Jak wyczyścić klawiaturę i monitor?

Anna_red - specjalista Tipy.pl
Klawiaturę czyść ostrożnie /123RF/PICSEL
1 z 4
Niezależnie od tego, jak bardzo dbasz o swój komputer, zabezpieczasz go i chronisz, nie jesz przy nim i nie pijesz, to i tak w pewnym momencie spostrzeżesz, że klawiatura czy monitor laptopa wymaga gruntownego wyczyszczenia. Pamiętaj też, że klawiatury są pokaźnym siedliskiem bakterii. Podpowiadamy, przy użyciu jakich środków pozbyć się wszelkich zanieczyszczeń i zarazków z klawiatury i monitora.

1
Akcesoria do czyszczenia /123RF/PICSEL
Sposoby na czyszczenie klawiatury

Sposobów na czyszczenie klawiatury jest co najmniej kilka. Technikę pielęgnacyjną warto dostosować do stopnia zabrudzenia naszej klawiatury. Zanim przystąpisz do działania, odpowiednio zagospodaruj swój czas. Zrób analizę, jak dużo go masz i odpowiednio dobierz metody.

Czyszczenie klawiatury: Od czego zacząć?

Przystępując do czyszczenia laptopa, zacznij od przetarcia wilgotną szmatką touchpada oraz obszarów zewnętrznych- dookoła klawiatury. Staraj się używać takiej szmatki, która się nie strzępi i nie zostawia kłaczków. Gdy już boki klawiatury mamy przetarte, musimy przystąpić do czyszczenia klawiszy ze znakami. Każdy klawisz trzeba starannie przetrzeć i usunąć z niego wszelkie zabrudzenia.

Czym czyścić laptopa?

Do czyszczenia klawiatury laptopa idealnie nadaje się alkohol izopropylenowy. Nie wolno z kolei sięgać po alkohol etylowy. Gdy go użyjesz, to oczywiście pozbędziesz się brudu, ale usuniesz również oznaczenia klawiszy. Wszelkie zanieczyszczenia, które skumulowały się pomiędzy klawiszami, usuniesz patyczkami przeznaczonymi do czyszczenia uszu.
2
Usuń brud spomiędzy klawiszy /123RF/PICSEL
Ściereczki z płynem bakteriobójczym

Do mycia laptopa nadają się również ściereczki z płynem bakteriobójczym. Są bardzo proste w użyciu - wystarczy, że delikatnie przejedziemy nimi po klawiszach, a bakterie i brud znikną. Minusem używania ściereczek, jest to, że nie umożliwią
nam czyszczenia wewnętrznej części klawiatury, ale z pewnością pomogą nam zachować ją we względnej czystości.

Sprężone powietrze czyści klawiaturę

Sprężone powietrze doskonale nadaje się do czyszczenia laptopa. Można je kupić w każdym sklepie z akcesoriami do komputera. Przy użyciu sprężonego powietrza szybko i sprawnie usuniesz zabrudzenia i kurz ze swojej klawiatury. Trzeba tylko zachować kilkucentymetrową odległość - z uwagi na skraplanie się wody - od rurki doprowadzającej do klawiatury. Rurkę powietrza należy prowadzić pod kątem, aby wydmuchać zanieczyszczenia, a nie dopychać jej głębiej pod klawisze.
3
Klawiaturę trzeba czyścić ostrożnie
Odkurzacz USB - gadżet do czyszczenia

Malutki odkurzacz podłączany kablem UBS zapewni nam usuwanie z klawiatury okruchów i resztek np. po ciastkach i chipsach. Gadżet ten, w dość niskiej cenie, dostępny jest na aukcjach w internecie.

Czym wyczyścić klawiaturę w biurze?

Jeśli twój służbowy laptop wymaga czyszczenia, użyj w tym celu żółtych karteczek samoprzylepnych. Metoda jest skuteczna i prosta, ale nieco pracochłonna. Wystarczy część z klejem wsunąć pomiędzy klawisze. Jeśli nie posiadasz samoprzylepnych karteczek, w roli narzędzia do czyszczenia idealnie sprawdzi się również taśma klejąca. Przylgną do niej - podobnie jak do karteczek samoprzylepnych - wszelkie zanieczyszczenia.

Czym czyścić monitor?

Do czyszczenia monitora nigdy nie używaj środków zawierających alkohol, bo zwiększysz ryzyko uszkodzenia wyświetlacza.
Lepiej zastosuj metodę pielęgnacji z użyciem suchej i delikatnej szmatki. Najlepiej tej przeznaczonej do czyszczenia okularów. Jeśli monitor jest tylko zakurzony, ten sposób w zupełności wystarczy. Przy mocniejszych zabrudzeniach możesz użyć dwóch szmatek: jedną lekko zwilżoną letnią wodą, a drugą suchą. Pamiętaj, że monitora nie można moczyć.

Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

biurowiec
02.02.2019
Ostatnio zalałem wodą mineralną gazowaną nowiutką klawiaturę, przeraziłem się, że nic z tego nie będzie, ale ręczniki toaletowe dały radę. Jakbym zalał czymś słodkim to koniec.
Gosc
02.02.2019
monitor laptopa od zawsze myję płynem do naczyń i przecieram szmatką
PW
02.02.2019
ten sposób jest już znany i nie tylko mi jest znany, ale też całej rzeszy moich znajomych. No chyba, że serio nikt o nim jeszcze nie słyszał, to zwracam honor.
wojtekdurzalski
02.02.2019
naprawdę? kupujecie ściereczkę z mikrofazy i płyn i sprawa załatwiona lekko nawilżyć ściereczkę i delikatnie przetrzeć klawiaturę prosto wygodnie i efektywnie polecam.