Pięć sposobów na śliskie buty – nie daj się zaskoczyć zimie

Magdalena_red - specjalista Tipy.pl
Sposoby na śliskie buty /123RF/PICSEL
1 z 6
Dostojne i pełne gracji poruszanie się w butach na obcasie może być szczególnie trudne zimą, gdy chodniki są oblodzone i przykryte niewielką warstwą śniegu. W takiej sytuacji nietrudno o poślizgnięcie i upadek, zwłaszcza jeśli się spieszymy. Jak poradzić sobie z butami, które teoretycznie są zimowe, ale trudno utrzymać w nich równowagę na śliskiej powierzchni? Zobacz proste sposoby, dzięki którym nawet zimą zapewnisz sobie codzienny komfort w ulubionych butach.
1
Usługi szewca /123RF/PICSEL
Skorzystaj z pomocy szewca

To najprostszy i najskuteczniejszy sposób na śliskie buty. Szewc w kilka minut wyposaży podeszwy twoich butów w specjalne gumowe zelówki. Dostępne są też wersje stricte zimowe, tzn. ze żłobieniami. Dzięki nim buty będą miały o wiele lepszą przyczepność. Dodatkowo możesz poprosić też o wymianę fleków na takie, które są zrobione z kauczuku. Pamiętaj, że skórzane podeszwy butów powinno się zelować bez względu na porę roku, ponieważ wchłaniają wilgoć. Zaletą zelowania jest trwałość i estetyka, koszt to ok. 30 zł.
2
Naklejki antypoślizgowe /123RF/PICSEL
Antypoślizgowe naklejki

Jeśli nie masz czasu na wizytę u szewca, możesz kupić naklejki na podeszwy i samodzielnie je przykleić. Pamiętaj, żeby przedtem wyczyścić podeszwy i je odtłuścić. Naklejki znajdziesz w sklepach obuwniczych. Dostępne są różne rodzaje i kolory. Ich koszt to kilka-kilkanaście złotych.
3
Śliskie buty /123RF/PICSEL
Zrób to sam – użyj silikonu

Najbardziej śliskie są zupełnie płaskie, cienkie podeszwy. Żeby zwiększyć ich przyczepność do podłoża, możesz użyć silikonu w postaci kleju. Wystarczy, że na oczyszczoną powierzchnię podeszwy nałożysz niewielką ilość silikonu w taki sposób, by powstały chropowate wzorki. Nie jest to trwała metoda, ale dość szybka i pomoże w awaryjnych sytuacjach.
4
art/2019/30926_wGa4ZU.jpg
Biegaj nawet zimą - nakładki na obuwie

Dla osób, które lubią ruch na świeżym powietrzu, powstały specjalne antypoślizgowe nakładki na buty. W trakcie biegania nawet zimowe buty trekkingowe mogą okazać się śliskie. Kiedy na chodnikach leży śnieg, na buty sportowe warto założyć gumowe nakładki, które wyposażone są w chropowate i metalowe wstawki. Tego typu nakładki można zakładać także na zwykłe obuwie, o ile nie przeszkadza nam ich mało estetyczny wygląd. Ich koszt to kilkadziesiąt złotych.
5
art/2019/30926_QdSnm2.jpg
Domowe sposoby na śliskie buty

Śliskie, gładkie podeszwy możesz zetrzeć nieco papierem ściernym, a następnie spryskać lakierem do włosów. Buty będą się mniej ślizgać, ale pamiętaj, że jest to działanie krótkotrwałe i nadaje się bardziej w przypadku noszenia obuwia wewnątrz pomieszczeń.

Strona 1 z 6

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Maca
09.01.2019
Jeśli chodzi o pomysł z silikonem, to po pierwsze nie jest to szybka metoda, bo silikon musi stężeć. Warstwa 2 mm około 1 godziny. Co do trwałości - zależy od podeszwy. Jeśli jest nasiąkliwa albo nie została dobrze oczyszczona i odtłuszczona, to bardzo szybko odejdzie od buta.
wer
09.01.2019
najlepiej zalozyc buty i chodzic na rekach