Sprawdzone sposoby na miękkie ręczniki

jolanda - specjalista Tipy.pl
1 z 5
Miękki i pachnący ręcznik to idealne dopełnienie kąpieli oraz sposób na przyjemny poranek. Jednak nie zawsze uzyskujemy takie efekty w praniu. Być może to wina nieodpowiednio dobranych środków lub programu. Jest jednak kilka sprawdzonych sposobów na miękkie i pachnące ręczniki. Podpowiadamy te najskuteczniejsze.
1
Pranie z cytryną i octem
Jednym ze sprawdzonych sposobów jest namoczenie ręczników w cytrynie i occie przed ich wypraniem. Wystarczy po prostu zamoczyć ręczniki w zimnej wodzie z dodatkiem soku z jednej cytryny i dwóch łyżek octu. Następnie wkładamy ręczniki do prania. Nie należy przejmować się zapachem, tylko po prostu wyprać w pralce tak, jak zawsze. Po praniu nie będziemy czuć zapachu składników, a jedynie aromat płynu do płukania i miękkość ręczników.
2
Amoniak
Kolejny sprawdzony sposób, dzięki któremu nasze ręczniki i inne tkaniny będą miękkie. Wystarczy dodać do prania amoniaku, który zapobiega przywieraniu detergentów do tkanin. Gdy połączymy amoniak z octem, uzyskamy jeszcze lepszy efekt.
3
Ustawienie programu pralki
Ważne jest również odpowiednie ustawienie pralki, ponieważ temperatura wpływa na miękkość ręczników. W ilu stopniach najlepiej prać ręczniki? Zależy to w pewnym stopniu od gatunku materiału, z którego wykonany jest ręcznik. Optymalna temperatura wynosi 60 stopni dla bawełnianych, z kolei dla welurowych 40 stopni.
4
art/2018/30830_s2mdKN.jpg
Warto unikać stosowania chemicznych środków do prania
Większość z nas - niestety - nadal używa chemicznych środków do prania. Warto wiedzieć, że chemiczne środki mogą uszkadzać włosie ręczników i sprawiać, że staje się ono twarde. Efekt? Szorstkie ręczniki. Polecamy przestawić się na naturalne środki do prania, które nie tylko skutecznie działają, ale zapewniają naszym ręcznikom miękkość.

Pamiętajmy, by nie przeciążać pralki
Jeśli chcemy, by wszystkie z tych rad mogły zadziałać, powinniśmy pamiętać, by nie przeciążać pralki. Zbyt duża ilość rzeczy w pralce może skończyć się tym, że tkaniny będą mniej miękkie.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

ela
15.12.2018
A ja właśnie lubię szorstkie ręczniki, wytarcie się szorstkim po kąpieli to pobudzenie krążenia krwi i pozbycie się zbędnego naskórka.
Nicname
15.12.2018
Ręczniki powinny być pachnące i SZORSTKIE. Poprawiają krążenie, dostarczają codziennej dawki peelingu, świetnie wycierają itd., itp. Jednym słowem - poprawiają stan skóry. Miękkie są - z tego punktu widzenia - szkodliwe, no i nieprzyjemne.
baca
15.12.2018
nie wiem, co autor ma na myśli, mówiąc - chemiczne,lub naturalne środki piorące?