zwiększyć sprzedaż

Jak skutecznie zwiększyć sprzedaż?

MarcinKMarcinK - specjalista Tipy.pl
Obecna koniunktura na rynku jest dla większości z nas co najmniej przerażająca. Jednak mimo trudności, skuteczni sprzedawcy wciąż pozyskują klientów i zwiększają sprzedaż. Jak to robią? Dowiesz się czytając poniższy artykuł.
1
Znaj swój produkt lub usługę na wylot. Banalne, prawda? Niestety bardzo wielu sprzedawców próbuje sprzedać coś, o czym tak naprawdę nie ma zielonego pojęcia. Tacy ignoranci mają pewien procent szansy przy sprzyjających warunkach ekonomicznych, jednak gdy czasy są ciężkie, są pierwsi do odstrzału. Pamiętaj, musisz DOKŁADNIE znać swój produkt. Nawet w środku nocy musisz być w stanie wymienić każdą jego cechę i korzyść. Jeśli jeszcze tego nie potrafisz, uznaj tą sprawę za priorytetową.
2
Poznaj rynek docelowy. Ustalenie tego komu sprzedajesz swój produkt jest prawie tak istotne jak wiedza na temat tego, co sprzedajesz. Musisz wypunktować cechy klienta docelowego i powiązać je z konkretnymi korzyściami, jakie może zyskać kupując twój produkt. Traktuj każdego klienta indywidualnie. Ma to szczególne znaczenie w czasach spowolnienia gospodarczego. Czas poświęcony na przygotowanie skutecznej oferty nigdy nie jest czasem straconym.
3
Poznaj swoich konkurentów i określ, co wyróżnia cię na ich tle. Na rynku zawsze istnieje konkurencja, ale im mniej potencjalnych klientów, tym bardziej jest ona bezwzględna. Sporządź listę oczywistych konkurentów, a następnie poszukaj nieco głębiej, żeby sprawdzić, czy nikogo nie pominąłeś. Następnie określ, co wyróżnia cię na tle konkurencji i jak możesz wykorzystać to na swoją korzyść. Oszacuj oczywiste zalety, takie jak koszty, dodatkowe korzyści, jakość, sieć dystrybucji, ale nie pomijaj też takich czynników jak lokalizacja, reputacja firmy i świadomość marki.
4
Bądź aktywnym graczem biznesowym. Czasy czekania na telefon od klienta dawno się już skończyły. Wypracuj własną strategię budowania sieci sprzedaży i działań marketingowych. Im większy obszar obejmiesz swoim zasięgiem, tym większe masz szanse na zyskanie nowych klientów.
5
Doceń swoich obecnych klientów. Gdy interesy idą kiepsko, skorzystaj z okazji i zadzwoń do swoich stałych klientów. Poinformuj ich o nowościach w ofercie, promocjach i obniżkach cen. Zdziwiłbyś się, jak wiele tracisz ignorując klientów, którzy już dokonali u ciebie zakupu.
6
Wykorzystaj możliwości, jakie niesie cross-selling. Zawsze oferuj klientom produkty powiązane z tym, który już kupili. Dopóki sugestie te będą właściwe, klienci docenią je, a spora część na pewno z nich skorzysta.
7
Badaj postępy w sprzedaży i wyniki końcowe. Bez analizy procesu sprzedaży i osiągniętych wyników nigdy nie dowiesz się jakie działania są skuteczne, a jakie nie. Istnieje wiele łatwych w użyciu systemów do zarządzania relacjami z klientem (CRM), które pomogą ci monitorować działania i wyciągnąć odpowiednie wnioski.
8
Ucz się na błędach. Czy miałeś trudności z wejściem na określony segment rynku? Czy pewien konkretny klient notorycznie odmawia zapoznania się z twoją ofertą? Z takich sytuacji możesz wiele się dowiedzieć. Nie trzymaj się usilnie kogoś, kto nie chce z tobą handlować. Wyciągnij wnioski z popełnionych błędów i idź dalej. Szybko.
9
Bądź uparty. Stare powiedzenie mówi: „sprzedaż jest grą liczb”. Jest to szczególnie prawdziwe w dobie spowolnienia gospodarczego. Upór to wspólna cecha wszystkich skutecznych handlowców. Wola walki to najcenniejsze, co posiadasz.
10
Czerp przyjemność z handlu. Spójrzmy prawdzie w oczy. Nie każdy jest urodzonym handlowcem. Sprzedaż powinna być dobrą zabawą. Musisz cieszyć się z wyzwań i czuć dreszczyk emocji za każdym razem, gdy spotykasz się z potencjalnym klientem. Jeśli tak podchodzisz do sprzedaży, to świetnie. Istnieje jednak wielu ludzi, którzy zdecydowali się na karierę w handlu, nie mając innego wyboru. Nie bądź taki jak oni. Okaż entuzjazm, a odniesiesz sukces.
Strona 1 z 3

Powiązane porady

sms reklamowy
atrakcyjna oferta - akt 1, scena 5
perswazja

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Tobiasz
23.09.2015
Mechanizm grywalizacji dobrze sprawdza się przy motywacji pracowników, co ma wpływ na lepsze wyniki samej firmy
nosleep
28.05.2015
Można umieścić swoją stronkę na platformie http://www.like2like.pl/ . Ja tak zrobiłam - prowadzę salon kosmetyczny i postanowiłam w ten sposób reklamować swój biznes. Efekty było widać bardzo szybko :)
brian
27.09.2012
Obecnie też warto zwrócić uwagę na programy wspomagające sprzedaż, na rynku w sumie coraz więcej różnych CRM-ów…Ja znalazłem polski program LiveSpace, który jest praktycznie mini przewodnikiem dotyczącym poszczególnych działań w procesie sprzedaży – mega ułatwienie na co dzień ;)