przyciąganie klientów

Jak przyciągnąć klienta?

MarcinKMarcinK - specjalista Tipy.pl
Istnieje logiczna procedura budowania biznesu, niezależnie od tego, czy prowadzisz firmę online, czy offline. Żeby twój biznes się rozwijał, musisz zrobić kilka rzeczy. Przeczytaj poniższe 8 kroków, a nauczysz się jak przyciągać klientów i zwiększyć zyski.
1
Jasno określ, do kogo kierujesz swoją ofertę. Zanim podejmiesz jakiekolwiek działania biznesowe, musisz znaleźć swoją grupę docelową. Musisz zbadać, kto może odnieść największą korzyść z oferowanych przez ciebie produktów lub usług. Bez dokładnego określenia profilu klienta docelowego, nie możesz liczyć na skuteczność strategii marketingowej.
Specjalizacja podejścia na pewno zwiększy współczynnik konwersji. Być może taka strategia kojarzy ci się z ograniczaniem twoich możliwości, ale jest to pierwszy krok do przyciągnięcia lojalnych klientów. Kolejną korzyścią ze specjalizacji jest zdolność do ulepszania konkretnych produktów lub usług.
2
Postaraj się zrozumieć, czego klienci od ciebie oczekują , zarówno pod względem emocjonalnym, jak i logicznym. Gdy już zidentyfikujesz najlepszą grupę docelową, musisz się dowiedzieć, co jest jej naprawdę, ale to naprawdę potrzebne. O osiągnięciu czego marzą? Co nie daje im w nocy spać?
Reklama twoich produktów nie ma sensu, jeśli nie jesteś pewny, czego oczekują od ciebie klienci docelowi. Oto kluczowa wskazówka w tej sprawie: klienci kupują to, czego sami chcą, a nie to, co ty uważasz dla nich za niezbędne. Dobrze poznaj swój rynek docelowy, a opracowanie strategii sprzedaży stanie się znacznie łatwiejsze.
3
Dostosowuj swoją ofertę do oczekiwań klientów. Ponieważ znasz już dobrze rynek docelowy, z łatwością określisz, jakiego końcowego rezultatu spodziewają się po twoim produkcie klienci. Im bardziej zbliżysz się do ich oczekiwań, tym lepsze osiągniesz wyniki. Zawsze staraj się ulepszać produkt tak, by sprostał potrzebom twoich klientów.
Gdy operacja ta powiedzie się, zauważysz znaczną poprawę wyników sprzedaży. Nie będziesz już musiał nakłaniać nikogo do kupna twojego produktu na siłę. Zobaczysz jak doskonale potrafi on współgrać z oczekiwaniami osób, które z niego korzystają. Co za tym stoi? Ludzie nigdy nie dokonują zakupu, bo coś rozumieją. Kupują wówczas, gdy sami czują się rozumiani.
4
Stwórz ofertę nie do odrzucenia. Co właściwie daje klientowi twój produkt? Co klient musi dać tobie, żeby mógł go otrzymać? Żeby odnieść sukces w marketingu, musisz umieć odpowiedzieć na te pytania jednym zdaniem. Na przykład: „Daj mi dziesięć minut każdego dnia, a ja dam ci ciało, o którym zawsze marzyłaś”.
Musisz sformułować ofertę w konkurencyjny sposób, który sprawi, że ludzie będą palić się do zakupu. Popracuj nad zawieraniem ofert w jednym zdaniu. Zdanie to będzie stanowić podstawę pozostałych działań marketingowych.
5
Wyjdź do klientów docelowych. Gdzie najczęściej spotykają się ludzie, którzy byliby skłonni kupić twój produkt? Czy uczestniczą w dyskusjach na forach? Jakie gazety czytają? Do jakich organizacji należą?
Jeśli przeprowadziłeś badania marketingowe we właściwy sposób, znasz już odpowiedzi na te pytania. Teraz musisz wyjść do swoich klientów i przedstawić im ofertę, której nie będą chcieli odrzucić. Nawiąż z nimi kontakt poprzez reklamy, rozmowy, komentarze na forach internetowych i wszystko inne, dzięki czemu mogą być dla ciebie dostępni.
6
Sprawdzaj skuteczność twoich działań. Przeprowadziłeś badania marketingowe, stworzyłeś świetne produkty, postarałeś się, by spełniły potrzeby twoich klientów i zaprezentowałeś im swoją ofertę. Żeby zmaksymalizować efekty swojej pracy, musisz regularnie sprawdzać skuteczność przyjętej strategii.
Jaki jest najlepszy sposób, żeby to zrobić? Zautomatyzować i usystematyzować proces sprzedaży. Śledząc wyniki, będziesz mógł wyciągnąć wnioski na temat tego, które z twoich działań odnoszą sukces, a które należy jeszcze dopracować.
7
Domknij sprzedaż. Wstyd przyznać, że krok, który jest niezbędny dla skutecznego biznesu, jest tak często pomijany. Naucz się, jak nawiązywać wiążące kontakty handlowe. Z przedstawicielami niektórych firm będziesz musiał spotkać się osobiście. W wielu innych przypadkach cały proces może być zautomatyzowany. Nie ma interesów bez przepływu pieniędzy.
Jakąkolwiek formę wybierzesz, musisz podać w swojej ofercie na tyle wyczerpujące informacje, żeby klienci mogli być pewni zakupu, którego zamierzają dokonać. W miarę możliwości zautomatyzuj dostęp do informacji, korzystając ze stron internetowych, broszur, czy mailingów. Pozwoli ci to zwiększyć obszar działania i zaoszczędzić dużo czasu.
8
Przedstawiaj dodatkowe oferty. Znaczną część twojego zysku będą stanowić ponowne zakupy zadowolonych klientów. Klienci, z którymi już raz nawiązałeś współpracę, wiedzą, że mogą na tobie polegać. Stwórz listę produktów, które możesz zaoferować im w odpowiedzi na potrzeby, jakie ci zgłaszają.
Wierni klienci zapewnią firmie stabilność i sprawią, że nie będziesz musiał całej swojej energii poświęcać na pozyskiwanie nowych. Umiejętne tworzenie dodatkowych ofert sprzedaży będzie mieć duże znaczenie dla tego, czy twoja firma przetrwa na rynku.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

badanie rynku
segmentacja rynku
większa sprzedaż

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Twój e-mail nie będzie widoczny na stronie

nosleep
28.05.2015
Wiadomo, że reklama to dźwignia handlu. Według mnie najlepsza jest reklama w sieci. Ja korzystam z platformy http://www.like2like.eu/ i przyznam, że nie spodziewałam się aż takich efektów. :) Polecam :)
radoslawnowy
25.06.2012
Od dwóch lat prowadzę działalność gospodarczą. Celem zdobycia klientów korzystałem właśnie z pomocy firm pozycjonujących oraz reklam na stronach internetowych, ale zdecydowanie najwięcej stałych klientów trafiło - do mnie poprzez znalezienie mojej firmy w katalogach branżowych (głównie z onetu i ryder.pl). Sam korzystam właśnie z tych sprawdzonych katalogów w celu wyszukania kontrahentów.