orientowanie mapy

Jak zorientować mapę?

WojciechWojciech - specjalista Tipy.pl
Mapa jest odzwierciedleniem świata rzeczywistego. Orientowanie mapy polega na tym, że trzeba północ, jaką wskazuje mapa nakierować na północ rzeczywistą. Dopiero, gdy północ na mapie pokrywa się z północą w rzeczywistości możesz właściwie posługiwać się mapą. Gdy mapa jest już "zorientowana" możesz wyznaczyć na jej podstawie swoje położenie, oraz określić kierunek, w jakim masz się poruszać by dotrzeć do punktu docelowego. Poniżej znajdziesz instrukcję jak orientować mapę w terenie. 
1
Połóż  swoją mapę na stosunkowo płaskim kawałku podłoża.
2
Połóż  kompas tak by leżał w miarę prosto i ustaw go tak by wskazywał  północ.
3
Umieść kompas na mapie tak by jego krawędzie pokrywały się z południkami zaznaczonymi na mapie. Zwróć uwagę jak ustawione są linie orientacyjne na kompasie, pamiętaj, aby mapa była zorientowana - muszą one zgadzać się z liniami na mapie.
4
Obracaj mapę do czasu, aż igła kompasu będzie pokrywała się z północą zaznaczoną na mapie.
5
Teraz mapa jest zorientowana w prawdziwym świecie. Jeżeli wiesz gdzie się znajdujesz powinieneś spojrzeć we wszystkich kierunkach, zobaczysz tam obiekty przedstawione na mapie w tych samych kierunkach. Taki sprawdzian da ci 100% pewności, że dobrze zorientowałeś mapę.
6
Jeżeli wiesz gdzie się znajdujesz możesz także zorientować swoją mapę posługując się dystansem do danych obiektów. Np. w jakiejś odległości od ciebie na wschód jest szczyt górski a po drugiej stronie, czyli na zachód znajduje się jezioro, połóż mapę na ziemi i ułóż ja tak by obiekty charakterystyczne w na mapie pokrywały się z tymi w rzeczywistości. 
?

Wskazówki
* Orientowanie mapy jest naprawdę bardzo proste, wystarczy tylko chwila skupienia, ważne jest także zachowanie spokoju, nawet, jeżeli początkowo coś  nie do końca wychodzi.

Powiązane porady

burza
akwarium
karmnik dla ptaków

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane