klienci firmy

Jak zdobyć klienta?
BiznesBiznes - specjalista Tipy.pl

Niezależnie od tego czy twoja firma jest duża, mała czy działa tylko na chwilę, zawsze starasz się przyciągnąć nowych konsumentów do zakupów produktów lub usług. Dzięki szybkiemu rozwojowi komputeryzacji i eksplozji, jeśli chodzi o dostęp do internetu, potencjał do pozyskiwania nowych klientów jest teraz znacznie większy niż kiedykolwiek. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak przyciągnąć klientów zarówno lokalnych jak i z całego świata. 
P

* Strona www
* Materiały marketingowe

1
Zastanów się, co wyróżnia twój produkt od innych podobnych i dostępnych na rynku. Na rynku znajdzie się wiele konkurencyjnych firm, które sprzedają dokładnie te same produkty lub usługi, co twoja firma, musisz, więc mieć jakąś ekstra ofertę, która sprawi, że konsumenci wybiorą ciebie a nie twoich konkurentów. Dowiedz się dokładnie, jaką ofertę mają twoi konkurenci, porównaj ją ze swoją i na każdym kroku podkreślaj te punkty, które sprawiają, ze twoja firma jest lepsza od reszty. Może masz konkurencyjne ceny lub lepszą obsługę każdego indywidualnego klienta.
2
Poznaj swoich docelowych klientów. Jeżeli chcesz by twoja firma dobrze prosperowała musisz zapoznać się z grupą ludzi, którzy najczęściej kupują twoje produkty. Niezależnie od tego, czy masz do czynienia z czterdziestoletnim mężczyzną, kobietą wychowującą w domu dzieci, nastolatkiem czy emerytem, musisz zrozumieć ich sposób myślenia, dowiedzieć się, jakie czytają gazety, jakie odwiedzają strony internetowe i co najczęściej oglądają w telewizji. Zawężenie grupy odbiorców umożliwi ci zorganizowanie skutecznej reklamy.
3
Zareklamuj się skutecznie. Zaprojektuj materiały marketingowe, które stworzą atrakcyjny wizerunek twojej firmy. Skup swoje działania reklamowe na tej grupie ludzi, która najczęściej kupuje twoje produkty. Reklamuj się w czasopismach, które mogą czytać, zostawiaj broszury tam gdzie często bywają, uczestnicz w tych samych imprezach, co twoi potencjalni odbiorcy.
4
Traktuj dobrze swoich stałych klientów. Możesz dla nich specjalnie stworzyć jakieś ekskluzywne oferty i rabaty. Dobrym pomysłem jest oferowanie stałym klientom różnych zniżek przynajmniej od czasu do czasu. W zależności od rodzaju działalności można też rozważyć założenie specjalnych kart dla stałych odbiorców, którzy po zebraniu odpowiedniej liczby punktów, (czyli po dokonaniu określonej liczby zakupów) otrzymają za darmo jakiś drobiazg lub darmową usługę. Nowym klientom natomiast można zaoferować specjalne, długoterminowe programy oszczędnościowe, dzięki którym zapewnisz sobie stałego klienta i dodatkowo zyskasz jego przychylność dzięki swojej korzystnej ofercie.
5
Wykorzystaj możliwości Internetu do zdobywania nowych klientów. Załóż stronę internetową i jeżeli to możliwe sprzedawaj swoje produkty również on-line. Obecność w internecie to w dzisiejszych czasach najszybszy sposób na rozwinięcie sprzedaży detalicznej. Innym sposobem na zaistnienie firmy w Internecie jest sprzedaż produktów na różnych serwisach internetowych takich jak np. eBay. Możesz także wykorzystać portale do reklamy, np. załóż konto firmy na Facebook–u. 
?

Wskazówki
* Dobrym pomysłem jest oczywiście reklama w sieci, ale jeżeli to możliwe dołącz także do lokalnej Izby Handlowej i innych organizacji gospodarczych.
* Rozważ stworzenie biuletynu e-mailowego, który rozreklamuje nową ofertę twojej firmy.
* Bądź ostrożny by nie zarzucić konsumentów "spamem".

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

basia
12.03.2018
Warto wprowadzać rozwiązania, dzięki którym klienci będą częściej nas odwiedzać :)

______________________________
http://www.lrspoland.pl/poznaj-system-powiadamiania-klientow,203.html