oswajanie świnki morskiej

Jak oswoić świnkę morską?

IlonaIlona - specjalista Tipy.pl
Świnka morska nieprzyzwyczajona do ludzi i dotykania może być lekko dzika i nieśmiała. Ale jeżeli oswoisz swoją świnkę morską będzie ona słodkim, kochającym zwierzątkiem. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak oswoić świnkę morską by przyzwyczaiła się do kontaktu z ludźmi.
1
Musisz wiedzieć, że najłatwiej jest oswoić bardzo młode świnki morskie. Wybierając świnkę spróbuj, więc wybrać jak najmłodsze i zdrowe zwierzątko. Starsze zwierzątka mogą mieć już bardzo mocno zakorzeniony strach i niechęć do ludzi przez zbyt długie przebywanie w sklepie lub u hodowcy.
2
Daj trochę czasu śwince morskiej by się do ciebie przyzwyczaiła. Zamiast wyciągać ją od razu z klatki włóż najpierw rękę by zwierzątko przyzwyczaiło się do twojego zapachu, przy tym mów do niej cicho by zapoznała się z twoim głosem. Możesz umieścić na dłoni jakieś smakołyki takie jak świeże warzywa lub lucerna żeby zachęcić świnkę morską by do ciebie podeszła.
3
Jeżeli wydaje ci się, że świnka oswoiła się z twoją ręką i nie przeszkadza jej obecność w klatce spróbuj delikatnie i powoli pogłaskać zwierzątko. Gdy już przyzwyczai się do twojego dotyku będzie zachwycona głaskaniem i zamruczy za każdym razem, gdy będziesz ją pieścić. Zawsze, gdy sięgasz do klatki daj śwince morskiej jakiś smakołyk, aby skojarzyła twoją wizytę z czymś przyjemnym.
4
Nadal trzymaj rękę w klatce by świnka czuła się z nią komfortowo. Jeżeli obecność twojej dłoni przestała jej przeszkadzać prawdopodobnie powolutku wejdzie na twoją dłoń. Odczekaj wtedy chwilkę by świnka się nie bała i spróbuj wyciągnąć ją z klatki podtrzymując ją drugą ręką, tak by nie spadła.
5
Najlepszym sposobem by wziąć świnkę morską na ręce jest poczekać aż sama wejdzie na rękę. Większość świnek po pewnym czasie oswaja nie się z zapachem z pewnością to zrobi, ale czasami zdarzają się i takie, które boją się tego kroku. W takim wypadku zaczekaj, aż świnka będzie spokojna, dokładnie otocz ją swoimi dłońmi i podnieś do góry, tak by czuła się bezpieczna. Gdy już przyzwyczai się do tego, że wyjmujesz ją z klatki z pewnością sama będzie wchodzić na twoją rękę, musisz tylko okazać jej trochę cierpliwości.
6
Jeżeli świnka morska na twoich rękach zachowuje się normalnie i zupełnie się nie boi oznacza to, że jesteś na najlepszej drodze do posiadania oswojonego przyjaciela. Świnki morskie mają lęk wysokości, więc kiedy przenosisz świnkę z miejsca na miejsce lub masz ją na rękach, trzymaj zwierzątka bardzo blisko siebie by czuło się bezpieczne. Podczas głaskania i przytulania spróbuj dać śwince jakieś smakołyki. Jeżeli tylko znajdziesz dla niej odrobinę czasu każdego dnia, bardzo szybko się oswoi i stanie się najlepszym przyjacielem rodziny.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

kąpiel świnki morskiej
paznokcie świnki morskiej
Świnka morska

Podobne porady

Komentarze (24)

* Pola wymagane

topielica
17.10.2013
Jesli będziemy podawali śwince smakołyki typu marcheweczka.ogóreczek,sałata,mlecz naprawdę szybko nas polubi -one uwielbiają naturalne jedzenie.Moja świnka nie jest zamknięta w żadnej klatce ma swoje miejsce i w sumie chodzi sobie na wolności w obrębie tego jej miejsca -oczywiście jeśli ma się warunki na to polecam taką opcję .Sianko to dodatkowy rarytas -świnki czują się świetnie mogąc położyc się na takim swieżym sianku i pochrupac sobie trochę tej trawki.Moja świnka uwielbia jak się ją bierze na ręce i po prostu głaska -sama wystawia pyszczek do góry aby ją głaskac pod pyszczkiem i nie tylko.To naprawdę miłe i bardzo przyjemne zwierzątka-należy jednak o nie dbac ,jeśli pozostawimy je same sobie i nasza rola ograniczy się tylko do karmienia niestety nie nawiążemy z nimi takiej więzi emocjonalnej a to przecież ważne bo jest to żywe stworzenie.
paulakakak
24.09.2013
słodko słodko ale mam inną metode -.- świnke morską trzeba oswajać po KILKU DNIACH CZYLI PO 2, 3, 4 więc po 1 weż karme do ręki i włóż do klatki rób to wieczorem o wyznaczonej godzinie najlepiej o 20 lub 22 to moja rada
Algagfenna
18.06.2013
Można kupić gotowy domek w sklepie, najlepiej plastikowy-nie nasiąknie moczem jak drewniany. Koszt takiego domku to ok. 15-18 zł.
wiktoria
16.05.2013
mam świnkę morską od 3-4 miesięcy i myślę że jeszcze się nie oswoiła i na dodatek jakby zgrzyta zębami chcę zrobić Piorunowi (mojej śwince morskiej) JAKIŚ domek ale nie wiem z czego RATUNKU!!!
gacek,gracek
28.03.2013
moja świnka boi sie mnie
gacek,gracek
28.03.2013
moja świnka boi sie mnie
gacek,gracek
17.03.2013
moja świnka ciongle piszczy pomocy
gacek,gracek
17.03.2013
mam świnkę trzy tygodnie co nazywa się Łatka i niewiem z czego zrobić dla niej domek.
ratunku
brajano09
14.08.2012
ja mam swinke od 2 miesiecy i nie chce sie oswoic pomocy!!!
Penny
08.03.2012
Ok. Już je.