używanie karty kredytowej

Jak używać karty kredytowej?
BiznesBiznes - specjalista Tipy.pl

Większość z nas nie ma pojęcia jak korzystać z karty kredytowej. Ważne jest, aby dokładnie poznać warunki i zasady korzystania jeszcze przed jej użyciem. Często umowy z bankami są bardzo zagmatwane i niezrozumiałe dla zwykłego posiadacza karty. Dlatego poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak rozważnie i z głową korzystać z karty kredytowej, bez względu na to czy jesteś nowym czy starym zwolennikiem tego typu środków płatności.
1

Czego nie należy robić

Używać swojej karty kredytowej podczas codziennych zakupów. Rzeczy, takie jak żywność, odzież czy benzyna nie powinny być kupowane przy użyciu karty. Korzystanie z karty kredytowej jako substytutu gotówki szybko może doprowadzić do zadłużenia. Podczas zwykłych zakupów pozostaw kartę kredytową w portfelu, a wykorzystaj środki pieniężne, które masz pod ręką.

2
Nabierz zwyczaju spłacania karty nawet minimalnymi wartościami ustalonymi przez bank. Takie postępowanie nie naraża Cię na jej zablokowanie i naliczenie dodatkowych odsetek w ciągu miesiąca. Spłacenie karty w wyznaczonym terminie jest tańsze. Pamiętaj, aby spłacić dokładnie tyle, ile wynosi saldo z każdego miesiąca. Jeśli będziesz opóźniać spłatę limitu, z każdym dniem twoje odsetki będą rosły.
3
Niektórzy przy użyciu karty kredytowej kupują rzeczy, na które w normalnych warunkach nie mogliby sobie pozwolić. Życie na kredyt to najszybszy sposób na duże zadłużenie się w bankach i zyskanie miana osoby niewypłacalnej. Jeżeli nie możesz pozwolić sobie na duże zakupy dziś, to nie będziesz mógł pozwolić sobie na nie jutro, a nawet w przyszłym miesiącu.
4
Nigdy nie rezygnuj z karty kredytowej, jeśli nie będziesz pewny, że została ona w pełni spłacona, a dług uregulowany. Nieprzemyślane działania mogą wpłynąć na Twoją zdolność kredytową blokując Ci tym samym drogę do pożyczek bankowych. Wydarzenie to pozostanie na jakiś czas odnotowane w historii Twojego rachunku i staniesz się osobą niewiarygodną. A tego chyba nie chcesz.
5

Jak prawidłowo powinieneś używać karty

Używając karty podejmuj mądre decyzje i decyduj się na zakup przedmiotów, które są Ci naprawdę potrzebne, a nie te, na które masz ochotę. Dokonywanie odpowiednich wyborów pozwolić Ci na uniknięcie niechcianego zadłużenia. Staraj się rozróżnić prawdziwe potrzeby od zachcianek.

6
Wybranie jak najmniejszego limitu karty i jej oprocentowania pozwoli Ci na łatwiejsze utrzymanie równowagi finansowej i uzyskanie dobrych wyników w płynności kredytowej. Pamiętaj, że mniejsze zadłużenie jest prostsze do spłacenia niż większe.
7
Negocjuj z bankiem jak najniższe oprocentowanie karty. Zwłaszcza jeśli Twoja zdolność kredytowa nie była nigdy zachwiana i utrzymuje się na średnim poziomie. Oprocentowanie karty zależy od tego jakie masz dostępne saldo. Co jakiś czas sprawdzaj oprocentowanie karty, aby upewnić się czy oby na pewno dostajesz jak najlepszą ofertę.
Strona 1 z 2

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane