usuwanie śniegu z dachu

Jak usunąć śnieg z płaskiego dachu?

MatMat - specjalista Tipy.pl
Płaskie dachy mają ta ogromną wadę, że pod wpływem ciężaru śniegu mogą się zawalić. Takiego problemu nie ma zwykle ze skośnymi dachami, ponieważ śnieg samoistnie się z nich zsuwa i nie wywiera na nie nacisku, więc nie ma obaw, że ulegną one uszkodzeniu podczas zimy. Sprzątanie śniegu z płaskiego dachu może oszczędzić ci wielu szkód i ochroni twoje domostwo przed szkodami wyrządzonymi przez ciężkie, zalegające masy śniegu. Bardzo ważne jest by usunąć śnieg zanim jeszcze powstanie jego gruba warstwa - to pozwoli ograniczyć szkody do minimum. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak usuwać śnieg z płaskiego dachu.
P

* Odzież zimowa
* Drabina
* Łopata do śniegu
* Miotła
* Sól kamienna

1
Ubierz się w zimowe ciuchy, załóż ciepłe rękawice i buty antypoślizgowe.
2
Odśnież kawałek chodnika przed domem, aby stabilnie ustawić drabinę. Postaw drabinę w oczyszczonym ze śniegu miejscu i potrząśnij ją, aby upewnić się, że mocno i równo stoi. Sprawdź czy szczeble drabiny nie są zalodzone. Od tego momentu będziesz potrzebował pomocy przyjaciela.
3
Wejdź na dach i zrzucaj z niego kolejne zwały śniegu. Zrzucaj go z dachu ostrożnie by nie przewrócił drabiny. Na łopatę nabieraj śnieg około pół centymetra od powierzchni dachu aby nie uszkodzić jego powierzchni. Uszkodzenia zrobione twardą łopatą mogą spowodować jakieś drobne przecieki.
4
Pozostałą, pół centymetrową warstwę śniegu zamieć miotłą. Podczas zamiatania bardzo wolno poruszaj się po dachu, aby się nie poślizgnąć.
5
Oczyszczony dach posyp solą. Sól rozpuszcza śnieg i lód a tym samym zabezpiecza twój dach przed gromadzeniem się na nim nowych warstw śniegu.
?

Wskazówki
* Zapytaj przyjaciela lub sąsiada czy nie pomógłby ci z dołu. Powinieneś mieć kogoś, kto przytrzyma ci drabinę i poda łopatę i miotłę. Jeżeli jednak nie masz nikogo do pomocy zawiąż łopatę i miotłę sznurkiem i wciągnij je na dach, gdy sam już będziesz na górze.
* Jeżeli wątpisz, że dasz sobie radę, bo np. masz lęk wysokości, nie narażaj się tylko zadzwoń po fachowca.
* Sprawdź czy szczeble drabiny nie są zalodzone lub uszkodzone zanim zaczniesz się wspinać na dach.
* Po drabinie zawsze wchodź twarzą do przodu, trzymając się obiema rękami, zwłaszcza, jeżeli może być ona śliska.
* Bardzo możliwe jest ześlizgnięcie się z dachu, więc podejmij środki ostrożności. Do takich środków należy specjalna uprząż lub zwykła lina przywiązana na dachu, która zabezpieczy cię przed groźnym w skutkach upadkiem.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane