Różowa czekolada: Naturalny kolor i orzeźwiający smak

Magdalena_red - specjalista Tipy.pl
Różowa czekolada /123RF/PICSEL
1 z 4
Czekolada od lat plasuje się w czołówce najlepszych i najpopularniejszych słodyczy. Jest uwielbiana nie tylko przez dzieci, ale także przez dorosłych. Poprawia humor i szybko dodaje energii, jest nieodłącznym składnikiem wielu deserów. Dzięki niej możemy cieszyć się czekoladowymi torcikami, ciastem brownie czy po prostu rozgrzewającym, słodkim napojem. Po wynalezieniu czekolady czarnej, mlecznej i białej, przyszła pora na kolejny hit – różową czekoladę ruby. Nowy gatunek zyskuje coraz większą popularność, a jego atutem jest to, że różowy kolor powstał z naturalnych i zdrowych składników.
1
Jak powstała ruby? /123RF/PICSEL
Jak powstała różowa czekolada?

Tradycyjne czekolady zyskały konkurenta w 2018 roku, kiedy szwajcarski producent wprowadził na rynek ruby – różową czekoladę. Nad jej składem pracowano ponoć aż 13 lat. Poprzednio wynalezioną białą czekoladę wprowadzono do sprzedaży w 1930 roku, więc na nowy gatunek trzeba było długo czekać. Różowa czekolada zawiera naturalne składniki, a kolor zawdzięcza rubinowemu kakaowcowi (a dokładniej jego sproszkowanym nasionom), który rośnie na Wybrzeżu Kości Słoniowej, w Brazylii i Ekwadorze.
2
Najzdrowsza czekolada? /123RF/PICSEL
Czym ruby różni się od czarnej i białej czekolady?

Różowa czekolada różni się nieco od tradycyjnych gatunków. Charakteryzuje się bardziej orzeźwiającym owocowo-jagodowym smakiem oraz delikatniejszą, kremową konsystencją. Biorąc pod uwagę właściwości czekolady, najzdrowsza jest zdecydowanie czarna. Duża zawartość kakao dostarcza sporej ilości magnezu, żelaza i potasu, a także cenne antyoksydanty. Wbrew pozorom czarna czekolada korzystnie wpływa na serce – pomaga walczyć z nadciśnieniem, udrażnia naczynia krwionośne i zapobiega odkładaniu się cholesterolu w żyłach.

Różowa czekolada także zawiera w sobie nasiona kakaowca i jest źródłem antyoksydantów, ale w znacznie mniejszej ilości. Najmniej zdrowa jest oczywiście czekolada biała, składająca się wyłącznie z tłuszczu i cukrów. Tworzy się ją z kalorycznego masła kakaowego, nie zawiera minerałów i antyoksydantów. Jest ciężkostrawna i bardziej kaloryczna od pozostałych gatunków czekolady.
3
Różowe dekoracje /123RF/PICSEL
Do czego wykorzystać różową czekoladę?

Różową czekoladę można stosować tak samo jak te tradycyjne – nadaje się do rozpuszczania i podgrzewania. Jednak dzięki niej dużo oryginalniej można udekorować ciasta i torty. Płynną czekoladą da się na przykład wykonać estetyczny napis na torcie. Bardzo efektownie będą też wyglądać uformowane z niej dekoracje, takie jak kwiaty czy figurki postaci. Startą na wiórki czekoladą można również ozdobić na przykład lody. Różowa czekolada będzie też oryginalnym prezentem na różne okazje, takie jak Dzień Dziecka, Dzień Matki, walentynki lub urodziny bliskiej osoby.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

paseo
18.02.2019
Czerwone ani różowe czekolady się nie przyjęły i praktycznie nie widzę ich nigdzie na półkach. A smak taki jak zawsze, nie ma tu niczego obłędnego.
utyry
17.02.2019
Kupiłam raz. Więcej za to nie przepłacę. Smak tak nijaki, jak można się spodziewać. Coś jak biała z nutą owocową. Radzę poczekać aż ceny tej czekolady znormalnieją i wtedy się przekonać. Wcześniej ryzykuje się rozczarowaniem.
ass324345
17.02.2019
brzuch rośnie ...
Magda
17.02.2019
Tylko gdzie ją kupić?
Grzegorz
17.02.2019
Na Walentynki zakupiłem żonie różową czekoladę ruby i jest mocno przereklamowana. Hitem stała się chyba tylko dlatego, że to taka nowość a ludzie w dzisiejszych czasach podążają na ślepo za wieloma rzeczami nie potrafiąc przyznać, że coś nie jest fajne, tylko po to, aby się "pokazać".
Roman
17.02.2019
Niedawno w tv jeden przechodzień chwalił białą czekoladę, że jest najsmaczniejsza. Teraz dowiadujemy się, że nie miał on ani gustu, ani smaku, ani żołądek go nie ostrzegł, że to jest niezdrowe.
Można mu pogratulować, ale sonda była w Warszawie to czemu tu się dziwić?