Dlaczego warto pić wodę z pieprzem?

Agnieszka_red - specjalista Tipy.pl
Odchudzanie /123RF/PICSEL
1 z 4
Zdrowe nawyki to sekret prawidłowo działającego organizmu. Często, by zrzucić zbędne kilogramy, poleca się wypicie na czczo szklanki wody z różnymi dodatkami: cytryną, imbirem, syropem klonowym. Hitem ostatnich miesięcy jest dodawanie do niej pieprzu cayenne. Jak ta mieszanka wpływa na nasz organizm? Jak ją stosować w walce o szczupłą sylwetkę? Na co trzeba zwrócić szczególną uwagę? O tym dowiesz się z artykułu.
1
Picie wody /123RF/PICSEL
Korzyści z picia wody

Są Polacy, którzy zaczynają swój dzień od filiżanki czarnej kawy – pita na czczo jest bardzo niebezpieczna, ponieważ podrażnia ścianki żołądka i doprowadza do refluksu oraz wrzodów. Dlatego istnieją również sympatycy codziennego picia szklanki wody – taki nawyk ma same pozytywne strony. Dzięki prawidłowemu nawodnieniu organizm łatwiej się oczyszcza z toksyn, dodatkowo w połączeniu z zawartymi w wodzie minerałami mózg pracuje wydajniej: łatwiej jest się skoncentrować i lepiej przyswaja się informacje. Najważniejszą zaletą takiego rytuału jest wspomaganie odchudzania – szklanka wody delikatnie pobudza układ pokarmowy do szybszego trawienia, ale wcześniej zapewnia uczucie sytości i hamuje głód.
2
Papryka cayenne /123RF/PICSEL
Woda z dodatkiem pieprzu

W celu urozmaicenia codziennego picia wody, wiele osób dodaje do niej różne składniki. Gotowa mikstura dostarcza do organizmu jeszcze więcej dobroczynnych związków. Dużo mówi się o cytrynie, ale ostatnio bardzo popularne jest dodawanie pieprzu cayenne. Czym on jest? To zmielona w całości papryczka pochodząca z Ameryki Środkowej. Po tym procesie otrzymuje się drobny, ostry, czerwono-pomarańczowy proszek. Za jego pikantny charakter odpowiada kapsaicyna, która powoduje podrażnienie kubków smakowych, a tym samym pieczenie.

Właściwości pieprzu cayenne

Zawarta w pieprzu cayenne kapsaicyna działa jak naturalny antybiotyk – zwalcza bakterie, a dodatkowo wykazuje właściwości przeciwbólowe. Dowiedziono, że skutecznie łagodzi bóle głowy oraz nerwobóle. Dodatkowo rozgrzewa, więc pomocna jest przy schorzeniach mięśni, kości i stawów. Naukowcy wykazali, że ta substancja jest przeciwutleniaczem – pozwala pozbyć się wolnych rodników, które są głównymi sprawcami powstawania nowotworów. Ponadto zawiera moc witamin – tych z grupy B oraz C, K, E – beta-karoten i minerały: wapń, fosfor, sód, potas i żelazo.
3
Pieprz cayenne /123RF/PICSEL
Zalety picia wody z pieprzem cayenne

Woda z dodatkiem pieprzu cayenne zawiera szereg cennych dla organizmu właściwości. Działa przeciwbólowo, przeciwzapalnie i przeciwbakteryjnie. Polecana jest na schorzenia układu nerwowego oraz na bóle mięśni i stawów. Dodatkowo mikstura poprawia funkcjonowanie układu pokarmowego – pobudza go do prawidłowego działania, pomaga pozbyć się szkodliwych toksyn, regulując procesy trawienne; sprzyja zahamowaniu zgagi, niestrawności oraz wzdęć, a stosowana podczas zatruć – szybko postawi na nogi.
Chyba najistotniejszą kwestią jest pomoc w walce o szczupłą sylwetkę: woda z dodatkiem pieprzu cayenne przyspiesza procesy przemiany materii. Oczywiście, aby efekty zrzucania zbędnych kilogramów były widoczne, nie wolno ograniczyć się do samego picia wody z dodatkiem pieprzu. To specyfik jedynie wspomagający, dlatego tak ważne jest, aby kuracja towarzyszyła odpowiedniemu wysiłkowi fizycznemu połączonemu z racjonalną dietą. Szklankę wody z dodatkiem pieprzu można wzbogacić o: plasterki cytrusów, mielony imbir, syrop klonowy, plasterki ogórka oraz liście mięty.

Na co należy uważać?

Wodę z pieprzem cayenne można pić na czczo oraz między posiłkami. Należy jednak uważać, aby nie przekroczyć zalecanych dawek – do jednej szklanki wystarczy dodać tyle pieprzu, ile zmieści się na czubku łyżeczki. Nadmiar spożywania tej ostrej przyprawy może spowodować podrażnienia układu pokarmowego, wpływać negatywnie na działanie wątroby i błony śluzowe. Jeśli ktoś regularnie przyjmuje leki, warto wprowadzenie tej mikstury do codziennej diety skonsultować z lekarzem.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

leszek
15.04.2019
najlepszym sposobem na odchudzanie jest mniej jeść.
asdf
15.04.2019
Pokażcie mi kurka wodna JEDNĄ osobę, która straciła choćby z 5 kilo.
Jerzy
14.04.2019
Bardzo precyzyjne określenie: tyle, ile się zmieści na czubku łyżeczki
Curcuma
14.04.2019
Kiedyś dodałem kurkumy do piwa. Wykipiało mi 3/4 piwa z butelki.
Felczer
14.04.2019
To może byś pokazała na zdjęciu, ile to jest "na czubku łyżeczki".
Tony Curtis
14.04.2019
A jak ktoś nie ma wody .....?