Jak wyprasować koszulę krok po kroku?

olaa - specjalista Tipy.pl
1 z 5
Czysta i wyprasowana koszula jest oznaką elegancji i klasy. Świetnie sprawdza się na oficjalnych przyjęciach, spotkaniach, a także na meetingach biznesowych. I nie mówimy tutaj wyłącznie o koszuli męskiej. By jednak prezentowała się dobrze, nie wystarczy ją wyłącznie wyprać. Trzeba również poświęcić czas na jej prasowanie, a ta czynność może sprawić niejednej osobie kłopoty. Dla wszystkich, którzy mają problem z prasowaniem koszuli, przygotowaliśmy krótki poradnik.
1
Krok pierwszy - prasowanie karczku
Prasowanie koszuli zaczynamy od karczku, czyli części łączącej tył koszuli z kołnierzykiem. Kładziemy ją na węższym końcu deski do prasowania tak, jakbyśmy chcieli włożyć na niego rękaw i starannie prasujemy. Następnie zmieniamy stronę i powtarzamy czynność.

Krok drugi - kołnierzyk
Po wyprasowaniu karczku przechodzimy do kołnierzyka. To jeden z najłatwiejszych etapów. Po prostu układamy kołnierzyk na desce i przejeżdżamy żelazkiem. Po zagięciu kołnierzyka prasujemy go na całej długości lub tylko zaznaczamy zagięcie w tylnej części tak, aby mucha lub krawat wyglądały schludnie, ale jednocześnie naturalnie.
2
Krok trzeci - rękawy
Gdy karczek i kołnierzyk są już idealnie wyprasowane, przyszedł czas na rękawy. Ich prasowanie zaczynamy od mankietu. W tym celu należy odpiąć guziki, oczywiście, jeżeli koszula je posiada i dokładnie rozprostować od środka tę część. Następnie kładziemy rękaw w poprzek deski i dokładnie prasujemy każdą jego część zaczynając od góry. Jeżeli chcemy uniknąć kantki biegnącej wzdłuż rękawa, najlepszym sposobem będzie zwinięcie ręcznika w rulon, włożenie go w rękaw i tak wygładzenie niechcianych zagnieceń.

3
Krok czwarty - tył koszuli
Teraz czas na tył koszuli. To kolejna niezbyt trudna część programu prasowania. Wystarczy ułożyć koszulę starannie na desce i wyprasować na całej długości. Pamiętajmy tylko, aby niechcący nie zagnieść wcześniej wygładzonych elementów.

Krok piąty - przód koszuli
Ostatni etap to prasowanie przodu koszuli. Układamy materiał wzdłuż deski, kołnierzykiem przy jej węższym końcu i dokładnie prasujemy go na całej długości. To samo robimy z drugą częścią. Warto zwrócić szczególną uwagę na listwę guzikową lub plisę, ponieważ to one jako pierwsze rzucają się w oczy.
4
art/2018/30717_LPgYPK.jpg
Jakie środki ułatwią nam prasowanie koszuli?
Jeśli chcemy, by nasza koszula była dokładnie wyprasowana i prezentowała się elegancko, warto zaopatrzyć się w środki ułatwiające prasowanie. Dostaniemy je w dobrze zaopatrzonych drogeriach.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (8)

* Pola wymagane

Alighieri
26.11.2018
Ten gościu nie ma pojęcia o prasowaniu koszuli. Nie umie nawet wykorzystać atutów deski do prasowania, na której pasuje.
bryk
26.11.2018
A ja prasuję zupełnie inaczej.
JAGODA
26.11.2018
Mając do dyspozycji deskę do prasowania, nie do końca poprawne prasowanie.. Oczywiście zaczynam od kołnierzyka, ale nie zapominam o stójce, następnie rękawy (nie mają prawa się pognieść, jeżeli koszulę odpowiednio nałożymy na deskę), potem karczek. W dalszej kolejności tył i przody koszuli.
Rim
26.11.2018
Genialne! A mam pytanie: czym prasować?
Antek
26.11.2018
Ja mam od tego służbę i tak jest najwygodniej.
Bizmesmen
25.11.2018
Artykuł powinien nosić tytuł "Jak wypracować koszulę w zupełnie zwyczajny sposób, przy pomocy żelazka i deski do prasowania"
gul
25.11.2018
Ja prasuję zupełnie inaczej. Ale najważniejsze to po prasowaniu powieszenie koszuli na wieszaku i pozostawienie na kilka godzin.
toga
25.11.2018
Tak nie da się wyprasować dobrze koszuli.