depresja poporodowa

Jak leczyć depresję poporodową?
DoktorekDoktorek - specjalista Tipy.pl

Ostatnią rzeczą, którą kobieta chce zrobić, gdy karmi piersią, to przyjmowanie leków na receptę, które potencjalnie mogłyby zaszkodzić noworodkom. Jednak niestety, kiedy kobieta wpadnie w poporodową depresję musi przyjąć tego typu leki, gdyż w przeciwnym razie jej zdrowie będzie zagrożone. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak naturalnie walczyć z depresją poporodową. Wówczas nadal będziesz mogła karmić piersią, bez narażenia zdrowia swojego i dziecka. Pamiętaj, by reagować natychmiast. Nie zwlekaj z podjęciem jakichkolwiek kroków, w przeciwnym razie depresja może się pogłębić. W początkowych fazach poniższe wskazówki mogą być bardzo pomocne.
1
Spróbuj zmienić swoją dietę. Zacznij od wyeliminowania alergenów, żywności przetworzonej i sztucznych cukrów. Postaraj się kupować więcej żywności ekologicznej. Wprowadź do swojej diety dużo owoców i warzyw, a także chude mięso i produkty pełnoziarniste.
2
Spożywaj znaczne ilości kwasów tłuszczowych omega 3. Głównym źródłem tych zdrowych tłuszczy są ryby i jajka. Można je przyjmować także w formie tabletki. Twój mózg w rzeczywistości składa się właśnie z tych tłuszczy.
3
Upewnij się, że masz wystarczającą ilość witamin, zwłaszcza B 12, B 6 i kwasu foliowego. Witaminy są niezbędne, aby utrzymać nasze ciało zdrowe.
4
Ćwicz aerobik 4 – 5 razy w tygodniu przez co najmniej 30 minut. Tego typu ćwiczenia nie tylko pozytywnie wpływają na twoje zdrowie fizyczne, ale także przyczyniają się do produkcji substancji chemicznych, pomocnych w zwalczaniu poporodowej depresji. Główne hormony wytwarzane podczas ćwiczeń to: serotonina, dopomina i endorfina. Serotonina wykazuje działanie antydepresyjne i w znacznym stopniu wpływa na poprawę nastroju. Dopomina nazywana jest hormonem szczęścia, a endorfiny to naturalny środek przeciwbólowy.
5
Porozmawiaj ze specjalistą. Czasami po prostu potrzebna będzie ci osoba, z którą mogłabyś porozmawiać i która byłaby w stanie zrozumieć to, co przeżywasz. Jeśli będziesz mówić o swoich problemach, zdejmiesz nieco ciężaru ze swoich barków. Po urodzeniu dziecka wiele rzeczy ulegnie zmianie. To normalne, że możesz czuć strach i niepokój.
?

Wskazówki
* Pamiętaj, że zawsze otrzymasz wsparcie od bliskich.
* Kiedy tylko możesz, poświęć trochę czasu tylko dla siebie.
* Nigdy nie bój się mówić o swoich problemach.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

wwwbabyandcarepl
07.08.2011
Ważne jest by znaleźć pomoc w opiece nad noworodkiem, można poprosić kogoś z bliskich lub zatrudnić profesjonalną opiekunkę do noworodka,wolne chwile należy przeznaczać przede wszystkim na regenerację sił- sen.Depresja poporodowa bierze się głównie z ciągłego przemęczenia spowodowanego brakiem snu.