Błędy, które popełniamy podczas zmywania naczyń

olaa - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Mycie naczyń to jedno z najbardziej kuchennych zajęć. Niektórzy go nie trawią - fakt, stanie przy garach bywa nudne, inni wręcz przeciwnie - lubią zmywać uważając tę czynność za relaksującą. Poza tym, mycie naczyń to również zajęcie, która może nadszarpnąć nasz portfel, jeśli wykonujemy je w nieodpowiedni sposób. My podpowiadamy, jakich błędów nie popełniać, żeby mycie naczyń było jednocześnie zajęciem, które nie zabierze zbyt dużo energii, czasu oraz wody.
1
Zbyt długie moczenie naczyń
Wiele osób przed myciem naczyń namacza je w wodzie, by brud lepiej zszedł. Być może przynosi to pożądane efekty, ale sprzyja również namnażaniu się bakterii. Drobnoustroje mogą wniknąć w zadrapania i szczeliny naczyń, co utrudni ich usunięcie. Przy stosowaniu tej metody mogą również pozostać na sztućcach trudne do usunięcia krople wody.

Zmywanie w złej kolejności
Kolejny popularny błąd to zmywanie naczyń w złej kolejności. Niektórzy myją naczynia "jak leci", chaotycznie, nie zwracając uwagi na odkręconą wodę. Jeśli będziemy robić to w ten sposób, nie tylko będziemy tracić zbyt dużo czasu, ale także energii i wody. Najlepiej najpierw opłukać naczynia, następnie - przy zakręconej wodzie - dokładnie wymyć naczynia gąbką z płynem, a na koniec opłukać je ciepłą wodą.
2
Źle ułożone sztućce w zmywarce
Popularnym błędem jest również niedbałe układanie sztućców w zmywarce. Dlaczego nie powinniśmy tak robić? Z prostej przyczyny - utrudnia to ich mycie. Najlepiej układać je naprzemiennie i koniecznie do góry częścią, którą wkładamy do ust. Dzięki temu lepiej się umyją.

Noże w zmywarce
Wkładanie noży do zmywarki nie jest dobrym pomysłem, ponieważ pod wpływem wysokiej temperatury ich ostrza ulegają stępieniu. Nie zalecamy również umieszczać w zmywarce metolowych tarek. Podobnie jak w przypadku noży, ich ostrza mogą się stępić.

3
Zapominanie o dezynfekcji deski do krojenia
Jeżeli kroimy na desce surowe mięso, powinna zostać ona dokładnie wyszorowana i zdezynfekowana lub wyparzona wrzątkiem. W surowym mięsie mogą znajdować się bakterie powodujące między innymi zatrucia pokarmowe.

Zapominanie o czyszczeniu i wykręcaniu gąbki
Ponoć gąbka do mycia naczyń to jeden z przedmiotów domowych, na którym jest najwięcej bakterii. Jeśli po myciu naczyń pozostawiamy ją brudną i mokrą, bakterie się mnożą, co może zagrażać naszemu zdrowiu. Po myciu naczyń gąbkę należy wyprać w płynie do naczyń, dokładnie wypłukać i osuszyć.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane