przyspieszenie komputera

Jak przyspieszyć komputer za darmo?

InternetInternet - specjalista Tipy.pl
Czy jesteś zmęczony swoim powolnym komputerem? Jeżeli szukasz sposobu rozwiązywania problemów z wolnym komputerem w kilka minut i za darmo, to właśnie go znalazłeś! Przeglądanie stron internetowych oraz zwykła praca przy komputerze może spowodować, że zacznie on działać wolniej w czasie krótszym niż jeden miesiąc. I wtedy zaczynamy się zastanawiać, jak przyspieszyć komputer? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek by twój komputer zaczął działać szybko. I to za darmo!!!
1
Pobierz i zainstaluj AVG Free Edition (antywirus)

Jednym z głównych powodów spowolnienia pracy naszego komputera jest zły dobór lub brak programu antywirusowego. Wyżej wymieniony program jest bardzo elastyczny, jeżeli chodzi o wymagania sprzętowe, a do tego nie ustępuje w niczym programom znanych producentów potrzebującym na działanie większych zasobów pamięci. Im więcej dostępnych zasobów tym komputer szybciej może wykonać postawione przed nim żądania. AVG Free Edition do pobrania jest na stronie internetowej CNET. Pamiętaj jednak, by przed zainstalowaniem nowego programu antywirusowego, usunąć stary z komputera.

2
Pobierz i zainstaluj Glary Utilities.

Glary Utilities jest bardzo przyjazną dla użytkownika aplikacją, która pozwala na szybkie usunięcie zbędnych elementów z komputera (np. uszkodzone pliki rejestru, stare pliki czy też tymczasowe pliki internetowe itp.). Pliki te nieświadomie umieszczane są w komputerze zwykłego użytkownika, kiedy przeglądamy Internet, instalujemy i odinstalowujemy programy, tworzymy i usuwamy pliki itp. Te pliki zajmują dużo cennego miejsca i powodują spadek wydajności komputera. Jest to kluczowy krok, jeżeli chcesz rozwiązywać problem z powolnym komputerem, pobierz i zainstaluj ten program.

3
Pobierz i zainstaluj Smart Defrag (Free and Fast).

Jedną z najczęściej pomijanych przez właściciela komputera czynności, jakie należy wykonać raz na miesiąc jest defragmentacja. W skrócie jest to proces organizacji plików na komputerze w logiczną całość, tak że komputer może zlokalizować je szybciej. Prace tego programu możemy porównać do pracy bibliotekarza pracującego w bibliotece i do chaosu jaki powstałby, gdyby go w niej zabrakło. Nie dalibyśmy rady sami zlokalizować żadnej potrzebnej nam książki.

Defragmentacja dysku to bardzo powolny i żmudny proces, oczywiście o ile używamy defragmentatora dysków systemu Windows. Smart Defrag jest o wiele szybszy i może się włączać automatycznie w tle bez naszej wiedzy. Defragmentacja to ostatni krok uczący nas jak rozwiązać problem powolnej pracy komputera.

?

Wskazówki
* Bardzo ważne jest, by upewnić się, że na naszym komputerze nie ma żadnych niepotrzebnych programów. Programy, z których nie korzystamy zajmują tylko zbędnie miejsce na dysku.
* Możesz zobaczyć procent wydajności komputera w danym momencie poprzez naciśnięcie Crtl+ Alt + Del i wybranie opcji "Wydajność". W okienku pojawi się odczyt procentowy, który w stanie spoczynku komputera powinien wahać się w granicach 7- 10%. Jeżeli wskaźnik jest wyższy oznacza to, że w Twoim komputerze działają ukryte programy, o których istnieniu nawet nie masz pojęcia.
* Instalacja AVG jest prawidłowa i skuteczna jeżeli najpierw ze swojego komputera usuniesz starego antywirusa i zwolnisz miejsce na dysku.
* Jeżeli zdecydujesz się na odinstalowanie programu, upewnij się, że wiesz co robisz. Odinstalowanie niektórych programów, aplikacji i komponentów może spowodować, że system operacyjny przestanie odpowiadać na nasze komendy.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

gmail
nagrywanie płyty

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

anna
26.08.2013
no w życiu go nie zainstaluję nie mogłam go odinstalować bo zostawał jakiś rundll
Alkoholik
19.06.2011
jak mam włączyć menedzer zadań???
Aszot
11.01.2011
Super!!! to działa!!!!!!! Teraz mój komp chodzi o wiele szybciej! ;)) Dzięki za pomoc:) ;DD