lunch biznesowy

Jak rozmawiać z klientem na biznes lunchu?
MarcinKMarcinK - specjalista Tipy.pl

Lunch biznesowy to doskonałe narzędzie sprzedażowe. Zapewnia spokojną atmosferę, która sprzyja zarówno relaksowi, jak i interesom. Jest to również odpowiedni czas na wykazanie się etykietą biznesową i dobrymi manierami. Nikt nie będzie przecież prowadził interesów z osobą, której brak kultury osobistej.
1
Wybierz restaurację z rozwagą. Niech będzie to miejsce przyjemne i na tyle ciche, by można było spokojnie przeprowadzić rozmowę. Nie zabieraj klienta do chińskiej restauracji, jeśli nienawidzi on chińszczyzny. Sekretarka lub asystentka klienta może być w tym względzie doskonałym źródłem informacji.
2
Bądź uprzejmy. Zapytaj klienta, jakiego rodzaju potrawy preferuje. Spraw, żeby klient poczuł się wyjątkowy i pozwól, by on pierwszy dokonał wyboru. Zamówienie złóż w imieniu was obu.
3
Bądź uważny, ale spraw, żeby klient czuł się przy tobie zrelaksowany. Nie przechodź do interesów zaraz po złożeniu zamówienia. Popracuj nad swoim zachowaniem w trakcie lunchu. Nie zadawaj klientowi pytań, gdy będzie miał usta pełne jedzenia.
4
Z omawianiem kluczowych kwestii poczekaj do końca lunchu. Do rozmowy przejdź przy deserze lub ostatniej filiżance kawy. Klient syty, to klient bardziej podatny na nawiązanie z tobą stosunków handlowych.
5
Zakończ lunch pozytywnym akcentem. Bądź uprzejmy niezależnie od tego, czy uda ci się podpisać umowę, czy nie. Do interesów możesz przecież wrócić na kolejnym spotkaniu z klientem.
6
Zapłać rachunek i odprowadź klienta do samochodu lub (jeśli to ty go przywiozłeś) odwieź go do biura. Uściśnij mu dłoń i podziękuj za to, że skorzystał z twojego zaproszenia.
?

Wskazówki
* Niewłaściwe, niegrzeczne lub nachalne zachowanie podczas lunchu może skutecznie zniechęcić klienta do nawiązania z tobą stosunków handlowych.
* Najlepsze efekty uzyskasz, jeśli lunch będzie dobry ;)
* Najlepiej, jeśli w trakcie lunchu nie będziecie spożywać alkoholu, o ile klient bezpośrednio nie wyrazi na to ochoty.
* Nie nadużywaj alkoholu w trakcie spotkań biznesowych.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

bluem
02.12.2015
Między innymi miejscem na takie lunche będzie kawiarnia w Centrum Kreatywności powstająca w Warszawie przy Targowej 56 która będzie wspierała nasze start-upy