kamienie nerkowe

Jak naturalnie rozpuścić kamienie nerkowe?

naturalnienaturalnie - specjalista Tipy.pl
kamienie nerkowe
1 z 5
Wielu z nas cierpi na zaburzenie zwane kamicą nerkową. W nerkach lub drogach moczowych tworzą się wówczas kamienie. Mogą być one różnych rozmiarów. Niektóre są tak małe, że nie możemy dostrzec ich gołym okiem. Inne, nieco większe, mogą mieć nawet ponad 2 centymetry średnicy. W niektórych przypadkach mogą one zablokować miedniczki i kanaliki nerkowe.
1
kamienie nerkowe

Istnieją cztery typy kamieni nerkowych, które mogą wytworzyć się w organizmie człowieka:

  • Wapniowe

  • Cystynowe

  • Struwitowe

  • Moczanowe

Wszystkie z tych kamieni mogą spowodować niewydolność naszych narządów. Kamienie wapniowe występują jednak najczęściej. Znaczne ilości wapnia i szczawianu spożywamy podczas codziennych posiłków. Herbata, pieprz, rabarbar, orzechy, kakao czy szpinak to produkty o wysokiej zawartości szczawianów.

Kamienie cystynowe to jeden z najrzadziej występujących rodzajów kamieni w nerkach. Nie tworzą się one z jedzenia, ale są związane z chorobami wrodzonymi. Przyczyną ich powstawania jest nadmierne wydzielanie niektórych rodzajów aminokwasów. Amoniak, magnez i fosforany tworzą mieszankę, która prowadzi do powstawania kamieni. Ubocznym produktem metabolizmu białek jest kwas moczowy. Związek ten również może tworzyć kamienie. Zatem nadmierne spożycie białka może również przyczynić się do powstania kamicy nerkowej.

2
herbata ziołowa
Herbata rozpuszcza kamienie nerkowe.

Kamienie w nerkach powstają w naturalny sposób i również w naturalny sposób możemy spróbować je usunąć. Zioła takie jak wiązówka czy babka lancetowata to naturalne środki, które pomagają usunąć nadmiar kwasu moczowego z organizmu. Niektórzy do leczenia kamieni nerkowych stosują także herbatę.

Do leczenia kamieni stosowany jest specjalny rodzaj herbaty. Jest to mieszaka ziół: korzeń hortensji, korzeń yam, kora kaliny, kora sadźca purpurowego, liście krwawnika, liście babki lancetowatej i jedwab kukurydzy.

Przygotowanie naparu jest proste, a herbata bardzo skuteczna. 1 i ¼ szklanki wody przelej do garnuszka i doprowadź do wrzenia. Dodaj korzeń yam, korę kaliny i korzeń hortensji i gotuj mieszaninę przez około 15 minut na małym ogniu. Dodaj resztę ziół i wyłącz płomień. Naczynie przykryj i odstaw na bok. Po około 20 minutach część przecedź i wypij, a resztę wstaw do lodówki. Zalecane jest picie 3 – 4 filiżanek herbaty dziennie. W niektórych wypadkach może jednak wystąpić krwawienie – jeśli zaobserwujesz tego typu objawy dodaj do naparu około 30 kropli nalewki z tasznika. Możesz również pić napar jak nalewkę.

3
mniszek lekarski
Moczopędne herbaty rozpuszczające kamienie nerkowe.

Mniszek lekarski i wąsy kukurydzy wykazują działanie moczopędne. Przygotowana na ich bazie herbata jest naturalnym lekarstwem na kamienie nerkowe. W jej skład powinny wejść równe proporcje mniszka lekarskiego, wąsów kukurydzy, kopru włoskiego, liści pokrzywy i słomy owsianej. Wsyp po ½ łyżeczki ziół do garnuszka i zalej litrem wrzącej wody. Przykryj pokrywką i odstaw na 20 minut. Przecedź herbatę i pij ja rano i wieczorem.

4
pietruszka
Dzikie zioła pomocne w leczeniu kamieni nerkowych.

Bardzo skuteczne w leczeniu kamicy nerkowej są napary z zioła o nazwie nawłoć. Jeśli jednak jesteś uczulony na tę roślinę, nie próbuj tego sposobu.

