broszura

Jak zrobić broszurę?

Kaszka - specjalista Tipy.pl
Broszura to "mikrokosmos" każdego biznesu. Może być ona formą twojego pierwszego kontaktu z klientem. Musisz, więc być pewien, że jest ona wykonana nie tylko profesjonalnie, ale także, że jest interesująca i na tyle przyciągnie uwagę klienta, że spełni powierzone jej zadanie. Poniżej znajdziesz kilka podstawowych wskazówek jak wykonać broszurę, która będzie dobrą reklamą twojego biznesu. 
P

Rzeczy, których potrzebujesz
* Drukarka
* Tusz
* Zdjęcia

1
Typowa broszura powinna się składać z sześciu stron. Na pierwszej stronie musisz zamieścić "zaproszenie", czyli informację lub zdjęcie, które zachęci twojego potencjalnego klienta do przeglądnięcia broszury i zapoznania się z twoją ofertą. Z tyłu broszury, zwykle na ostatniej stronie powinny się znajdować informacje dotyczące kontaktu z twoją firmą tj. adres, telefon i fax. Pozostałe informacje, które chcesz przekazać klientowi musisz więc zmieścić na czterech stronach.
2
Pamiętaj nie wolno ci zapełnić broszury całą masą nudnego tekstu, bo wtedy na pewno nie spełni ona swojej roli. Tekst, który zamieścisz w broszurze powinien być błyskotliwy i interesujący. Powinien także opowiadać twoją historię i zapoznać potencjalnego klienta z ofertą twojej firmy a całość powinna być utrzymana w luźnej, ale interesującej i kuszącej konwencji, która sprawi, że czytający natychmiast zainteresuje się twoją działalnością.
3
W zależności od tego, do jakiej grupy odbiorców skierowana jest twoja broszura wybierz stosowną czcionkę. Generalnie nie należy używać zbyt wymyślnej czcionki, gdyż powyginane literki i różne zawijasy czynią tekst mniej przejrzystym i utrudniają szybkie przeczytanie. Jeżeli chcesz przyciągnąć uwagę przez użycie jakiejś nietypowej czcionki ogranicz jej zastosowanie tylko do strony tytułowej.
4
W bardziej formalnych broszurach najlepiej użyć tradycyjnych czcionek (np. Times New Roman). Taka czcionka na końcu liter ma małe wysunięcia i dzięki temu jest bardzo wyraźna, co sprawia, że łatwo przeczytać  tekst nawet w ruchu. Inne czcionki (np. Arial) nie posiadają tych małych wysunięć na końcu literek, więc tekst jest mniej przejrzysty i trudniej się go czyta. A najważniejsze jest by treść zawarta w broszurze tak samo angażowała nasze oczy jak i umysł. 
5

Dowiedz się również "jak zrobić broszurę w Wordzie".

?

Wskazówki
* Broszura może mieć od 4 do 48 stron. Jednak należy bardzo uważać, bo zbyt duża objętościowo broszura na pewno nie przyciągnie klienta, a zbyt krótka może sprawiać wrażenie niedokończonej. Najlepiej, więc zastosować broszurę 6-8 stronicową.
* Ważne jest by broszura była wydrukowana na papierze dobrej jakości by nie sprawiała wrażenia tandetnej.
* Aby broszura dotarła do odbiorcy jej planowanie należy rozpocząć od określenia grupy docelowej, która ma zostać zainteresowana produktem.
* Należy pamiętać by w broszurze przedstawić nie tylko charakterystykę firmy, ale także cechy decydujące o jej wyjątkowości.
* Broszura musi być także atrakcyjna graficznie. Zdjęcia to zawsze pierwszy element, na który potencjalny klient zwróci uwagę. Mając w głowie główny przekaz broszury trzeba dobrać taką grafikę, która będzie stanowiła doskonałe dopełnienie tematu.
* Źródłem pomysłów na ciekawą broszurę mogą być rozmowy z klientami. Zwróć uwagę, o co najczęściej pytają i na co w pierwszej kolejności zwracają uwagę. Jeżeli klienci znajdą w broszurze odpowiedzi na swoje pytania zanim jeszcze je zadadzą na pewno zainteresuje ich twoja działalność.
* Podczas tworzenia broszury należy bezwzględnie trzymać się jednego stylu. Jeżeli każda strona, będzie maiła odrębny styl przekaz będzie niespójny i niejasny.

Powiązane porady

przykładowe loga
większa sprzedaż
Strategie marketingowe

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Twój e-mail nie będzie widoczny na stronie

grafik
26.02.2013
Punkt 5. jest całkowicie bzdurny.

Nie wykazano różnicy pomiędzy czytelnością tekstu szeryfowego (z małymi wysunięciami), a bezszeryfowego (bez wysunięć, czyli "szeryfów"). Kluczowe dla czytelności tekstu jest jego odpowiednie rozświetlenie, czyli upraszczając: odstępy międzyliterowe i międzywersowe.

Oczywiście temat jest dużo bardziej złożony. Zainteresowanym tematem polecam lekturę: http://archiwum.swiatdruku.eu/archiwum/2000_07/01.htm

Z poważaniem,
grafik :-).