardziej wartościowe to czerwona fasola, jagody, żurawina, karczochy, śliwki i truskawki.
3
oliwa z oliwek
Ogranicz spożycie produktów zawierających cukier i tłuszcze nasycone. Obecność tłuszczów nasyconych nie tylko wpływa na zmniejszenie poziomu dopaminy, ale także zatyka tętnice i żyły, co zwiększa ryzyko występowania chorób serca. Możesz jeść swoje ulubione danie, ale ogranicz ilość cukru do niego dodawaną, a tłuszcz zwierzęcy zastąp oliwą z oliwek lub innym tłuszczem wielonienasyconym.
4
kawa bezkofeinowa
Przerzuć się na kawę bezkofeinową i ogranicz do minimum spożycie alkoholu. Kofeina pobudza neuroprzekaźniki w mózgu i przez to czasowo zwiększa poziom serotoniny, ale po chwilowym impulsie następuje zmniejszenie poziomu dopaminy. Ludzie, którzy cierpią na depresję powinni bezwzględnie unikać kofeiny. Alkohol zaś blokuje funkcje neuroprzekaźników, przez co tworzy fałszywe poczucie bezpieczeństwa i dobrego samopoczucie, które prowadzi do uzależnienia.
5
migdały
Codziennie zjedz garść migdałów lub ziaren słonecznika, doskonale zastąpią one batona. Ponadto dodawaj do sałatek i kanapek ziarna sezamu, dzięki temu szybko i łatwo zwiększysz poziom dopaminy w organizmie.
6
suplementy diety
Zakup naturalne produkty uzupełniające aminokwasy, pomagają one zwiększyć poziom dopaminy. Takie produkty możesz kupić w sklepie ze zdrową żywnością lub przez internet. Zawierają one skoncentrowane dawki aminokwasów występujących naturalnie w zdrowym mózgu. Korzystne działanie mogą wykazać również sprawdzone suplementy diety zawierające tyrozynę (zobacz tutaj).
?

Wskazówki
* Dopaminę podaje się osobom cierpiącym na niskie ciśnienie krwi, zawałowcom, osobom mającym problem z nerkami.
* Dopamina to "hormon szczęścia i motywacji".
* Najwięcej dopaminy produkuje nasz organizm w fazie zauroczenia drugą osobą.
* Dopamina uzależnia.
* Dopamina ponosi odpowiedzialność za wiele zdrad.
* Nadmiar dopaminy może być przyczyną skłonności hazardowych.
* Nadmiar dopaminy może być przyczyną rozrzutności.
* Nadmiar dopaminy wydłuża czas krzepnięcia krwi.

Strona 1 z 7

Powiązane porady

jedzenie słodyczy
jędrny biust
jak schudnąć na twarzy

Podobne porady

Komentarze (18)

* Pola wymagane

Mój Nick
21.04.2016
Internet piszemy wielką literą, lub od wielkiej litery a nie "z dużej litery". Zwrot "pisany z wielkiej/dużej litery" jest rusycyzmem i jako taki nie jest poprawny. Litera duża, to taka, która napisana jest czcionką o wysokim stopniu (czyli jest po prostu przeskalowaną litera małą do większego rozmiaru). Używanie wielkiej litery (majuskuły) na początku wyrazu, to pisanie kapitalikami - litery wielkie mają inny kształt, niż małe. Jeśli cały wyraz jest napisany wielkimi literami to określa się to mianem wersalików.
Chochoł
29.02.2016
Internet jest nazwą własną. Piszemy z DUŹEJ litery. Nie, internet, tylko, Internet.
T
26.11.2014
Bardzo logiczne, ogranicz tłuszcz nasycony a jedz orzechy i migdały których główna masa to tłuszcz nasycony, brawo dla powtarzanych bezrozumnie kłamstw. Ludzie powinniściie zadać pytanie a nie ślepo wierzyć w takie brednie jak w mit o szpinaku którego nikt nie sprawdził przez dekady...
fakof
12.11.2014
"Przeżuć się na kawę bezkofeinową" - nie wiem, co żuje autorzyna, ale mocne musi być.
meszekowy
30.08.2014
Kakao i czekolada bardzo korzystnie wpływają na produkcje dopaminy, ponieważ zawiera wszystkie niezbędne do jej produkcji składniki.
Sylwek
03.03.2014
dopamina nie jest zwana hormonem szczęścia - pomyliłeś z serotoniną..
Fiscior
05.01.2014
Może i banany zawierają dopaminę, ale nie pokonuje ona bariery krew-mózg tzn. że po zjedzeniu nawet i tony bananów stężenie dopaminy w mózgu się nie zmieni...
vince
10.07.2013
mucuna pruriens taka roślina, zawierająca prekursor dopaminy (l-dopa) i dopamina zalewa nasz mózg
Dziki Henry
22.05.2013
Kilka uwag.W punkcie trzecim jest wyjaśnione dla czego ograniczyć tłuszcze nasycone,ale nie pisze dla czego cukru.A w punkcie o kofeinie,kofeina działa przede wszystkim blokując wychwyt zwrotny dopaminy,przez co przez pewien czas wykorzystujemy więcej dopaminy,czujemy się pobudzeni,a na serotonine działa minimalnie.Natomiast tam jest to ujęte jak by kawa działała głownie na serotonine i w dodatku jest błąd logiczny bo pisze że zwiększając zużycie serotoniny,marnujemy zapas dopaminy.
sw2009wolf
28.01.2013
[quote=rom]do sw2009wolfCzy Ty w ogóle czytałes co napisałeś?
Zamiast tu pisać jakieś bzdury weź się do nauki. Jeszcze ten tekst : sorry za błędy, ale szybko pisałem , pierdolnij się w łeb idioto. Każdy normalny człowiek pisząc szybko czy wolno wie jak się prawidłowo pisze. Napisanie mózg przez U to już szczyt debilizmu Czy Ty w ogóle czytałes co napisałeś?
Zamiast tu pisać jakieś bzdury weź się do nauki. Jeszcze ten tekst : sorry za błędy, ale szybko pisałem , pierdolnij się w łeb idioto. Każdy normalny człowiek pisząc szybko czy wolno wie jak się prawidłowo pisze. Napisanie mózg przez U to już szczyt debilizmu. ogółem ktoś niepowołany skorzystał z mojego adresu Email.na dodatek! ,nie podoba mi się!!!!, tak wulgarnie!!!!! skomponowana przez tego pana Treść (TO powinno być zbanowane i usunięte) ogółem zajmuje się medycyną .Przepraszam za niedogodności .[/quote]