Inny specyfik: weź ćwierć kubka suszonego sadźca purpurowego, korzeń prawoślazu, korzeń hortensji, po jednej torebce herbaty z imbirem i mącznicą lekarską oraz 250 mg witaminy B6. Zioła wsyp do naczynia niewykonanego z metalu i zalej je wodą tak, by nie wystawały ponad jej powierzchnię. Całość doprowadź do wrzenia i gotuj na małym ogniu przez 20 minut. Gdy herbatka ostygnie, wypij ¼ szklanki naparu, a resztę wstaw do lodówki. 

Kup świeżą pietruszkę, najlepiej pochodzącą z gospodarstw ekologicznych. Cztery pęczki posiekaj, wrzuć do garnuszka i zalej 1 litrem wody. Całość doprowadź do wrzenia i gotuj 3 – 5 minut. Gdy ostygnie, przecedź i wypij filiżankę naparu. Resztę wstaw do lodówki.

Oba schłodzone napary codziennie możesz ze sobą wymieszać i dodać do tego 20 kropli nalewki z nawłoci oraz 1 łyżkę gliceryny. Dziennie wypijaj jedną filiżankę takiej mieszanki. Napar pij w małych ilościach, jeśli jesteś alergikiem – zacznij od połowy dawki.

Wypróbuj też inne preparaty na kamienie nerkowe (zobacz tutaj).
Strona 1 z 5

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (37)

* Pola wymagane

ewaradecka
29.05.2019
Zauważyłam, że ma zmieniony skład. Zwiększono w nim dawkę ekstraktu z owoców bzu czarnego oraz dołożono ziela św. Damiana, które ma silne działanie diuretyczne i odkażające drogi moczowe. Teraz ma działać silniej i być jeszcze bardziej skuteczny.
szymon1980
09.04.2019
Kamienie nerkowe to jest tak niebezpieczne zjawisko, że przeciez moze nawet zabic i wydaje mi sie, że powinno sie w pierwszej kolejnosci oddac je do badania, zeby dostac szczegolowa analize i zalecenia odnosnie zapobiegania ponownemu wytworzeniu sie kamicy.
Kamil
01.10.2018
No dokładnie nie ma co szaleć z jakimić domowymi sposobami, bo choroba jest poważna.
ewaradecka
28.09.2018
Wg mojego lekarza u mnie kamica nerkowa była spowodowana piciem za małej ilości płynów. Odkąd pamiętam zawsze tyle piłam. W zaleceniach dostałam "zmuszanie" się do picia co najmniej 8 szklanek dziennie i zażywanie Ginjalu urit. Na szczęście obyło się bez leczenia technikami inwazyjnymi.
kamka
27.02.2018
Zioła bardzo skutecznie pomagają wypłukiwać złogi w postaci piasku, a najlepiej jeśli działają zarówno moczopędnie, jak i przeciwzapalnie.
Karolina Waluś
26.10.2017
Na kamienie nerkowe mnie pomogło połączenie owoców żurawiny, liści rozmarynu i sonchus, korzenia żeń-szenia oraz owoców czarnego bzu. Wszystko to ma naturalny preparat Ginjal urit, który przepisał mi lekarz. Do tego picie dużej ilości wody i po problemie.
l
16.09.2016
Szczerze polecam SOK Z ARONII. - Przez wiele lat zmagałam się z piachem w pęcherzu moczowym a mój mąż z kamicą nerkową. Odkąd zaczęliśmy pić herbatę z sokiem aroniowym, nasze problemy zniknęły. To był czysty przypadek, że odkryliśmy takie działanie aronii, bo mąż zaczął pić sok ze względu na wysokie ciśnienie.
Antek
05.08.2016
Czy sok z cytryny jest dobry na kamice zlogi szczawianowo wapniowe?Niby cytryna 2,5 ph i ma cytryniany czyli powinna być dobra ,z drugiej strony alkaliczne działanie czyli źle .? Sok z brzozy jest dobry podobno na wszystkie typy kamic bo roszpuszza zlogi i kamienie :-)
ja
06.06.2016
Ja mam pytanie kto jest autorem tego arytukłu? domorosły dziennikarz czy lekarz, dla mnie to ważne
j-y
21.03.2016
to ktory sposob jest najlepszy?mam kamienie ok 4mm i boje sie operacji prosze podac dokladna kuracje