makijaż oczu

Jak malować małe oczy?

BazyliaBazylia - specjalista Tipy.pl
Być może nie urodziłaś się z naturalnie dużymi oczami, jak Angelina Jolie czy Katie Holmes. Nie przejmuj się. Odpowiedni makijaż optycznie powiększy twoje oczy i sprawi, że ty też będziesz wyglądać jak gwiazda Hollywood. Oto kilka sztuczek i porad, dzięki którym dowiesz się jak malować małe oczy.
1
Nałóż na powieki bazę pod cienie. Nabierz odrobinę bazy na mały lub serdeczny palec i delikatnie rozetrzyj ją palcami, aż osiągnie temperaturę pokojową. Lekko ogrzana baza lepiej się nakłada. Nanieś bazę na oczyszczone powieki, zaczynając od wewnętrznych kącików oczu i przesuwając się od linii rzęs w kierunku łuku brwiowego. Równomiernie rozprowadź bazę, rozcierając ją na powiekach.
2
Wybierz odpowiednie cienie do powiek. Nałóż perłowy lub blady połyskujący cień na całą powiekę. Dzięki niemu optycznie powiększysz oczy. Jasny cień to pierwsza warstwa twojego makijażu. Teraz musisz nadać mu wymiar. Nałóż nieco ciemniejszy cień w załamaniu powieki i zewnętrznym kąciku oka. Żeby podkreślić kolor twoich tęczówek i stworzyć iluzję większych oczu, wybierz cień, którego kolor kontrastuje z kolorem twoich oczu. Dla oczu niebieskich będą to brązy, dla zielonych kolory śliwkowe i purpurowe, dla brązowych: ciemnoszare, czarne lub niebieskie. A teraz trik, który „otworzy” twoje oczy: w wewnętrznym kąciku oka i tuż pod brwiami delikatnie nałóż bardzo jasny, prawie przezroczysty rozświetlający cień do powiek. Dobrze rozetrzyj.
3
Podkreśl kontur oka kredką. Żeby powiększyć oczy narysuj kreskę tylko wzdłuż górnej linii rzęs. Zacznij od wewnętrznego kącika. Kreskę zacznij rysować delikatnie i lekko pogrubiaj ją im bardziej oddalasz się na zewnątrz. Linia powinna być grubsza na długości ok. 1/3 od zewnętrznego kącika oka. W zewnętrznym kąciku lekko podnieś ją ku górze, co da złudzenie szeroko otwartych oczu. Dolna kreska powinna być bardzo delikatna i zaczynać się tuż pod tęczówką, a kończyć w zewnętrznym kąciku oka. Żeby makijaż wyglądał bardziej naturalnie, wybierz kredkę w odcieniu jasnego brązu lub szarym. Gdy narysujesz już kreskę, lekko rozetrzyj ją, żeby nie miała ostrych brzegów.
4
Nałóż maskarę. Podkręć rzęsy i nałóż na nie dwie warstwy wydłużającej maskary (tylko na górne rzęsy). Jeśli masz jasne rzęsy i karnację, wypróbuj maskarę w kolorze ciemnobrązowym, śliwkowym lub ciemnoszarym. Dla ciemnej karnacji dobra będzie czarna maskara. Podobnie jak w przypadku cieni do powiek, nałóż więcej maskary na rzęsy w zewnętrznym kąciku oka.
?

Wskazówki
* Unikaj matowych cieni do powiek.
* Nie zapomnij o korektorze pod oczy.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Jak optycznie powiększyć oczy?
Jak zakładać sztuczne rzęsy?
zalotka

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Lukrecja
06.03.2013
Najlepiej na wewnętrzny kącik zastosować białą kredkę