Pizza

Jak długo piec pizzę?

grzes_s - specjalista Tipy.pl
Pizza
1 z 6
Samodzielne pieczenie pizzy to nie tylko odpowiednio dobrane składniki, to też idealnie dobrany czas oraz adekwatne miejsce w piekarniku. Jak długo piec pizzę? Czy pizza musi się długo piec? Tajniki sztuki pieczenia pizzy od dziś nie będą wam obce!
1
Wilgoć
Wróg pizzy - wilgoć

Największym wrogiem naszej domowej pizzy jest nadmierna ilość wilgoci. To ona sprawia, że zamiast delikatnej i zarazem chrupiącej pizzy, tworzymy wodnisty placek.
Dlatego też pamiętajmy, nie pieczmy więcej, niż jednej pizzy w piekarniku.
2
Na czym piec?
Na czym piec pizzę?

Pizzę najlepiej piec na blaszce, gdyż pomoże ona w odpowiednim rozprowadzeniu temperatury na jej spodzie. Ważnym też jest, aby w piekarniku blachę ustawić na najniższym poziomie, który pomoże naszej pizzy pięknie wyrosnąć.
3
Przygotowanie
Nie od razu Rzym zbudowano

Jeśli myślisz, że całą pizzę przygotowuje się przed włożeniem do piekarnika, to jesteś w błędzie! Pizza wymaga stopniowego przygotowywania podczas pieczenia. Najpierw pieczemy spód, później nakładamy na niego przygotowany przez nas sos, następnie ser a dopiero na koniec inne składniki. To wszystko musimy zmieścić w 15 minutach. Przyda się więc dużo obserwacji i eksperymentowania, aby nasza pizza miała prawdziwie włoski smak!
4
art/2018/30676_d3UFYO.jpg
Sposób na blade brzegi

Tajny włoski sposób na zarumienione brzegi naszej pizzy jest bardzo prosty! Wystarczy przed włożeniem pizzy do piekarnika posmarować brzegi oliwą z oliwek. Ten zabieg sprawi, że brzegi pizzy nie będą blade i gumiaste.
5
art/2018/30676_qyKhIL.jpg
Jaką ustawić temperaturę do pieczenia pizzy?

Najważniejsze – wkładamy pizzę do piekarnika, dopiero gdy ten osiągnie maksymalną temperaturę. Ustawiamy piekarnik na grzanie "góra-dół" oraz włączamy termoobieg. Zazwyczaj pizzę piecze się w temperaturze większej niż 220 stopni, aby jej brzegi były ładnie wyrośnięte, a czas pieczenia nie przekroczył 15 minut. Po tym czasie ciasto zaczyna się wysuszać i oczywiście przypalać.
Strona 1 z 6

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Hubertus
23.01.2019
Zawsze miałem z tym problem, stosowałem już wiele wskazówek zamieszczonych w internecie i nic to nie dawało. Pizza nie wychodziła dobra. Kupiłem w końcu piec do pizzy, sprzęt cudo, rozgrzewa się do 400 st. !! Pizza gotowa po 5 minutach i jest przepyszna jak w pizzerii.
Mnie zawsze wychodzi idealna włoska
14.11.2018
Znam inny sposób. Lepszy i prosty. Wyrośnięte ciasto i rozłożone na płaskiej dużej blasze bez boków ze wszystkim na nim już całkowicie ułożonym, obsypuje się po bokach mąką i to ona nadaje specyficzny smak, gdy się lekko przypali podczas pieczenia.Piekarnik wcześniej nagrzać na maks i piecze 12 min.